Tjockisar i alla länder, förena eder!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alicia skrev:
Efter jobbet är man oftast helt slut eller så ska man alltid göra något.
Jo, tricket för mig har varit att göra det direkt när jag kommer hem. Man kommer hem, byeter om tränar, duschar och så är det klart. Sen har man hela dagen kvar. Den första timmen efter man kommit hem är oftast dötid som man inte gör nåt av. Du vet hur det är; ner i soffan, pusta ut och så blir man sittande en stund innan man kommer till sans igen - sen har man inte så mycket tid kvar.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bingo skrev:
2300555 Jo, tricket för mig har varit att göra det direkt när jag kommer hem. Man kommer hem, byeter om tränar, duschar och så är det klart. Sen har man hela dagen kvar. Den första timmen efter man kommit hem är oftast dötid som man inte gör nåt av. Du vet hur det är; ner i soffan, pusta ut och så blir man sittande en stund innan man kommer till sans igen - sen har man inte så mycket tid kvar.


Tycker att klockan går så fort när man kommer hem. Hemma strax efter 16, sen rinner klockan iväg och är helt plötsligt 23.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alicia skrev:
2300587 Tycker att klockan går så fort när man kommer hem. Hemma strax efter 16, sen rinner klockan iväg och är helt plötsligt 23.
Tiden är ganska underbar såtillvida att ju mer du använder den desto mer har du kvar :)

Banalt? Ja :D
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Alicia skrev:
2300521
Försöker även döpa om allt som tyder på att banta/träna/bli smal till "Optimering Roadracing"
Allt jag gör är till för att förbättra min körning, inte mitt utseende eller vikt. Går inte så bra att övertyga sig själv om det när man ser sig själv i speglen.

Det tycker jag verkar som en bra idé
Efter att jag fick hjälp med att ta fram ett mycket seriöst träningsprogram och körde disciplinerat efter det i nästan ett år kände jag en enorm skillnad på banan. Allt blev lättare, kände att jag höll koncentrationen uppe hela passen och all form av trötthet var som bortblåst. Det blev också (iaf i början av säsongen) bättre tider.
Sen kraschade jag osv. :huvet
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Förra tisdagen tog jag några varv med Gixxern på Sviestad och redan efter 3 varv infanns sig den berömda "Gixxerunderarmen (tm)" och svettningarna i hjälmen sänkte varvtiderna flera sekunder. Värst var att "gubben" bara orkade en 58'a på slitna gatdäck och snabbt insåg att något måste göras....

...Så idag åkte jag svettjonne till jobbet. Såg ut som vilken snål, nördig och blek tjänsteman som helst och det var förbannat jobbigt (Ska man verkligen få kramp i benen efter 300m??). Uppför och motvind hela vägen och att MTB-däcken stått still ett tag och nästan all luft var borta gjorde ju inte skiten mer lätttrampad. Rostig kedja och kärvande växlar kan ha gjort sitt oxå? Att farten var så låg att allt spindelnät satt kvar när jag kom fram var inte heller direkt imponerande...
Kanske skulle ha skippat Bosses glassbar igår och käkat grönfoder istället??

Nu när jag bestämt mig (igen..!!) så ska jag f-n lägga minst en 56'a innan sommaren är slut och klarar jag inte av en 54'a innan året är slut så säljer jag nog skiten och börjar med competetive eating istället.

Så ni som kör om mig i morgon på Sviestad behöver inte ta det som en bedrift. Jag kör jävligt illa och sakta nu. Borde egentligen inte ens visa mig på en bana med mitt pinsamma tempo.... :rolleyes:

F.ö så åkte jag på Åsen igår. Tråkigare banan har jag inte varit med om och jag ger "Nya Åsen" 3 minus och titeln Sveriges tråkigaste bana. :(
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mad Moose skrev:
2300727 Det tycker jag verkar som en bra idé
Efter att jag fick hjälp med att ta fram ett mycket seriöst träningsprogram...
Där har du ett utmärkt ämne för en artikel i Svensk Roadracing. Do it!
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Bingo skrev:
2310951 Där har du ett utmärkt ämne för en artikel i Svensk Roadracing. Do it!
På tal om Svensk Roadracing, blir det några fler nummer :va

Bingo: vart höll du hus igår? Inte på Sturup Raceway iallafall :(
 

MC Doktorn

Guest
Försöker hålla liv i fett tråden vart tog alla ambitioner vägen, gick ni ner i vikt själv har jag kapat 6 kg sedan årskiftet.:yoparty
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ligger stadigt kring och under 78. Vägde ca 104 kg för ett år sen. Känns mycket bättre!
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Jaja, jag ska jag ska jag ska....

Tjöta.


Har ju packat väskan med skosse å handduk, märkesriktig vattenflaska och svettband (oanvänt)... ligger alltid med i bilen..
träningskort på wordclass (reklam här) ligger i plånkan.

Är en riktig träningsatlet
I alla fall i teorin.............
Fast det är en jädra uppförsbacke till gymet o hemma är det grusväg, klippa gräset, måla huset, motljus.....
Allt för att förneka för sig själv att det fasenimej är dags nu å ta tag i kroppen.
Ja det var dags för flera år sedan iofs men motljus va.....
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Gick ner 4 kg, sedan drack jag varje dag på semestern så nu är status quo.
Tränar iallafall tre dagar i veckan. Jag står på SATS på en sådan där Orbitrack. Det är jag och alla feta brudar. Whooopie!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hur går det för alla tjockisar?
Nu är det höst och vintern är snart här. Dags att ta nya tag och få bort dom extra överflödiga kilona som fortfarande inte har försvunnit.
Jag har haft problem med att vågen inte har rört sig ett gram, dock har mina mått ändrat sig en del så det är skönt.
Nu äntligen så stod det på vågen att det har försvunnit några kilon.

Har ni kommit på några nya heta tips hur fettet kapas snabbt, så skriv dom här.
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Satan va jobbigt det här är, nu har jag under hela säsongen ätit fet Depå kost, hinkat i mej massor av öl, å så ska vi inte prata om dunken...........
Men inte ett gram går jag upp, vad gör jag för fel:rolleyes:
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alicia skrev:
2523309 Hur går det för alla tjockisar?
Så där. Har bara underhållstränat sedan april. Men nu är det dags att sätta igång på allvar igen.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
christer skrev:
2523635 Satan va jobbigt det här är, nu har jag under hela säsongen ätit fet Depå kost, hinkat i mej massor av öl, å så ska vi inte prata om dunken...........
Men inte ett gram går jag upp, vad gör jag för fel:rolleyes:

Kan vi inte byta?

Bingo skrev:
2523689 Så där. Har bara underhållstränat sedan april. Men nu är det dags att sätta igång på allvar igen.

Under säsongen så har jag inte gjort så mycket, förutom att köra en hel del hoj. Märktes dock mest på armarna.
Nu har vi satt igång med vattengympa 1 gång i veckan, plus några promenader på runt en timma och något extra pass i form av boxning eller areobics. Tänkte testa något program som heter Bootcamp, lite tveksam för det låter jobbigt :rolleyes:
Förhoppningsvis lyckas jag tappa 7 kilo innan sommaren 2007. Åtminstone 5 kilo.
 
Last edited:

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
christer skrev:
2523635 Satan va jobbigt det här är, nu har jag under hela säsongen ätit fet Depå kost, hinkat i mej massor av öl, å så ska vi inte prata om dunken...........
Men inte ett gram går jag upp, vad gör jag för fel:rolleyes:
Carina motionerar dej för mycket :tuttar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top