Tjockisar i alla länder, förena eder!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Neutral skrev:
Och längdhoppare vill hoppa långt, vad är konstigt med det? Kampsport har ett syfte, vill man hålla sig i trim alternativt gå ner i vikt kan man gå till Friskis t ex, inget kampmoment där.
Jag tror att det Starstriker menade var att vissa tränar kampsport för att använda det ute på gatan. De gör det inte för att det är bra motion eller en spännande sport. Utan för att de ska kunna "vinna" nästa krogslagsmål. Det är inte idrott utan ett livsstilstillbehör.

Hur många tror du det är som tränar längdhopp för att enklast ta sig från dansgolvet till bardisken?
 

verbal-vtr

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
Staan
Hoj
Cb 1000 ra
Vägde just under 130 feta kilon vid nyår 04-05 väger just nu ca 103-104 ! De enda jag ändrade på var att börja röra på mej istället för att sätta sig framför datorn direkt man kommer hem ifrån jobbet och drog ner lite på snabb maten !

Nu efter sommaren har jag börjat träna ca 3-4 gånger i veckan och sen jag började träna har jag nästan stannat i vikt men man märker det ändå ganska mycke på kläderna ! Jag går så fort jag bara kan i lite mer än 1 timme varje dag ! De enda jag har grymma problem med är att ja kan fan inte fatta alla som säger att dom äter hela tiden ? Jag klara inte av att äta när ja inte e hungrig å de går bara inte !
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Själv lyckades man med att bli en tjockis när man flyttade, blev sambo och slutade röka och dessutom slutade träna.
Och att kampsport inte håller en i form är bull, aldrig varit så fit och vältränad som då.. nu är man en allmän pössäck.
Har äntligen tagit mig i kragen och börjat på Friskis och svettis, ska försöka börja springa också, dra ner på måldtiderna och sluta käka snask men de är svårt.
80kg ska blir runt cirka 70 kg....
(hojen kommer gå mer optimalt, min motivation just nu :rolleyes:)
Även om den inte gör de så är de en bra anledning, säger vi.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Hmm... Alla schnackar om att gå ner i vikt. Ja väger åt helvete för lite & vill bli fetare. Välter i mig alla onyttigheter ja kommer över & varvar de med pizza, burgare & kebab. De blir minst 2 riktiga måltider om dagen i veckorna & på helgen i stort sett alltid fastfood. Dricker så mycke bärs ka kommer över på fredag & lördakvällarna gör ja oxå.... Men inte fan går jag upp. Någon som har tips???? :tungan :tungan :tungan
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Vikten engagerar tydligen många liksom träninig.

Nu tänkte jag om vi vänder på det.

Säg att man väger 90 pannor och går ner till 70. Alltså 20 kg. Hojen är en ZX10 typ 184hk. vad kommer min viktnedgång att vara i hk :va

Helsystem chipp etc etc kostar en förmögenhet. Har man man mer att vinna på att gå ner 15-20kg? okej både och är väl mest optimalt men om man gör det förstnämda är körkänslan att hojen får 10 hk till för varje tio kg man går ner?

JB
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
smacker skrev:
Hmm... Alla schnackar om att gå ner i vikt. Ja väger åt helvete för lite & vill bli fetare. :tungan :tungan :tungan

Samma här, ett helvete att gå upp i vikt, har prövat både folkölskuren och proteindrinkar. :) 63kg / 192cm
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sgtpepper skrev:
Jo, men nötter och till viss del även avokado har ett väldigt högt energivärde, så vill man gå ned i vikt så bör man inte sätta i sig allt för mycket av dessa varor. Även om det är nyttiga fetter så innehåller de lika mycket energi som dåliga fetter :).
Sant men eftersom de flesta tänker träna också så måste de ju äta och då är avokado grymt, speciellt som det är så förbannat gott.
 

sandstream

Guest
Jas-95 skrev:
Vikten engagerar tydligen många liksom träninig.
Nu tänkte jag om vi vänder på det.
Säg att man väger 90 pannor och går ner till 70. Alltså 20 kg. Hojen är en ZX10 typ 184hk. vad kommer min viktnedgång att vara i hk :va
Helsystem chipp etc etc kostar en förmögenhet. Har man man mer att vinna på att gå ner 15-20kg? okej både och är väl mest optimalt men om man gör det förstnämda är körkänslan att hojen får 10 hk till för varje tio kg man går ner?
Jag räknade på det där i januari i en annan tråd och man har massor att tjäna på att gå ner i vikt jämfört med att trimma hojen.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Esquire skrev:
Jag tror att det Starstriker menade var att vissa tränar kampsport för att använda det ute på gatan. De gör det inte för att det är bra motion eller en spännande sport. Utan för att de ska kunna "vinna" nästa krogslagsmål. Det är inte idrott utan ett livsstilstillbehör.
Det var min första tanke också men han förklarade ju senare att det inte handlade om det utan mer om att vissa tar träningen på allvar och vill sparra mot de som de tror är bra. Kampsport kan både bygga och bryta ner vilja som inget annat jag stött på.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag vägde mig idag. Visserligen med skorna på så det var lite fusk, men när det gäller att vara evil är det ingen som slår mig. 66,6 kilo. I'M THE DEVIL!

Jag har förresten ett bra tips på hur man går ner i vikt. Jag har gått ner tio kilo. Magkatarr och street dance. Det första skaffar man sig lätt genom att ta på sig för mycket arbete. Sedan kan man inte äta. Mycket praktiskt. Street dance är möjligen det hälsosammare alternativet, men det finns inget som talar emot att de båda kombineras. Street dance är också praktiskt. Förutom att man tränar både kondition, styrka och smidighet för hela kroppen så får man street cred också. Jag har lärt mig att skaka rumpan! Går åt massa energi till det!
 
Last edited:

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
Martin skrev:
Ok, seriöst då. Det går inte att ha brådis om man ska bli av med övervikt..

Bra skrivet, precis så är det. :tummenupp

Glöm dock inte bort att låta kroppen vila. Om man tränar hårt bör man lägga in lite vila c:a var fjärde vecka. Det kan vara 4-7 dagar.

Själv har jag problem med att inte tappa vikt. Jag väger nu 63-64 kg. Äter jag lite för lite en vecka tappar jag direkt. Jag tränar iof väldigt mycket.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Ljungqvist skrev:
Samma här, ett helvete att gå upp i vikt, har prövat både folkölskuren och proteindrinkar. :) 63kg / 192cm

Finns bara en metod!
Tag reda på vilket kaloriintag du har idag samt din genomsnittliga kaloriförbrukning/dygn.

Öka sedan kaloriintaget så att du förbränner mindre än vad du stoppar i dig. Se tiull att det är kvalitativa kalorier och lägg därtill träning. Skitenkelt! :tummenupp

Lycka till!
// Niklas
P.S Ställ siktet högt men förvänta dig inte allt för snabba resultat. Dvs. var uthållig! :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
Som om detta inte vore nog så är jag långsam på hoj och har ingen utålighet, vilket är bra om man kör ERF. Så, det är dags att väcka en fin gammal tradition till liv igen. Jag TROR det var GSXR1100Uråldrig som startade tråden där man hetsades att gå ner i vikt. Ett slags bullemi-forum för RR-idioter. Så, min utmaning är:

Jag kommer tappa 10 kilo på 15 veckor, men SAMTIDIGT skall jag bygga sega muskler, vilket gör att reelt måste jag tappa några fettkilon till. Jag tror inte att
- GSXR1100R
- Zmurfen
- Robso
- Lasker
- Nr.18
kommer klara det på den tiden. Vadet gäller en öl (man måste ju fortfarande kunna dricka öl trots att man skall träna sig ner i vikt). Gentlemannaregler gäller, dvs om man hävdar att man klarat det så har man.

Kom igen nu, utmana några du också.

/Freppa
Det är bara kärringar som bantar, riktiga män viktoptimerar, dock kan jag inte tappa 10 kilo på 15 veckor eftersom jag endast väger 77 kg, det blir ju bara skinn och ben kvar, däremot brukar jag deffa ner mig till 74 kg på våren för att komma i skinnstället, muskler behövs inte för ERF det räcker med att vara envis och uthållig, det får bli långpromenader som vanligt men jag väntar tills nästa vår innan jag tar tag i detta.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Det är bara kärringar som bantar, riktiga män viktoptimerar, dock kan jag inte tappa 10 kilo på 15 veckor eftersom jag endast väger 77 kg, det blir ju bara skinn och ben kvar, däremot brukar jag deffa ner mig till 74 kg på våren för att komma i skinnstället, muskler behövs inte för ERF det räcker med att vara envis och uthållig, det får bli långpromenader som vanligt men jag väntar tills nästa vår innan jag tar tag i detta.
Ett råd i all välmening är att ta tag i det omgående.
 

Bifogat

  • fetto.jpg
    fetto.jpg
    70.3 KB · Visningar: 181

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
valmers skrev:
Ett råd i all välmening är att ta tag i det omgående.

Haha. Är det där du eller någon annan?
Tyvärr en inte alltför ovanlig syn. Kan nog räkna in mig själv i skaran som ser ut sådär..... Men nu ska jag precis ut och kuta mina 15 km. Tänker inte finna mig i att bli fetare än såhär...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Starstriker skrev:
Haha. Är det där du eller någon annan?
Tyvärr en inte alltför ovanlig syn. Kan nog räkna in mig själv i skaran som ser ut sådär..... Men nu ska jag precis ut och kuta mina 15 km. Tänker inte finna mig i att bli fetare än såhär...
Det är GSXR1100R, för bövelen. :mad:

Ett annat exempel (nu behöver ni inte bekymra er om lunch):
 

Bifogat

  • SANY0014.JPG
    SANY0014.JPG
    31 KB · Visningar: 181

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Jas-95 skrev:
Vikten engagerar tydligen många liksom träninig.

Nu tänkte jag om vi vänder på det.

Säg att man väger 90 pannor och går ner till 70. Alltså 20 kg. Hojen är en ZX10 typ 184hk. vad kommer min viktnedgång att vara i hk :va

Helsystem chipp etc etc kostar en förmögenhet. Har man man mer att vinna på att gå ner 15-20kg? okej både och är väl mest optimalt men om man gör det förstnämda är körkänslan att hojen får 10 hk till för varje tio kg man går ner?

JB
man brukar räkna att 3kg/1hk så du kommer "få" 6.6 friska pollar :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top