Tjockisar i alla länder, förena eder!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Håkan: You reeeeeeeally need to join this ;)

Gick och köpte mig en pulsmätare igår. Sprang imorse innan jag åkte till Köpenhamn och låg mellan 140-150 i puls. Nu jävlar sörrni!!! Känner mig redan mer fit-for fight!
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Benny skrev:
Med hård träning o mkt protein o kolhydrater kan du gå upp 10 kg muskler på 12 månader kanske, detta gör oftast personer i 15-20 års åldern pga att testosteron utsöndringen är högre i den åldern.


Inte en chans att man går upp 10Kg i muskelmassa på 1 år om man är 15-20år.
Har du hört något som har gjort det så han denna person även gått upp en del i fettmassa och kanske även växt lite på längden.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Swedies fot är kass sen en krasch förra året på Falkenberg då han förstörde massa saker i den, lite ben och sånt där.
Så nu ska vi springa den här veckan och se hur det går annars blir det operation i vinter.

Var du tvungen att nämna chips och godis :död

Har varit extremt nyttig idag... käkat små portioner, promenerat 40 min, joggat och gått 40 min, käkat lax och fullkornsprodukter och en massa grönsaker.
Plus druckit massa vatten.

Att du inte får ont när du springer är mycket konstigt hmm

Madhonda skrev:
Fötter kan vara lite konstiga... :3freak Jag stukade foten för flera år sen när jag spelade innebandy. Än idag kan jag ha känningar...när jag SIMMAR...inte när jag springer. DET är väl lite märkligt ändå. Jag kör crawl o det blir väl någon slags belastning.

Alicia, bra jobbat av dig o Swedie....o så ser ni till att inte köpa hem en massa chips o godis till TV-tittandet. :tungan

//M
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
verbal-vtr skrev:
Rätta mej om jag har fel men jag läste på nån sida om de här med att träna seriöst och där påstod dom att hur man än gör så kan man bara gå upp 4 kilo/år i "rena" muskler +/- 0,5 kilo beronde på person . Nån som vet om det ligger någon sanning i detta ?

Stämmer ganska så bra det, upp till 4 kg/år är ändå en hel del.

När jag började träna vägde jag ca 62kg/185cm lång.

Idag kanske 12 år senare väger jag ca 98kg.

Har inte tränat stenhårt hela tiden, har haft lite andra perioder då jag satsat
en hel del på karaten.

Alltså bara fjuttiga 3kg/år.
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Freppa skrev:
Håkan: You reeeeeeeally need to join this ;)

Gick och köpte mig en pulsmätare igår. Sprang imorse innan jag åkte till Köpenhamn och låg mellan 140-150 i puls. Nu jävlar sörrni!!! Känner mig redan mer fit-for fight!

Asså så du har börjat köpa grejer för att gå ner i vikt....ja skulle också vilja ha pengar. Har du läst om att jag är med på utmaningen Freppa?
Om inte läs här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=100490&page=5&pp=20 Svar 97
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Freppa skrev:
Håkan: You reeeeeeeally need to join this ;)

Gick och köpte mig en pulsmätare igår. Sprang imorse innan jag åkte till Köpenhamn och låg mellan 140-150 i puls. Nu jävlar sörrni!!! Känner mig redan mer fit-for fight!
Haha, det gjorde jag också förra hösten. Tog ca 2 veckor att inse att jag inte behövde den. kolla här: http://www.exrx.net/Aerobic.html (till höger på sidan). Programmen där är RIKTIGT bra. Kolla även "Basic types of runs".

Starstriker skrev:
Men du, det där är ju jäklans bra tider. Tror inte du kvalar in till det här forumet gubben :)
Martin och Victor hånade mig för dem :mad:

Tog sju-åtta månader att komma ner till de tiderna. Första milen jag sprang (i modern tid, sas) tog ca 56-57 min. Då hade jag sprungit ca tre månader.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bingo skrev:
Haha, det gjorde jag också förra hösten. Tog ca 2 veckor att inse att jag inte behövde den. kolla här: http://www.exrx.net/Aerobic.html (till höger på sidan). Programmen där är RIKTIGT bra. Kolla även "Basic types of runs".

Martin och Victor hånade mig för dem :mad:

Tog sju-åtta månader att komma ner till de tiderna. Första milen jag sprang (i modern tid, sas) tog ca 56-57 min. Då hade jag sprungit ca tre månader.

Aha. Kul. Jag har inga problem att nöta 10-15 km, men jag brukar inte ta tid. Springer väl milen på 50 minuter skulle jag tro. Min löpning är minst sagt oregelbunden. 2-3 x 15 km en vecka, sen uppehåll helt i en vecka eller kanske två. Är säker på att jag snabbt skulle kunna uppnå bra resultat om det inte vore för att jag var så slö. Borde ta mig i kragen....
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Håller inte riktigt med. Styrketräning + diet ger grymma resultat. Det vet jag av egen erfarenhet. Jag vägde 102 kg 4 augusti i år och väger nu strax under 81 kg. Bara motion och diet = förlorar mer muskler än styrke + diet.

Målet var att minimera förlusten av muskler så jag har käkat ca 80-90 g rent protein per dag under tiden (shakes osv. - går hos dietist). Ca 35 styrkepass och kanske 10 rena löp/träningscykel/spinning/trappmaskin har det blivit sen starten. Nu ska jag inte dieta mer utan försöka äta bra och lägga på mig lite muskler. Ganska kul men jag har fått slänga ALLA gamla kläder så det har blivit dyrt. Är 178 cm och ska för att vara normalviktig väga 63 (=omöjligt) till 79 kg enligt BMI-skalan.

burner skrev:
Det är bättre om du först tränar bort den överflödiga vikten i kanske 10 veckor och sedan satsar stenhårt på styrketräningen i 10 veckor.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
valmers skrev:
Att tömma kroppen på vätska är inte så svårt.


Timmy och jag körde Cambridge.
På 12 veckor gick han ner 30kg, musklerna var kvar, inget han märkte av iaf på jobbet då han jobbade p´å däckfrima med att slita i bildäck o hjul hela dagarna.

SÅ VISST FAN FUNKAR DET!!!
 
Last edited by a moderator:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Ravetrancer skrev:
Timmy och jag körde Cambridge.
På 12 veckor gick han ner 30kg, musklerna var kvar, inget han märkte av iaf på jobbet då han jobbade p´å däckfrima med att slita i bildäck o hjul hela dagarna.

SÅ VISST FAN FUNKAR DET!!!

Körde ni Cambridge? Hur gick ni tillväga?
 
Last edited by a moderator:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
Timmy och jag körde Cambridge.
På 12 veckor gick han ner 30kg, musklerna var kvar, inget han märkte av iaf på jobbet då han jobbade p´å däckfrima med att slita i bildäck o hjul hela dagarna.

SÅ VISST FAN FUNKAR DET!!!
Hur mycket gick ni upp igen efter kuren? Enda sättet att verifiera hur mycket man går ned i fettvikt, är att genomföra en kalipermätning före och efter. Det är i stort sett omöjligt att gå ned i vikt "bara i fett".
 
Last edited by a moderator:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Starstriker skrev:
Aha. Kul. Jag har inga problem att nöta 10-15 km, men jag brukar inte ta tid. Springer väl milen på 50 minuter skulle jag tro. Min löpning är minst sagt oregelbunden. 2-3 x 15 km en vecka, sen uppehåll helt i en vecka eller kanske två. Är säker på att jag snabbt skulle kunna uppnå bra resultat om det inte vore för att jag var så slö. Borde ta mig i kragen....
Lätt att man bara nöter på samma distanser i samma fart. Bra nog men inte bäst. Det blir en helt annat kvalitet och helt andra resultat om man delar upp löpträningen i uthållighet, fart, löpstyrka osv. Funkade bra för mig rättare sagt, för jag vet egentligen inget om löpträning. Jag körde 5-10K-programmet, nivå III, i länken ovan. Det blev en helt annan grej att springa. Testa om du har tiden och orken :tummenupp
 
Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bingo: Med teknikens hjälp kan jag erövra världen. Nu satsar jag iofs bara på att erövra mitt fett, men va fan.

Plumber: Jodå, såg det. Kanske lite svårt att anta en utmaning som inte är lagd åt dig, men lägg din utmaning åt andra som du skall vinna över. Jag har utmanat GSXR1100R, som vägrar vara med, Robso, Lasker och Nr:18 som är med.

I WILL RULE THE WORLD OF NERDY PEOPLE!!!! Idag väger jag säkert 1 kg mindre än igår. Har inte vågat väga mig än, men det känns så. Oupps, pulsen är uppe i 130 av att skriva på datorn. Är det egentligen en lögndetektor?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
verbal-vtr skrev:
Rätta mej om jag har fel men jag läste på nån sida om de här med att träna seriöst och där påstod dom att hur man än gör så kan man bara gå upp 4 kilo/år i "rena" muskler +/- 0,5 kilo beronde på person . Nån som vet om det ligger någon sanning i detta ?

Precis som för all träning är även resultatet vad avser viktökning i muskelmassa i allra högsta grad individuellt. "Lisa 54 kg" har ANINGEN svårare att lägga på sig lika mycket muskelmassa som "Anders 140 kg" om båda har 40% kroppsfett. <EDIT> Under samma tid!

Sedsan finns naturligtvis en medicinsk gräns för vad kroppen klarar av och som redan påtalat går det att fuska med hjälp av div. olika preparat. Oavsett kommer frågan förr eller senare till:
- Vilken mätmetod skall man använda för att urskilja muskler med resterande bihang (fett, skelett etc.)?

Mitt tips är:
- Skit i ett resultat som ändå är näst intill omöjligt för oss "svensson" att mäta. Och försök hitta lämpliga mål för dig som ÄR mätbara. Det motiverar dig att fortsätta dagar då det känns segt och jobbigt! :tummenupp

Lycka till!
// Niklas
 
Last edited:

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Bingo skrev:
Mycket flum nu, hörrni! Fler mätbara målsättningar vill vi ha. Utöver viktmålen är mina målsättningar:

Milen på under 44 min. Idag 47.40 (jaja, DU springer den mycket fortare redan idag på DIN bana. MITT mål gäller MIG på MIN bana).
Halvmaran under 1,43. Idag 1,48 (fortfarande MIN bana). Broloppet under 1,38.

Min bästa halvmara gick på 1,34. Kan säga att man var mer slut då än när man springer tex Marathon, då man (iafl jag) måste springa mer "ekonomiskt" Alltså det går inte att ösa på.

En bra sak som fungerat för mig när man skall förbättra tider. Är att försöka öka på slutet. Tex om man har en bra runda som man springer så försök att öka mot slutet. I början kanske det bara känns ok de sista 400 metrarna. Men sedan kan man flytta tillbaka ökningsstället längre och längre.

När man sedan känner sig mogen för självplågeri kan man vända på det och springa jänet direkt och se hur långt man håller. Efter ett tag håller man längre. :D

Som kuriosa kan jag nämna en av mina grannar som är helt överjävlig på löpa. Karln är 40 bast, han springer milen på runt 32 min. Han brukar springa 2 mil på morgonen innan har sticker till jobbet och 2 mil på kvällen när han kommer hem :va Längsta lopp han deltagit i var på 7 mil. Dårarna sprang då på en travbana :kocko Man blir helt matt av att se karln löpa!! Man har lite kvar där så att säga

JB
 
Last edited:

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Jas-95 skrev:
Som kuriosa kan jag nämna en av mina grannar som är helt överjävlig på löpa. Karln är 40 bast, han springer milen på runt 32 min. Han brukar springa 2 mil på morgonen innan har sticker till jobbet och 2 mil på kvällen när han kommer hem :va Längsta lopp han deltagit i var på 7 mil. Dårarna sprang då på en travbana :kocko Man blir helt matt av att se karln löpa!! Man har lite kvar där så att säga

JB

kan en sån karl vara helt frisk? Klart impad av honom!

/Urban
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
...morr! övervikt sägs vara ett av dom stor samhällsproblemen..
:7peta
Men jag är lite besviken på allt detta om bantning, aldrig tar medier upp det motsatta problemet...finns säkerligen många som vill gå upp i vikt! däribland jag!!
Spelar ingen roll hur fan mycket jag äter!!...jag går inte upp i vikt!

Är runt 173cm lång och väger lite över 60kg.. ibland vid juletider då kanske man lyckas äta upp sig ett par kilo, men är det nån dag jag kanske äter lite dåligt då rasar kilona på en gång! :huvet
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Kanske inte så konstigt. Att väga som jag, 107 kg som värst på 178 cm är fan farligt i längden. Det finns väl inga direkta hälsorisker med att vara smal även om man skulle tycka att det var estetiskt snyggare med lite "muckler".

Fotrally skrev:
Men jag är lite besviken på allt detta om bantning, aldrig tar medier upp det motsatta problemet...finns säkerligen många som vill gå upp i vikt! däribland jag!!
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Update: Efter morgonens träningspass mätte jag mitt midjemått - 95 cm. Det skall ner 7 cm (för mig som inte har en relation till midjemått - är det mycket eller lite?).

Stärkande 30 minuters promenad också till jobbet. Snart får jag väl fanimig en hjärtinfarkt...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Har rensat i tråden. Sluta tjafsa, det slutar med att en eller två inte längre får tillgång till RR-forumet. Ta det privat! tack
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top