Tjockisar i alla länder, förena eder!

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
The_Plumber skrev:
JAG ANTAR DIN UTMANING FREPPA!!!!!



Kan lägga upp bild på mig sen så ni får se skillnaden (om det blir nån) efter dem här 15 veckorna.

Är det någon mer som är med i tävlingen?

Lägg upp bild nu istället så man ser vad du har framför dig =) jag kan kanske vara med också :)
fast vet inte om jag behöver tappa så mycket..
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Mahti skrev:
Lägg upp bild nu istället så man ser vad du har framför dig =) jag kan kanske vara med också :)
fast vet inte om jag behöver tappa så mycket..

Du behöver väl inte gå ner nått?

Ja ska lägga upp bild men har ingen kamera nu. Kommer nog imorrn.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Tjåkkisar

:fet

-edit-
Ok, seriöst då. Det går inte att ha brådis om man ska bli av med övervikt och lyckas hålla den vikten sen. 0.5 - 1kg i veckan om man kör hårt. Fast det är klart, vill man offra muskler och välmående så kanske man kan gå ner lite till.
Morgonpromenader innan frukost är bra, gärna långa 1 - 1½ timme.
Men träna kondis också (löpning är ypperligt), ju bättre kondis man har desto lättare för att bränna fett och bygga muskler får man. Vill man så kan man styrketräna också, men det är inte så jätteeffektivt för just fettförbränning (även om större muskler gör åt mer energi så tar det tid att bygga muskler). Man blir lite snyggare kanske!

MAT! Glöm inte att äta, slutar man äta slutar kroppen förbränna.

Frukost: Havregrynsgröt (gärna fibergryn) och ägg, ett glas Juice
Lunch: Lite pasta med lax eller annan fet fisk, mycket grönsaker typ broccoli
Middag: Kyckling, ris och mycket grönsker
Kvällsmat: Äggvitor (kokta, stekta, råa?), grönsaker
Mellanmål: Grovt bröd (typ surdegsbröd) med keso
Mellanmål: Fruktsallad och ett par glas mager mjölk
Mellanmål: Banan, russin och ett par glas mager mjölk

Ät 2 av de här mellanmålen under dagen.
Frukt och grönt är ju som sagt alltid bra.

Glöm inte bort att äta fett, gärna till frukost och lunch. Havregryn och lax innehåller bra fetter. Slutar man äta fett slutar kroppen förbränna fett.
Men håll er borta från mättade fetter som t ex feta mejeriprodukter och fett kött. Vegetabiliska fetter och fiskfett(omega3) är bra fetter.

Träning 4-5 ggr i veckan på det här så blir det garanterat resultat.

En dag i veckan kan man äta lite mer, ca 500-700 kcal mer för att inte kroppen ska vänja sig vid ett för lågt energiintag.
Framförallt är det motivation som behövs, har man bara det så är det lätt.
Lycka till
 
Last edited:

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Har två frågor?

borde vi inte ha "före" och "efter" bilder för skoj skull och tex personen i fråga få hålle upp dagens tidning på bilden så man ser att det är "up to date...."

och när går starten? jag vill också va med haha jag e grym på att gå ner i vikt....

/brink (82kg)
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klart intressant tråd det här. Skönt att se att man inte är värst ute. Själv väger jag 91 kg och är 193 cm lång. Känner mig allmänt degig i konsistensen och har två skumma korvar på sidorna av magen.

Har inga problem alls att sticka ut och springa/åka inlines/cykla eller vad det nu må vara under sommaren. Då brukar jag vara hyfsat fit. Problemet uppkommer under vintern. Gym är såååå trist. INge kul att gå ner i nåt svettigt fd parkeringshus och lyfta skrot bara för sakens skull. Utomhus (på sommaren) harman ju friska fläktar och saker att titta på medan man aktiverar sig. Åker man inlines fort får man dessutom med det lilla riskmomentet som sätter en så fin krydda på tillvaron.

Men gym? Springa på ett band? Det är ju idiotiskt. Lyfta vikter? Också idiotiskt. Jag vill få ut mer av träningen än bara det rent fysiska. Ja, ni fattar nog.

So, vad gör man på vintern om man inte vill gymma? Ok, man kan promenera. Springa känns mycket svårare. Inte lätt att få på sig löparkläderna och ta sig ut när det är mörkt och blåser kallt ute. Har ni några förslag?

Boven för mig är nog kosten. Äter inte direkt onyttigt, men tänker heller inte speciellt mycket på vad jag stoppar i mig. Kan tänka på det en vecka ungefär, sen tröttnar jag. Finns det ingen som har några peppingknep?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
BrInK skrev:
Har två frågor?

borde vi inte ha "före" och "efter" bilder för skoj skull och tex personen i fråga få hålle upp dages tidning på bilden så man ser att det är "up to date...."

och när går starten? jag vill också va med haha jag e grym på att gå ner i vikt....

/brink (82kg)
Hallå, det är ju lite fusk. Du har ju redan muskler och hög förbränning, behöver ju bara deffa till det lite.
 

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04
Starstriker skrev:
Klart intressant tråd det här. Skönt att se att man inte är värst ute. Själv väger jag 91 kg och är 193 cm lång. Känner mig allmänt degig i konsistensen och har två skumma korvar på sidorna av magen.

Har inga problem alls att sticka ut och springa/åka inlines/cykla eller vad det nu må vara under sommaren. Då brukar jag vara hyfsat fit. Problemet uppkommer under vintern. Gym är såååå trist. INge kul att gå ner i nåt svettigt fd parkeringshus och lyfta skrot bara för sakens skull. Utomhus (på sommaren) harman ju friska fläktar och saker att titta på medan man aktiverar sig. Åker man inlines fort får man dessutom med det lilla riskmomentet som sätter en så fin krydda på tillvaron.

Men gym? Springa på ett band? Det är ju idiotiskt. Lyfta vikter? Också idiotiskt. Jag vill få ut mer av träningen än bara det rent fysiska. Ja, ni fattar nog.

So, vad gör man på vintern om man inte vill gymma? Ok, man kan promenera. Springa känns mycket svårare. Inte lätt att få på sig löparkläderna och ta sig ut när det är mörkt och blåser kallt ute. Har ni några förslag?

Boven för mig är nog kosten. Äter inte direkt onyttigt, men tänker heller inte speciellt mycket på vad jag stoppar i mig. Kan tänka på det en vecka ungefär, sen tröttnar jag. Finns det ingen som har några peppingknep?


Kampsport :tummenupp SKITROLIGT :banana
Kickboxning, thaiboxning, shoto, mm. Där kommer man i form. :yoparty
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Herkules skrev:
Kampsport :tummenupp SKITROLIGT :banana
Kickboxning, thaiboxning, shoto, mm. Där kommer man i form. :yoparty

Tränade karate för många år sedan..... och där befästes mina fördomar om vad det är för folk som tränar sånt. Jag anser att man sportar för att det är kul, och inte på dödligt allvar.

Trist när man träffar på såna personer inom kampsport. Tyvärr har jag gjort det. De vill bli bra på att slåss, inte få bra fysik.

Nu är givetvis inte ALLA såhär, men det är äggen man lägger märke till tyvärr.
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Ett tips är att inte löpträna, det är svintråkigt och man tröttnar snabbt! Köp en riktig DH rigg och glid runt på stan och droppa lite trappor och annat. Kul som fan och man får riktigt bra träning (balans, kondition, styrka mm). Har aldrig satt foten på ett gym i hela mitt liv och jag mår finfint ändå. :) Kör cross och cykla sen är allt kirrat. :tummenupp

Lycka till!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bomanrd skrev:
Ett tips är att inte löpträna, det är svintråkigt och man tröttnar snabbt! Köp en riktig DH rigg och glid runt på stan och droppa lite trappor och annat. Kul som fan och man får riktigt bra träning (balans, kondition, styrka mm). Har aldrig satt foten på ett gym i hela mitt liv och jag mår finfint ändå. :) Kör cross och cykla sen är allt kirrat. :tummenupp

Lycka till!

Jag tänkte faktiskt förbättra min hälsa. Vill du ha ihjäl mig?
 

sandstream

Guest
Maverick_ou812 skrev:
Gav upp o gav upp... Låt mig säga så här, vissa saker i livet hände och detta påverkade motivationen helt och hållet.
Okej! Bra att du är igång igen :tummenupp
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Starstriker skrev:
Jag tänkte faktiskt förbättra min hälsa. Vill du ha ihjäl mig?

Äsh, det är bara att anpassa farten efter förmåga. Är säkert farligare att köra sporthojj än att droppa 3 meter med cykel eller hoppa 20 meter med crossen. :näsblod
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Starstriker skrev:
Tränade karate för många år sedan..... och där befästes mina fördomar om vad det är för folk som tränar sånt. Jag anser att man sportar för att det är kul, och inte på dödligt allvar.

Trist när man träffar på såna personer inom kampsport. Tyvärr har jag gjort det. De vill bli bra på att slåss, inte få bra fysik.

Nu är givetvis inte ALLA såhär, men det är äggen man lägger märke till tyvärr.
Pröva boxning ett par ggr o se om det passar bättre.

Grymt bra träning.
 

sandstream

Guest
The_Plumber skrev:
Vad är GI-metoden?
Glykemiskt Index.
Sök på nätet och du kommer att hitta hur mycket som helst.
Expressen har starta nån GI-klubb nyligen också som de gör TV-reklam för.

I korthet går det ut på att kontrollera blodsockret och få det så jämnt som möjligt.
Det gör man genom att undvika snabba kolhydrater i för stora mängder, de blir mest fet.

Finns många bra böcker på svenska, de flesta skrivna av Fredrik Paulun.

Den stora fördelen med GI är att man kan äta hur mycket som helst (inom rimliga gränser) så länge det är "rätt" typ av livsmedel och man slipper väga och räkna kalorier.

Blondie skrev:
Pröva boxning ett par ggr o se om det passar bättre.
Grymt bra träning.
Har aldrig provat men med tanke på hur mycket boxare tränar och hur slut de ser ut efter bara ett par ronder gissar jag att det är effektivt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag sprang igår. Det var skitjobbigt. Idag åt jag en glassbåt istället men imorgon ska jag springa satan igen. :mad:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top