Tjockisar i alla länder, förena eder!

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Ett till tips är att köpa en studsmatta, skitkul och svinjobbigt. Nu menar jag ingen liten, utan en såndär 4 meters som stog på varenda tomt i somras.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Maverick_ou812 skrev:
inlines med stavar hade funkat, kan vara ett alternativ men troligast blir det simmning.

Första "nackdelen" - det går satans fort när man är ute på inlines och det är lätt hänt att göra sig impopulär om man inte visar väldigt stor hänsyn. Rullskidor (eller Cross Country-rullisar med stora hjul) med inbyggt motstånd i rullarna funkar kanske bättre bland barnvagnar. Den andra "nackdelen" med inlines är att man bygger så satans mycket lår- och arsel-muskler. Lågintensivt snittar jag 20 km/h (+20 km) och på intervallerna 27 km/h (max 2 km per "rep"), detta på ett backigt asfalterat elljusspår. En ringklocka på staven är nästan ett måste.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bomanrd skrev:
Äsh, det är bara att anpassa farten efter förmåga. Är säkert farligare att köra sporthojj än att droppa 3 meter med cykel eller hoppa 20 meter med crossen. :näsblod

Men jag kör ju inte sporthoj. Har en Dakar som låter som en gräsklippare :)
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Starstriker skrev:
Men jag kör ju inte sporthoj. Har en Dakar som låter som en gräsklippare :)

Vet inte hur Dakaren ser ut, men om den är vad namnet låter som så plocka på ett par riktiga sulor och en supertrapp dämpare sen ut i endurospåret/småstigar. Jobbigt som fan om man har en lite tyngre hojj men hur kul som helst, man tröttnar aldrig.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
sandstream skrev:
Har aldrig provat men med tanke på hur mycket boxare tränar och hur slut de ser ut efter bara ett par ronder gissar jag att det är effektivt.

Pröva gärna att ge allt du har på en sandsäck med handskar på klarar du en minut e jag impad.

fin allsidig träning o man behöver inte sparra om man tycker det är otrevligt.

//Blondie
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bomanrd skrev:
Ett tips är att inte löpträna
Jag säger tvärtom, ett hett tips är att löpträna, det är enkelt, billigt, man kan göra det varsomhelst och det är en utmärkt konditions- och fetförbränningsträning.

det är svintråkigt och man tröttnar snabbt!
Det där är verkligen individuellt.

Köp en riktig DH rigg
Ehhmm.. Mmm.. Du räknar kallt med att alla vet exakt vad en "DH rigg" är? Jag säger: Köp en riktig XHS 44 millefjong eller en KDK32 flärp!

och glid runt på stan och droppa lite trappor och annat
Eller, om man är äldre än 15 år och inte har lust att cykla i trappor som ett miffo, så kan man ju löpträna, det är kalas!
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
sgtpepper skrev:
Jag säger tvärtom, ett hett tips är att löpträna, det är enkelt, billigt, man kan göra det varsomhelst och det är en utmärkt konditions- och fetförbränningsträning.


Det där är verkligen individuellt.


Ehhmm.. Mmm.. Du räknar kallt med att alla vet exakt vad en "DH rigg" är? Jag säger: Köp en riktig XHS 44 millefjong eller en KDK32 flärp!


Eller, om man är äldre än 15 år och inte har lust att cykla i trappor som ett miffo, så kan man ju löpträna, det är kalas!


Ok, en DH rigg är en fet cykel med fjädrig på. Jag anser att cykling är mycket bättre än löpning, eftersom man inte får problem med tex ont i fötter/knän. Sen att det bara är 15 åringar och miffon som glider runt och hoppar nerför trappor så har du fel, prova själv så får du se hur kul det är.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Avokado är bland det nyttigaste man kan äta. Gott som snus dessutom. Nötter innehåller också mycket fina fetter som är bra för dig.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Starstriker skrev:
Trist när man träffar på såna personer inom kampsport. Tyvärr har jag gjort det. De vill bli bra på att slåss, inte få bra fysik.
Och längdhoppare vill hoppa långt, vad är konstigt med det? Kampsport har ett syfte, vill man hålla sig i trim alternativt gå ner i vikt kan man gå till Friskis t ex, inget kampmoment där.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
Och längdhoppare vill hoppa långt, vad är konstigt med det? Kampsport har ett syfte, vill man hålla sig i trim alternativt gå ner i vikt kan man gå till Friskis t ex, inget kampmoment där.
Fast kamp och slåss är ju inte samma sak, finns ju tyvärr ofta testosteronsnubbar osm inte kan kampa utan att slåss.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Goodstuff skrev:
Fast kamp och slåss är ju inte samma sak, finns ju tyvärr ofta testosteronsnubbar osm inte kan kampa utan att slåss.

Huvudet på spiken. Du har fattat galoppen.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Goodstuff skrev:
Fast kamp och slåss är ju inte samma sak, finns ju tyvärr ofta testosteronsnubbar osm inte kan kampa utan att slåss.
Man lär sig att slåss i träningslokalen under kontrollerade former, tror knappast det förekom regelrätta slagsmål där men många känner sig trängda i alla fall. Om han menar att de slogs utanför träningen illegalt så är det naturligtvis en helt annan sak men jag känner till mycket få kriminella som orkar med kampsportsträning någon längre tid. De tycker helt enkelt att det tar för lång tid plus att det oftast inte går lika bra att fajtas på lika villkor jämfört med tre mot en t ex.

Men men, lite OT allt.
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
DreeTman skrev:
Hehe, innan Anderstorp ska jag vara nere på matchvikten 85 kg hård, eller kanske 89 kg mindre hård. Dagsvikten är ca 96 kg.

Utmaningen är att Teamkollegan Bivven ska prestera samma minskning i kg, annars får han spö. :p

Kan utmana dig på ynka 5kg! att vara TÖNG ingår i min image! :yoparty

ajaj! idag ca 81kg....halvfet, eller var det halvtöng?
till A-torp 75kg o helTÖNG
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Neutral skrev:
Man lär sig att slåss i träningslokalen under kontrollerade former, tror knappast det förekom regelrätta slagsmål där men många känner sig trängda i alla fall. Om han menar att de slogs utanför träningen illegalt så är det naturligtvis en helt annan sak men jag känner till mycket få kriminella som orkar med kampsportsträning någon längre tid. De tycker helt enkelt att det tar för lång tid plus att det oftast inte går lika bra att fajtas på lika villkor jämfört med tre mot en t ex.

Men men, lite OT allt.

Vad jag menade var att det finns vissa som tar det hela på lite för stort allvar, även under träningen. De behöver inte vara kriminella för den sakens skull. Mitt problem är att jag är rätt lång och kanske ser en aning stygg ut, så vid såna träningar flyger folk på mig i vild panik för att visa att de minsann kan. Tja, du fattar.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ifjol gick jag upp från en vikt på kanske ca strax under 85 till 98.5kr på sex månader (kortison är djävulens verktyg) fram till jul.

Sedan så tänkte jag att jag skulle gå ner till ca 85kg innan midsommar, något som jag lyckats med tidigare. Men tyvär så blev det så stressigt att jag tappade motivationen och endast nådde ca 94kg innan midsommar.

Och så fick jag en brilliant idé för någon månad sedan: jag ska börja träna armarna. Jag har alltid haft ganska vältränade ben, men min överkropp pryds av en fin liten kagge (kanske inte så liten, och jag föredrar att kalla den "sexy kulmage") och spinkiga armar. Då är ju det mest logiska angreppssättet för att få en mera proportionell kropp att träna armarna, eller hur? :rolleyes:

Jag märker iaf att träningen redan ger resultat efter en månad med ca 15min träning 3ggr/vecka. :)

I dagsläget är jag nere på ca 90kg.
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
Beundransvärt att ni ska ta tag i skiten, men inte behöver man väl vara smal för att åka RR?
Jag känner lite ytligt en asahård dansk med det bekanta namnet räserkim! :Bugar
Han är det hårdaste jag vet, för han kommer knappt ner under kåpglaset för att magen är i vägen, MEN, han kör ju ifrån ALLA, med Miinin som undantag, de är uniefär lika snabba.
Så kom med ursäkter NU då! hehe
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Goodstuff skrev:
Avokado är bland det nyttigaste man kan äta. Gott som snus dessutom. Nötter innehåller också mycket fina fetter som är bra för dig.
Jo, men nötter och till viss del även avokado har ett väldigt högt energivärde, så vill man gå ned i vikt så bör man inte sätta i sig allt för mycket av dessa varor. Även om det är nyttiga fetter så innehåller de lika mycket energi som dåliga fetter :).
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top