Tjockisar i alla länder, förena eder!

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
wdac skrev:
2691347 håller helt med dig angående kost och träning.. dock tycker ja inte att de är så farligt å tappa lite muskler, man går ner i vikt för att bli av med det ohälsosamma fettet som är farligt för en så man mår bra och har en bra kondition.. inte för att biffa till sig ;)

nä nån muskler behövs inte, kolla bara på denna killen.....
så hur va det nu 4kg = 1hk hehehe :tummenupp
 

Bifogat

  • rossi.jpg
    rossi.jpg
    11 KB · Visningar: 135

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
BrInK skrev:
2691745 nä nån muskler behövs inte, kolla bara på denna killen...
Vem är det, en indisk asket eller fakir :va
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
wdac skrev:
2691347 håller helt med dig angående kost och träning.. dock tycker ja inte att de är så farligt å tappa lite muskler, man går ner i vikt för att bli av med det ohälsosamma fettet som är farligt för en så man mår bra och har en bra kondition.. inte för att biffa till sig ;)
Klart killen ska bli biff :D Nej då, en sund inställning kommer man långt med. Men kom ihåg, det är i musklerna fettet förbränns. Mer muskler, högre fettförbränning.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Mad Moose skrev:
2691152 Det behöver inte vara benhinneinflammation. Många gånger förväxlas det med en överansträngning i den främre skenbensmuskeln. (Tibialis Anterior). Benhinneinflammation återfinns oftast på insidan av skenbenets nedre del. Ofta kan en rätt stretching minska problemet. Tyvärr är muskeln ganska svår att stretcha på grund av dess läge och den begränsade rörligheten i foten.

Prova enl min fina skiss. :)

Hoppas det är till hjälp.


Men borde inte en sån överansträning ge sig rätt så snabbt eller?
Dock så kan det bero på mina skor. Eftersom jag inte har tränat på ett halvår så borde en sån överansträning eller en benhinneinflammation gått över?
Efter en stunds springande och hoppande så gjorde det riktigt ont.

Nu hittade jag nya skor som dämpade både fram och bak. Det är något nytt fenomen att skostorlekarna har blivit mindre eller så växer mina fötter fortfarande då jag helt plötsligt måste ha storlek 42!!
 

FreddaGädda

Guest
Afterburner skrev:
2691202 Knappast ett troligt mål om du är ute efter att skaffa en kvalitativ kroppskomposition. Att gå ner 10 kg på 15 v går, men det kommer knappast att vara bara fett, utan mest vatten. Satsa på morgonpromenader och börja på gym igen. Banta fungerar inte, du kommer bara stå där med ännu mindre muskler än innan. INGEN har lyckats att banta för att sedan behålla vikten. Käka mycket protein och ha allmän koll på maten. Det finns inga genvägar, bara senvägar. Mvh Calle
Ps: Lycka till. Trägen vinner

Det var la lite väl trångsynt. Jag svalt ner mig 25 pannor på ett halvår. Visst, fick en fysik á la Rossi, men det gick utmärkt. Komplikationer, ja.
T.ex blev det väldigt svårt att börja äta igen. Varje gång man åt mat i återigen rimliga portioner fick man kämpa emot magen som ville skicka tillbaka den ut genom munnen. Men det gick. Att sen hålla den eminenta vikten 52 kilo ben, det gick det med. Eftersom jag inte gick tillbaka till min gamla kost bestående av godis och läsk. Att ingen lyckats banta för att sen behålla sin vikt är inget annat än befängt. Faktum är dock att många ramlar tillbaka i sin gamla sits eftersom dom inte kan motstå chips, läsk, ostbågar och godis som ju enligt de flesta är så gott. Håller man sig undan från det, så håller man sin vikt. Jag är jävligt trött(no offence) på att höra att det inte går att gå ner utan att gå upp igen. Lika trött som på att höra smällfeta käringar klaga över att dom är feta på grund av sina gener, och inte kan gå ner i vikt. Dom har testat alla metoder säger dom, men i själva verket har dom testat banandieten i två dagar för att sen fortsätta ösa i sig slaggmat av onyttigaste sort. DET GÅR! Och jag är levande bevis.

Fast nu i dagsläget så väger jag ju visserligen 72 kg. Men det beror på träning och bra mat. Fett hittar du inte på mig, inte mer än ett hälsosamt tunnt lager underhudsfett. Hade jag inte tränat och ätit en massa mat så hade jag legat kvar. Minns väl att jag låg stabilt på 56 pannor under en träningsfri vinter.

Däremot är svältning nog den absolut sämsta metoden av de metoder som fungerar. I alla fall om man hade tänkt leva samtidigt. Jag låg i princip i soffan och tynade bort på en skål nyponsoppa om dagen.
Jag inser nu i efterhand att det var farligt, det jag gjorde. Men det går :rolleyes:

Edit: Tack, jag vet vad alla kostrådgivare har att säga om för lite mat, tjosan och tjohejsan. Sparlåga och långsam ämnesomsättning. Det kanske inte fungerar lika bra för alla, men om man tittar på dom som gör den här gastro-grejen där magsäcken förminskas till en tiondel. Dom går ner fint i vikt, enbart för att dom bara kan äta en tiondel så mycket. Och inte var det mycket fetma som förekom i koncentrationslägren. Äta mindre = gå ner i vikt, men till ett pris.
 
Last edited:

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Alicia skrev:
2691913 Men borde inte en sån överansträning ge sig rätt så snabbt eller?
Dock så kan det bero på mina skor. Eftersom jag inte har tränat på ett halvår så borde en sån överansträning eller en benhinneinflammation gått över?
Efter en stunds springande och hoppande så gjorde det riktigt ont.

Nu hittade jag nya skor som dämpade både fram och bak. Det är något nytt fenomen att skostorlekarna har blivit mindre eller så växer mina fötter fortfarande då jag helt plötsligt måste ha storlek 42!!

Tyvärr så överbelastas muskeln lätt statiskt vid gång och/eller löpning

” En spänd eller förkortad muskel kan ge:
Smärta eller värk på skenbenets utsida.
Smärta eller värk över vristen.
Problem med vinkling av foten vid gång eller löpning.” (Stora Stretchboken, Kristian Berg)

Alltså skulle det kunna vara så att den behöver bli ompysslad, stretchad / masserad. Din träning kan ha blivit droppen, muskeln bara inte orkar längre. Med lite stretching kan du kanske bli av med problemet. Dock är det inte alls säkert att det är så i ditt fall. Men det kanske hjälper

Det är ofta som värk kan orsakas av just statiskt överbelastade muskler. Många undrar hur de kan ha ont, de har ju bara suttit stilla på jobbet? När man sedan analyserar hur de sitter och vad de gör kan man ofta relatera värken till just statiskt överbelastade muskler. De kan tex. ha blivit förkortade på ena sidan och därmed skapa obalans och värk i kroppen.

Hoppas dock de nya skorna lindrar.
 

sandstream

Guest
Afterburner skrev:
2691788 Klart killen ska bli biff :D Nej då, en sund inställning kommer man långt med. Men kom ihåg, det är i musklerna fettet förbränns. Mer muskler, högre fettförbränning.
Det där är väl inte helt sant?
Visst kan musklerna använda fett som bränsle men vid lite tyngre arbete vill de ha kolhydrater. Sen förbränns fett även av våra organ, det är därför fettet samlas runt magen, där finns de flesta av våra organ.

Sen håller jag med FreddaGädda om att det stora problemet med dem som bantar och sedan går upp i vikt igen är att de går tillbaka till sina gamla vanor. Vill du behålla en vikt måste du äta lika mycket kalorier som du gör av med.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
sandstream skrev:
2692239 Det där är väl inte helt sant?
Visst kan musklerna använda fett som bränsle men vid lite tyngre arbete vill de ha kolhydrater.

Japp så är det. Men större muskulatur kräver mer energi än en liten, och förbränner alltså en större mängd energi.
 

sandstream

Guest
nazurro skrev:
2692477 Japp så är det. Men större muskulatur kräver mer energi än en liten, och förbränner alltså en större mängd energi.
Visst, men han skrev att det var i musklerna som fettet förbrändes och jag tolkade det som att han trodde att det bara var där fett kunde förbrännas.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
1 utekväll = 4 dagar på gymmet


har jag hört :)

BrInK skrev:
2691745 nä nån muskler behövs inte, kolla bara på denna killen.....
så hur va det nu 4kg = 1hk hehehe :tummenupp

Dom snea magmusklerna sitter där dom ska iallafall :drool :tuttar
 
Last edited:

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
FreddaGädda skrev:
2692450 En meter och sjuttiofem centimeter. Gulligt kort med andra ord. :brynad

oj, då va du mager som fanken med 52kg i så fall.
bra att du kommit upp på en "normal" match vikt nu kan inte va hälsosamt o va för tunn i heller....

själv e man 177cm och väger 90 nu men jag e lika gla för det. :tummenupp
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Jag har inte gjort något så dumt som att ge ett nyårslöfte om skithård träning... Det brukar aldrig funka för mig. ;) Däremot har jag konstaterat att jag måste bli av med lite mage..

Till mitt försvar kan jag väl säga att jag knappt har rört mig på ett halvår. Först var det lite nackproblem efter en dag på Mantorp med bilen, lite senare var det en MC-krasch med brutet ben i handen som följd. Men nu är kroppen nästan i nyskick igen.

Jag köpte en liten träningsbok i julas, "Jag vill ju bara se bra ut naken". Mina första träningspass för iår får gå ut på att läsa den. :)
 

FreddaGädda

Guest
BrInK skrev:
2692895 oj, då va du mager som fanken med 52kg i så fall.
bra att du kommit upp på en "normal" match vikt nu kan inte va hälsosamt o va för tunn i heller....

själv e man 177cm och väger 90 nu men jag e lika gla för det. :tummenupp

Tämligen mager.. :näsblod

Är det 90 i fläsk eller muskler?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
BrInK skrev:
2692895 oj, då va du mager som fanken med 52kg i så fall.
bra att du kommit upp på en "normal" match vikt nu kan inte va hälsosamt o va för tunn i heller....

själv e man 177cm och väger 90 nu men jag e lika gla för det. :tummenupp

Själv har man gått ner 8kg från 60kg till 52kg när jag flyttade hemmifrån.
Fan vad man saknar mammas mat.. (jag är också 175cm kort).

Skulle vilja gå upp och lägga på mig lite fett för att sedan träna det till muskler men det är lättare sagt än gjort..:gnissla
 

sandstream

Guest
Xyron skrev:
Skulle vilja gå upp och lägga på mig lite fett för att sedan träna det till muskler men det är lättare sagt än gjort..:gnissla
Det är faktiskt inga problem alls. Receptet är att skaffa en tant som lagar mat, göra henne på smällen, bli sympatigravid och vips har du lagt på dig 30 pannor :D
Själv gick jag från att stadigt ha legat på 67 kilo till att väga 98.
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
FreddaGädda skrev:
2693135 Tämligen mager.. :näsblod

Är det 90 i fläsk eller muskler?

E inte mycket fläsk på denna kroppen, iofs inte sten hård i heller men det finns ingen anledning att dieta sej hård nu när jag tränar för att lägga på mej mer muskler liksom.
Har väll ca 7-8kg som ska väck innan sommaren.




Xyron skrev:
2693192 Själv har man gått ner 8kg från 60kg till 52kg när jag flyttade hemmifrån.
Fan vad man saknar mammas mat.. (jag är också 175cm kort).

Skulle vilja gå upp och lägga på mig lite fett för att sedan träna det till muskler men det är lättare sagt än gjort..:gnissla

Protein är bränslet för att bygga muskler. Fett blir inte till muskler...
Ska du upp i vikt = ät mer kalorier än du förbränner.
Ska du ner i vikt = ät mindre kalorier än du förbränner.

sjukt enkelt att komma ihåg.....:tummenupp
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
FreddaGädda: Trodde att jag gjorde klart att banta inte är en bra lösning. Det handlar om att göra en livsstilsförändring och hålla den. Jag har vart gött lönnfet innan. Idag väger jag 82 kg på 175 cm enligt bilden, bedöm själv.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top