Dr.Bike
Guest
Innebandy en timme i Måndags, Nyss kommit från ett spinningpass... Ett till på Fredag... Det tickar på.
Är spinning ett bra komplement till min vanliga jympa?
Funderar på att testa, dock verkar det vara riktigt jobbigt och jag kommer förmodligen svimma av anstränging.
Om man endast kör som komplement, cirka 1 gång i veckan så kanske inte risken är lika stor att bygga enorma benmuskler??
Har kanske fel uppfattning om spinning, någon får gärna berätta mer om det.
Är spinning ett bra komplement till min vanliga jympa?
Funderar på att testa, dock verkar det vara riktigt jobbigt och jag kommer förmodligen svimma av anstränging.
Om man endast kör som komplement, cirka 1 gång i veckan så kanske inte risken är lika stor att bygga enorma benmuskler??
Har kanske fel uppfattning om spinning, någon får gärna berätta mer om det.
Om du bara kör jympa idag skulle jag nog rekommendera att komplettera med lite styrketräning i stället för mer kondition.
Om du iaf komplettera med spinning en gång i veckan så behöver du inte vara orolig för enorma benmuskler. Bygga enorma muskler tar tid och kräver tung belastning.
Spinning ger inga enorma benmuskler. Kolla på hur cyklisters ben ser ut, snyggt muskulösa men kanppast bitiga. Kolla på hur aerobics-tjejer normalt ser ut, tunn överkropp och hyffsat muskulösa ben. Spinning är ett utmärkt sätt att hålla nere volymen på benen en smula. Det enda du ska undvika lite om du är rädd för att de ska bli stora är att ha för tungt motstånd i backar, kör istället de passen som är inriktade på tempo.
Men när väl gymmet öppnas, skulle det vara hyfsad träning att köra både jympa, spinning och styrka? Tycker om variation. Sen självklart en hel massa RR.
Vad göra år smärta i skulderbladet? Började för två veckor sen snart, i början fick jag bara ont när jag satt i vissa ställningar, skrev för hand och så.
Nu hugger det till då och då utan att jag gör något särskilt. Köra bil känns mest plågsamt då smärtan sprider sig som ett bälte mellan båda skuldrorna.
Kan man ha sträckt sig? Går det att strechta bort?
Tacksam för tips.
Kan vara så att du har en låsning i bröstryggen. inte det minsta skönt!
Och vad gör man åt det?
Fortsätt som du gör. Det tar tid.
Men om det är som du säger så står nog bullen på magen på tur. Om vi nu pratar fettminskning?
Problemet för kvinnor är att de oftast vill bil av med fett på just de ställen där kvinnokroppen i första hand lagrar fett. Det stället du har mest fett lagrat på nu är också där som din kropp anser sig snabbast komma åt energi om du skulle bli gravid. Svårare än så är det inte. Alltså blir du i första hand av med fett från andra ställen på kroppen.
Men du verkar ju vara på rätt väg. Om det är så att du äter tillräckligt för att orka träna osv och samtidigt minskar på dina fettdepåer verkar du ha hittat en bra energibalans.
Så kör på.
O så glöm inte att stretcha.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha