Det här är ju helt klart ett intressant ämne, även för oss som inte kör RR, fanns det inte en tjockis-tråd tidigare någonstans här på SH?
Själv har jag gått ned 25 kilo sen i mitten av juni, enbart genom att äta rätt och röra på mig, började på 122 kg, väger nu 97 kilo och har som mål 89 kg (är 189 cm lång), så nu har jag bara 8 kilo kvar
För tillfället ligger jag på ett kaloriintag på strax under 2000 kcal per dag och kör ett pass simning á 40 min och 2-3 pass löpning på 4.5 km per vecka och ett par promenader till jobbet (ca 40 min).
Jag käkar gröt till frukost, normal husman på restaurang till lunch (ingen dressing eller mjukt bröd men annars käkar jag allt) och pasta+tillbehör på kvällen samt en hel del morötter, äpplen och hårt bröd.
Jag äter i princip inget mjukt bröd alls, kvällsmackor är en enkel väg till fetma, ett par limpmackor med hårdost kan lätt bli en fjärdedel av det rekommenderade dagsintaget av energi.
Allt handlar om disciplin, en viktnedgång på 1 kg i veckan är vad man kan räkna med om man har självkontroll, större nedgång är inte att rekommendera även om det brukar gå fortare i början.