Tjockisar i alla länder, förena eder!

Dr.Bike

Guest
Innebandy en timme i Måndags, Nyss kommit från ett spinningpass... Ett till på Fredag... Det tickar på.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Är spinning ett bra komplement till min vanliga jympa?
Funderar på att testa, dock verkar det vara riktigt jobbigt och jag kommer förmodligen svimma av anstränging.
Om man endast kör som komplement, cirka 1 gång i veckan så kanske inte risken är lika stor att bygga enorma benmuskler??
Har kanske fel uppfattning om spinning, någon får gärna berätta mer om det.
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Är spinning ett bra komplement till min vanliga jympa?
Funderar på att testa, dock verkar det vara riktigt jobbigt och jag kommer förmodligen svimma av anstränging.
Om man endast kör som komplement, cirka 1 gång i veckan så kanske inte risken är lika stor att bygga enorma benmuskler??
Har kanske fel uppfattning om spinning, någon får gärna berätta mer om det.

Spinning ger inga enorma benmuskler. Kolla på hur cyklisters ben ser ut, snyggt muskulösa men kanppast bitiga. Kolla på hur aerobics-tjejer normalt ser ut, tunn överkropp och hyffsat muskulösa ben. Spinning är ett utmärkt sätt att hålla nere volymen på benen en smula. Det enda du ska undvika lite om du är rädd för att de ska bli stora är att ha för tungt motstånd i backar, kör istället de passen som är inriktade på tempo.
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Är spinning ett bra komplement till min vanliga jympa?
Funderar på att testa, dock verkar det vara riktigt jobbigt och jag kommer förmodligen svimma av anstränging.
Om man endast kör som komplement, cirka 1 gång i veckan så kanske inte risken är lika stor att bygga enorma benmuskler??
Har kanske fel uppfattning om spinning, någon får gärna berätta mer om det.

Om du bara kör jympa idag skulle jag nog rekommendera att komplettera med lite styrketräning i stället för mer kondition.
Om du iaf komplettera med spinning en gång i veckan så behöver du inte vara orolig för enorma benmuskler. Bygga enorma muskler tar tid och kräver tung belastning.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Om du bara kör jympa idag skulle jag nog rekommendera att komplettera med lite styrketräning i stället för mer kondition.
Om du iaf komplettera med spinning en gång i veckan så behöver du inte vara orolig för enorma benmuskler. Bygga enorma muskler tar tid och kräver tung belastning.

Gymmet kommer så småningom. Dom håller på att bygga ut deras lokaler så i april någon gång ska man kunna sätta igång. Skönt att kunna ha allt på ett och samma ställe. Men när väl gymmet öppnas, skulle det vara hyfsad träning att köra både jympa, spinning och styrka? Tycker om variation. Sen självklart en hel massa RR.

Spinning ger inga enorma benmuskler. Kolla på hur cyklisters ben ser ut, snyggt muskulösa men kanppast bitiga. Kolla på hur aerobics-tjejer normalt ser ut, tunn överkropp och hyffsat muskulösa ben. Spinning är ett utmärkt sätt att hålla nere volymen på benen en smula. Det enda du ska undvika lite om du är rädd för att de ska bli stora är att ha för tungt motstånd i backar, kör istället de passen som är inriktade på tempo.

Det jag skulle testa är baspassen. Lite snällare. Swedie har smalare ben än mig så större får dom bli för då lär jag inte komma i skinnstället sen.
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hade tänkt joina mitt gamla innebandy lag igen men de har ju mer eller mindre slutat träna bara 2gånger i veckan á 1½ timme. sist man spela för snart 5-7 årsedan så hade vi iaf 4 träningar á 2 timmar i veckan samt A & B lags match på helgen.. vart faktiskt lite besviken.. måste hitta nått annat lag som är villiga att ta in en snubbe som bara kör träningar :p
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Men när väl gymmet öppnas, skulle det vara hyfsad träning att köra både jympa, spinning och styrka? Tycker om variation. Sen självklart en hel massa RR.

Det finns tyvärr inte ett självklart svar på den frågan. Allt handlar om hur mycket du tänker köra av varje och vad ditt mål är. Men generellt kan väl sägas att variation är bra och det gör vanligtvis träningen roligare.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vad göra år smärta i skulderbladet? Började för två veckor sen snart, i början fick jag bara ont när jag satt i vissa ställningar, skrev för hand och så.
Nu hugger det till då och då utan att jag gör något särskilt. Köra bil känns mest plågsamt då smärtan sprider sig som ett bälte mellan båda skuldrorna.
Kan man ha sträckt sig? Går det att strechta bort?
Tacksam för tips.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Vad göra år smärta i skulderbladet? Började för två veckor sen snart, i början fick jag bara ont när jag satt i vissa ställningar, skrev för hand och så.
Nu hugger det till då och då utan att jag gör något särskilt. Köra bil känns mest plågsamt då smärtan sprider sig som ett bälte mellan båda skuldrorna.
Kan man ha sträckt sig? Går det att strechta bort?
Tacksam för tips.

Kan vara så att du har en låsning i bröstryggen. inte det minsta skönt!
 

Corki

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV Mille -00
Gruppbanta

Ok, jag är på.
Vet dock inte vad jag väger just nu.
Men tänkte komma ner till den oskyldiga siffran 69 när säsongen börjar. (ca 5-6 kg)
Jag har ett nytt skinnställ som det vore världigt trevligt att få plats med ryggskydd i! -Och I ska jag!
Första "banköringen" blir tuvängen 27:e april. Då ska både jag och ryggskyddet vara få plats.

Metoden får bli:

Mycket:
Vatten
Bodypump
Prommenader
Te

Lite/inget:
Kolhydrater
Socker
dvs svagheterna godis och pasta/bröd/ris
Alcohol
Cola-light

öh..ja det var väl det..
Återkommer med rapporter!
Kram
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
jahaja jag får anhänga mej här då :) eftersom jag håller på å tränar och ska ta tag i de lite mer och lägga till stycke träning :D
Spinning och core är vad jag kör 2-4 ggr per vecka :) förutom allt gående på jobbet då :)
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Och vad gör man åt det?

Det enklaste är väl att uppsöka en kiropraktor som fixar till det. Sen är det träning som gäller! Har själv haft väldiga problem med låsningar i bröstryggen. Har man en stark "baksida" så håller det bättre. Nu behöver det ju inte vara så eländigt för din del kanske! :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
11/3 Söndag Promenad 1 timma
Jympa 1 timma

12/3 Måndag Promenad 1 timma
13/3 Tisdag Jympa 1 timma
14/3 Onsdag Cykling 1,6 mil
15/3 Torsdag Cykling 1,6 mil ?

Ska jag försöka cykla även imorgon fram och tillbaka till jobbet. Trodde aldrig att jag skulle orka fram. Behöver öva inför Lördag då jag ska ut och cykla 2,5 mil med räser Anna som har tävlat i cykling. Det kommer bli jobbigt :näsblod

På Söndag ska vi köra fiddy 3,5 timma, massa roligt =)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Blev tyvärr ingen cykling i torsdag då jag hade så ont i rumpan att jag knappt kunde sitta på sadeln. Så det blev vilodag där istället. Varit ute nu och tokcyklat 30 minuter. Att cykla i uppförsbacke i motvind är riktigt jobbigt.
Förhoppningsvis så håller sig vädret fint imorgon också så att det kan bli några mil, pust.

Hur går det för alla egentligen? Säsongen är ju snart här.

Enda dilemmat jag har är hur man blir av med bullen på magen?
Svårigheter att bli av med den. Resten av kroppen har minskat i överallt i omfång mellan 4 till 8 centimeter. Bullen har bara minskat någon enstaka.
Hur gör ni?
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Fortsätt som du gör. Det tar tid.
Men om det är som du säger så står nog bullen på magen på tur. Om vi nu pratar fettminskning?
Problemet för kvinnor är att de oftast vill bil av med fett på just de ställen där kvinnokroppen i första hand lagrar fett. Det stället du har mest fett lagrat på nu är också där som din kropp anser sig snabbast komma åt energi om du skulle bli gravid. Svårare än så är det inte. Alltså blir du i första hand av med fett från andra ställen på kroppen.
Men du verkar ju vara på rätt väg. Om det är så att du äter tillräckligt för att orka träna osv och samtidigt minskar på dina fettdepåer verkar du ha hittat en bra energibalans.
Så kör på.

O så glöm inte att stretcha. :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Fortsätt som du gör. Det tar tid.
Men om det är som du säger så står nog bullen på magen på tur. Om vi nu pratar fettminskning?
Problemet för kvinnor är att de oftast vill bil av med fett på just de ställen där kvinnokroppen i första hand lagrar fett. Det stället du har mest fett lagrat på nu är också där som din kropp anser sig snabbast komma åt energi om du skulle bli gravid. Svårare än så är det inte. Alltså blir du i första hand av med fett från andra ställen på kroppen.
Men du verkar ju vara på rätt väg. Om det är så att du äter tillräckligt för att orka träna osv och samtidigt minskar på dina fettdepåer verkar du ha hittat en bra energibalans.
Så kör på.

O så glöm inte att stretcha. :)


Känner att jag äter hyfsat och har inga problem med att orka. Mer pigg nu när man är ute och rör på sig än förut.
Jag försöker alltid strechta när jag har tränat. Idag strechtade jag 15 minuter när jag har kommit in.
Tråkigt att allt ska ta sån tid. Sen där med fettet, att det alltid tar på dom ställena som det minst behövs. Har alltid haft en smal midja och där kapas det direkt men inte några centimetrar ner på bullen där man absolut vill bli av med det.

Ska försöka kämpa nästa vecka också. Cykla måndag, jympa tisdag och cykla onsdag. Sen blir det slalom i Norge i 3 dagar. Det borde väl ge lite träning iallafall.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top