Tjockisar i alla länder, förena eder!

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2687991 Lycka till. :)
Jag kanske ska börja träna lite men högst troligen inte.
Det sket sig direkct! Hade en 200 grams Marabou mjölkchoklad i kylskåpet som jag missat att äta upp. Men i morrn, då jävlar :D
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Första träningstillfället idag. Var riktigt roligt även fast man var trött efter en lång dag på jobbet. Det var inte en dag för sent att börja, länge sen musklerna fick arbeta ordentligt.
Upptäckte att jag ska köpa nya skor, då jag får ont i smal/skenbenen så fort jag springer eller hoppar. Hade problem med benhinneinflammation förra året.

Ser verkligen fram emot att börja träna ordentligt nu =)
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Alicia skrev:
2690667 Första träningstillfället idag. Var riktigt roligt även fast man var trött efter en lång dag på jobbet. Det var inte en dag för sent att börja, länge sen musklerna fick arbeta ordentligt.
Upptäckte att jag ska köpa nya skor, då jag får ont i smal/skenbenen så fort jag springer eller hoppar. Hade problem med benhinneinflammation förra året.

Ser verkligen fram emot att börja träna ordentligt nu =)

Härligt Alicia

Själv ska jag föröka få bort 7kg fläsk tills någongång under maj, ska ta fram mina snygga magrutor o lite coola ränder på axlarna :). Var o klättrade idag då insåg jag direkt att jag inte är som skapad för klättring. Svårt att nå greppen när man är lite drygt 1,5 meter bara och så är jag rätt tung för min längd just nu. Blir kanske lättare när man väge rmindre.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2688068 Det sket sig direkct! Hade en 200 grams Marabou mjölkchoklad i kylskåpet som jag missat att äta upp. Men i morrn, då jävlar :D
Sånt är det. Sådana godsaker kan ju inte förfaras i onödan.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det är så tråkigt med träning utan motorer inblandade så nu kör vi cross/enduro på helgerna. Det är rejält slitigt, särskilt tvätten efteråt. :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2690807 Det är så tråkigt med träning utan motorer inblandade så nu kör vi cross/enduro på helgerna. Det är rejält slitigt, särskilt tvätten efteråt. :D
Åhh du saliga barn och huslöse j**el! ;)
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2690813 Åhh du saliga barn och huslöse j**el! ;)
Precis! Alla som har kul på helgerna borde straffas med hus, ungar, hundar, fotbollsträningar, ridning, scouter mm i er nästa liv :mad:
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Neutral skrev:
2690807 Det är så tråkigt med träning utan motorer inblandade så nu kör vi cross/enduro på helgerna. Det är rejält slitigt, särskilt tvätten efteråt. :D

Det är ju bara du som fegkör och tvättar hela kvällarna. Vi andra slänger in hojen i förrådet otvättad och åker hem och lägger oss i soffan med en stor påse chips! :tungan
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Alx skrev:
2691118 Det är ju bara du som fegkör och tvättar hela kvällarna. Vi andra slänger in hojen i förrådet otvättad och åker hem och lägger oss i soffan med en stor påse chips! :tungan
Maskineriet ska vara i toppskick när man startar! Varför vara slagen redan på startlinjen liksom? Räcker väl att man biter i gruset senare, man kan väl få vara lite nöjd innan i alla fall? :D

Förresten har ni väl bara kört en gång...vart var ni i lördags då vi körde under tema "nyår i gips"? :tungan
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Neutral skrev:
2691133 Maskineriet ska vara i toppskick när man startar! Varför vara slagen redan på startlinjen liksom? Räcker väl att man biter i gruset senare, man kan väl få vara lite nöjd innan i alla fall? :D

Förresten har ni väl bara kört en gång...vart var ni i lördags då vi körde under tema "nyår i gips"? :tungan

Vi har minsan kört fler än en gång, bara för att vi inte åker med er jämt. Att vi inte var med i lördags skyller jag på punka på hojen, att Kobbe jobbade och att jag är för klen för att lasta själv. :rolleyes:

Hoppas ni hade kul! I helgen är vi på om det blir något kul ställe!
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Alicia skrev:
2690667 Första träningstillfället idag. Var riktigt roligt även fast man var trött efter en lång dag på jobbet. Det var inte en dag för sent att börja, länge sen musklerna fick arbeta ordentligt.
Upptäckte att jag ska köpa nya skor, då jag får ont i smal/skenbenen så fort jag springer eller hoppar. Hade problem med benhinneinflammation förra året.

Ser verkligen fram emot att börja träna ordentligt nu =)


Det behöver inte vara benhinneinflammation. Många gånger förväxlas det med en överansträngning i den främre skenbensmuskeln. (Tibialis Anterior). Benhinneinflammation återfinns oftast på insidan av skenbenets nedre del. Ofta kan en rätt stretching minska problemet. Tyvärr är muskeln ganska svår att stretcha på grund av dess läge och den begränsade rörligheten i foten.

Prova enl min fina skiss. :)

Hoppas det är till hjälp.
 

Bifogat

  • srtetchgubbe.jpg
    srtetchgubbe.jpg
    19.1 KB · Visningar: 85

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Alx skrev:
2691141 Vi har minsan kört fler än en gång, bara för att vi inte åker med er jämt. Att vi inte var med i lördags skyller jag på punka på hojen, att Kobbe jobbade och att jag är för klen för att lasta själv. :rolleyes:

Hoppas ni hade kul! I helgen är vi på om det blir något kul ställe!
Haha, de ursäkterna hade räckt till tre helger, du får hålla igen lite så du inte måste hitta på så många nya. :D

Vi kör väl endurospåret antar jag, inte så mycket öppet nu.

Mad Moose skrev:
2691152 Prova enl min fina skiss. :)
Photoshop-kungen! :D
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Freppa skrev:
1737289 Kom igen nu. Orealistiskt eller ej, det är KUL att ha mål. Jag skall väga 85 kilo. Sedan kan ju ingen bevisa huruvida jag har byggt tillräckligt med muskler eller ej - gentlemannautmaning vettu ;)
de är inte orealistiskt väger man 100 panner så är man tjockis precis som mig, och när man väger så mycke förutsatt att man inte är väldigt lång så är de mycke vätska, så att gå ner 10panner på 15v är en baggis då ja fick ner 6 panner 2 veckor.. de första 5 till 10 kilona är bara vatten så i början går de fort som satan de är när man torrlagt sig själv de börjar gå tungt.. så 10 panner på 15veckor inga problem...

om du inte är väldigt lång då.. för då är du inte så tjock igentligen.

shit också..

1. tänkte inte på att första posten var från 2005 :S
2. såg inte häller att topicen var 14+ sidor lång..
3. ni får leva med att ja svara på en 1år gammal post ;)
4. hur fan gick de nu då till sommarn grabbar? :D
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2691100 Precis! Alla som har kul på helgerna borde straffas med hus, ungar, hundar, fotbollsträningar, ridning, scouter mm i er nästa liv :mad:
ÄR man så dum att man skaffar hund får man dock skylla sig själv. :D
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Knappast ett troligt mål om du är ute efter att skaffa en kvalitativ kroppskomposition. Att gå ner 10 kg på 15 v går, men det kommer knappast att vara bara fett, utan mest vatten. Satsa på morgonpromenader och börja på gym igen. Banta fungerar inte, du kommer bara stå där med ännu mindre muskler än innan. INGEN har lyckats att banta för att sedan behålla vikten. Käka mycket protein och ha allmän koll på maten. Det finns inga genvägar, bara senvägar. Mvh Calle
Ps: Lycka till. Trägen vinner
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Afterburner skrev:
2691202 Knappast ett troligt mål om du är ute efter att skaffa en kvalitativ kroppskomposition. Att gå ner 10 kg på 15 v går, men det kommer knappast att vara bara fett, utan mest vatten. Satsa på morgonpromenader och börja på gym igen. Banta fungerar inte, du kommer bara stå där med ännu mindre muskler än innan. INGEN har lyckats att banta för att sedan behålla vikten. Käka mycket protein och ha allmän koll på maten. Det finns inga genvägar, bara senvägar. Mvh Calle
Ps: Lycka till. Trägen vinner
håller helt med dig angående kost och träning.. dock tycker ja inte att de är så farligt å tappa lite muskler, man går ner i vikt för att bli av med det ohälsosamma fettet som är farligt för en så man mår bra och har en bra kondition.. inte för att biffa till sig ;)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Afterburner skrev:
2691202 Knappast ett troligt mål om du är ute efter att skaffa en kvalitativ kroppskomposition. Att gå ner 10 kg på 15 v går, men det kommer knappast att vara bara fett, utan mest vatten. Satsa på morgonpromenader och börja på gym igen. Banta fungerar inte, du kommer bara stå där med ännu mindre muskler än innan. INGEN har lyckats att banta för att sedan behålla vikten. Käka mycket protein och ha allmän koll på maten. Det finns inga genvägar, bara senvägar. Mvh Calle
Ps: Lycka till. Trägen vinner
Mycket bra inlägg. Man kan hetsbanta o tappa kilon men det ger inget på det stora hela. Att träna regelbundet och äta sunt livet ut är vad som gäller.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top