Tjockisar i alla länder, förena eder!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
Men jag vill inte ha mycket muskler. Jag vill gå ner i vikt och ha sega muskler! Jag skall bli världens bästa ERF-förare! Eller iallafall snabbare än GSXR1100R.
Nu snackar du i nattmössan, att ens nämna mitt namn i samband med ordet snabb är som att prata om Italiensk kvalitet, du ska bli mindre långsam än mig heter det.

Gör som Strider, köp en ny 1000 kubikare och fortsätt att vara fet, kolla på Kim Raes Jensen han är fetesnabb.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Någon som vet medicinskt vad som händer när man får håll och varför?
http://www.friskissvettis.se/fragorsvar.html
Varför får man håll?
Det finns olika teorier, men de mest troliga är att det uppstår syrebrist i de muskler som håller upp magen och tarmar. Så länge man är stilla spelar inte det någon roll, men när du rör dig räcker inte syret du andas in till och då börjar värken. Har du dessutom just ätit eller druckit mycket blir det tyngre för dessa muskler. Starta träningen lugnt så hinner kroppen anpassa sig till det ökade syrekravet. Håll är inte farligt. Vila en stund så släpper det.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Okej, jag skall bli mindre långsam än GSXR1100R samt köra om Strider minst en gång på torrt väglag :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
http://www.friskissvettis.se/fragorsvar.html
Varför får man håll?
Det finns olika teorier, men de mest troliga är att det uppstår syrebrist i de muskler som håller upp magen och tarmar. Så länge man är stilla spelar inte det någon roll, men när du rör dig räcker inte syret du andas in till och då börjar värken. Har du dessutom just ätit eller druckit mycket blir det tyngre för dessa muskler. Starta träningen lugnt så hinner kroppen anpassa sig till det ökade syrekravet. Håll är inte farligt. Vila en stund så släpper det.
Tackar.
 

sandstream

Guest
valmers skrev:
Varför får man håll?
Det finns olika teorier, men de mest troliga är att det uppstår syrebrist i de muskler som håller upp magen och tarmar...
Vart kan man köpa sånna muskler? Verkar som att de missade dem på mig :hihi
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
Okej, jag skall bli mindre långsam än GSXR1100R samt köra om Strider minst en gång på torrt väglag :)
Som V-Gurra har sagt så består ju banorna mest av långa raksträckor samt några få kurvor, köp Mumlans raket så blir du mindre långsam och slipper att banta, du göra flugorna på smällen kompis.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Strider skrev:
AHA, det sitter i huvudet och inte runt magen alltså. :hihi

Kim är min idol.
Kim råkkar fett, jag blir lika glad varje gång jag ser den gemytligt tjocke Dansken på bana, han är snabbare och uthålligare än dom flesta trots sin airbag, its all in your mind kan man nog säga.

Mumlan är inte heller någon ballerina, kanske är det så att dom som väger tresiffrigt har bättre grepp i kurvorna.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Kim råkkar fett, jag blir lika glad varje gång jag ser den gemytligt tjocke Dansken på bana, han är snabbare och uthålligare än dom flesta trots sin airbag, its all in your mind kan man nog säga.

Mumlan är inte heller någon ballerina, kanske är det så att dom som väger tresiffrigt har bättre grepp i kurvorna.
Mumlan ljuger om sin vikt. :mad:
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Syss skrev:
Hm, jag är tvärtom... På sommaren hinner jag inte äta, nu har man ju inget annat att göra...
Var hittar man orken att börja träna? Om man är världens lataste person av naturen? Jag vill egentligen, men jag vet inte var, Link, Norrk eller Sthlm, och vad ska man träna då?
Löpning är uteslutet pga trasiga knän... :confused:

Har du provat Fitnessboxing? Attans kuligt och mkt effektivt.
Försök att hitta ngt som du gillar, ta med en polare och sen är det stenhårt att inte få banga ur dom dagarna ni bestämt er för att träna.
När man väl bestämt sig brukar det inte vara så svårt.
Men som sagt, du måste bestämma dig först.
Dom första 4-5 gångerna känns lite kämpiga, sen går det av bara farten!!

Lycka till :tummenupp
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Åsa skrev:
Har du provat Fitnessboxing? Attans kuligt och mkt effektivt.
Försök att hitta ngt som du gillar, ta med en polare och sen är det stenhårt att inte få banga ur dom dagarna ni bestämt er för att träna.
När man väl bestämt sig brukar det inte vara så svårt.
Men som sagt, du måste bestämma dig först.
Dom första 4-5 gångerna känns lite kämpiga, sen går det av bara farten!!

Lycka till :tummenupp


Bra idé! Har faktiskt en kompis som pratat om just fitnessboxning och sa att det var skitkul, man kan ju försöka hänga på... Jag vet ju sedan tidigare att får man väl in en rutin så är det ju inga problem.
Ska snacka med tjejen! Är ju jäkligt bra att vara två, så man kan peppa och tjata på varandra... :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Strider skrev:
Uppenbarligen är jag bättre på fysik än vad du är för så där funkar det inte.

Men vad är din catch för att bli snabbare?
Du har iaf större fysik än mig.

Min utvecklingskurva är väldigt långsam men den går iaf åt rätt håll, jag började köra bana för ett par år sedan och om jag jämför tiderna så har jag faktiskt blivit mindre långsam för varje år, räknar med att Da Killed Bajamaja Sukan kommer att fungera till 100% ganska snart, dom senaste tre månaderna drabbades jag av samma sak som du hade i våras, tappade helt enkelt sugen pga för mycket strul med allt som hade med RR att göra.

Eftersom RR till 95% består i av att jaga pengar, meka, lasta, transportera, frysa i tält samt inte sova tillräckligt med mera så tröttnade jag.

Nästa år ska jag bara köra för att det är roligt, att sätta mål som att slå Freppa varje tävling känns meningslöst eftersom han alltid fick pisk av mig i somras, det är som att sno ungarnas godis, först blir man glad men sen ångrar man sig men då är skadan redan skedd.

Därför överlåter jag detta jobb till dig Strider, ditt jobb blir att förnedra Freppa hela nästa år, jag kommer tom att släppa förbi dig på samtliga tävlingar men bara om du lovar att krossa Freppa.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tränar ni något då? Dags att börja redovisa vad man gjort varje dag kanske...

Idag har jag gått i snabb takt runt Årstaviken 7,5 kilometer. Jag borde ju ha sprungit och jag borde förstås ha tagit en längre sträcka, men jag har gjort något i alla fall! Och det klappar jag mig själv på huvudet för!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Idag har jag gått 4 ggr till kaffeautomaten, jag inleder promenaden med att resa på mig och sen går jag i rask takt utan pulsmätare dom 50 metrarna till automaten, sen är det bara att välja dryck och raskt promenera tillbaks igen, blir inte ens anfådd numera av detta.

Givetvis väljer jag kaffe utan socker, man vill ju inte feta till sig.

Nästa vecka ska jag gå ner till kafeterian, en utmaning på 200 meter.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag har sprungit 3 km söndag, måndag, onsdag och idag.
Jag har tränat bodypump tisdag och torsdag. Nu skall kroppen få vila över helgen.
På måndag börjar det igen....
Samt att jag går till och från jobbet, cirka 30 minuter enkel resa.

I rule in the world of nerdy people!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top