Tjockisar i alla länder, förena eder!

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Alicia skrev:
Tänkte försöka att börja promenara på jobbet istället för att låna bil och vara lat. Är rätt så långa sträckor så man borde komma upp i 10 tusen steg per dag. Ska låna en stegmätare och se.

Bra, låt bilen stå hemma istället.
En stegräknare kan du dock skippa helt.
Din kropp vet inte hur långt ett steg är, det som är viktigt är den tid som
du motionerar.

Det är först efter ca 20-30min som kroppen börjar använda sig av det lagrade fettet i kroppen.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gustav O skrev:
2076091 Jag åkte bil till dagis, tar fem minuter med cykeln, när jag kom hem igen drack jag en cola. Till lunch blev det kebabtallrik med läsk.
Jag är i toppform.
- Duns!

Kännde du?

Det var din kropp som slog i sjöbotten.

Kebabtalrik och läsk är mat för bakfulla tonåringar. Du är redo för att ställa upp i "Du är vad du äter". Om du ska orka en hel tisdagsträning är det dags att ringa till Anna Skipper bums.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
2076236 - Duns!

Kännde du?

Det var din kropp som slog i sjöbotten.

Kebabtalrik och läsk är mat för bakfulla tonåringar. Du är redo för att ställa upp i "Du är vad du äter". Om du ska orka en hel tisdagsträning är det dags att ringa till Anna Skipper bums.
:näsblod
Du har ju sett min slimmade lekamen. Nu är cykeln framme så det ska nog bli lika anständigt illa som förra året. Du är vad du äter är jag långt ifrån, dessutom kände jagmig som en bakfull tonåring och ibland får man fuska.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
77 kg och lat som katten Gustav, blir till att ta tag i fulfläsket snarast.
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Teddy skrev:
2076236 - Duns!

Kännde du?

Det var din kropp som slog i sjöbotten.

Kebabtalrik och läsk är mat för bakfulla tonåringar. Du är redo för att ställa upp i "Du är vad du äter". Om du ska orka en hel tisdagsträning är det dags att ringa till Anna Skipper bums.



Vad är det för fel på bakfulla tonåringar och kebabtallrikar!?
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Macho Woman skrev:
2076422 Det är svårt att ta kort på sig själv. Jag ber väninnan som kommer i morgon. Kan du hålla dig till dess?

Om det är hon som är gift med sjömannen så vore det kanon om en tredje person höll i kameran.
Jag PM'ar de poseringar som funkar för mig.

Freppa, har vi tur så är inte den här tråden "worksafe" imorrn :banana
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Caffe skrev:
2077733 Om det är hon som är gift med sjömannen så vore det kanon om en tredje person höll i kameran.

Tyvärr befinner sig den efterfrågade personen blanksvettig i bikini på Kuba lekandes med en cigarr. Funkar det med en annan Veronica?
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Macho Woman skrev:
2077749 Tyvärr befinner sig den efterfrågade personen blanksvettig i bikini på Kuba lekandes med en cigarr. Funkar det med en annan Veronica?


Tänk att blanksvettig i bikini var ju precis det som jag fantiserade om, du läser mig som en öppen bok tydligen.
Lekandes med en cigarr förresten..är jag snuskig som direkt associerade till Clinton?? :gnissla
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag tappade just ett kilo bara av svettningarna som blev när jag fick sexuella fantasier av att läsa denna tråd (eller de sista delarna). All viktminskning är bra viktminskning.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Första RR-träningen var igår.
Säger bara AJ!!
Hela min kropp värker, varenda muskel gör ont.
Inte nog med att man knappt kom upp ur sängen när väckarklockan ringde klockan 06.00, utan man var oxå tvungen att ta en timmas promenad under arbetstid. Sen kom min vänliga kollega och tvingade med mig att träna en timma på friskis å svettis. Grädden på moset var när instruktören glömde bort att avsluta alla armhävningar och körde på ytterligare en låt med endast armhävningar :död
Pust.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Den här veckan har jag gått 4,5 timma, tränat på Friskis och Svettis 2 timmar och kört en RR-träning. Det sistnämnda var jobbigast.

Åsa, vad sägs om kvällspromenader runt Anderstorpsbanan varje dag??
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
på 6 v har jag gått ner 8 kg med viktväktarna, några kg till och mitt skinnställ kommer passa , saknades typ 10 cm över bröstet när jag köpte det, gick att tvinga ihop det men då fick jag inte luft. igår hade jag det på för första gången med alla skydd i och ryggskyddet på plats och ihop kopplat mellan byxa och jacka :tummenupp :tummenupp
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jaha, hur går det för alla tjockisar?

Här går det inte alls. Under sommaren slutade friskis och svettis och det som försvann har nu kommit tillbaka.
Försöker nu med jämna och stabila måltider, frukt som mellanmål för att hålla sötsuget borta. Ska börja med promenaderna igen, har dock inte riktigt kommit igång. Svårt att hitta motivationen att promenera efter jobbet, då soffan lockar mer.

Försöker även döpa om allt som tyder på att banta/träna/bli smal till "Optimering Roadracing"
Allt jag gör är till för att förbättra min körning, inte mitt utseende eller vikt. Går inte så bra att övertyga sig själv om det när man ser sig själv i speglen.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alicia skrev:
2300521 Jaha, hur går det för alla tjockisar?
Jag har gått upp några kilon under våren. En tillbyggnad här hemma som ställde till det för mig. Kunde inte träna lika ofta och regelbundet som tidigare. Men skit samma, på ett par månader är jag fit som fan igen :)

Det går fort när man sätter igång på allvar :fakta
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Alicia skrev:
2300521 Jaha, hur går det för alla tjockisar?

Här går det inte alls. Under sommaren slutade friskis och svettis och det som försvann har nu kommit tillbaka.
Försöker nu med jämna och stabila måltider, frukt som mellanmål för att hålla sötsuget borta. Ska börja med promenaderna igen, har dock inte riktigt kommit igång. Svårt att hitta motivationen att promenera efter jobbet, då soffan lockar mer.

Försöker även döpa om allt som tyder på att banta/träna/bli smal till "Optimering Roadracing"
Allt jag gör är till för att förbättra min körning, inte mitt utseende eller vikt. Går inte så bra att övertyga sig själv om det när man ser sig själv i speglen.
Friskis kör ju för fullt.. halv åtta varje kväll :banana
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Minimorran skrev:
2300532 Friskis kör ju för fullt.. halv åtta varje kväll :banana

Gäller vårterminskorten då? Troligen inte. Har inte dom pengarna att spendera där just nu. 18.30 står det på hemsidan :va

Bingo skrev:
2300528 Jag har gått upp några kilon under våren. En tillbyggnad här hemma som ställde till det för mig. Kunde inte träna lika ofta och regelbundet som tidigare. Men skit samma, på ett par månader är jag fit som fan igen :)

Det går fort när man sätter igång på allvar :fakta


Skulle säker också lyckas bli fit om man verkligen lägger manken till. Det svåra är att göra det. Hitta tiden till det. Efter jobbet är man oftast helt slut eller så ska man alltid göra något.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top