Tjockisar i alla länder, förena eder!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bingo skrev:
Lätt att man bara nöter på samma distanser i samma fart. Bra nog men inte bäst. Det blir en helt annat kvalitet och helt andra resultat om man delar upp löpträningen i uthållighet, fart, löpstyrka osv. Funkade bra för mig rättare sagt, för jag vet egentligen inget om löpträning. Jag körde 5-10K-programmet, nivå III, i länken ovan. Det blev en helt annan grej att springa. Testa om du har tiden och orken :tummenupp

Tid har jag och ork också, karaktär är det värre med :)
Men visst, jag ska testa. Kanske inte nu under vintern kanske, för jag tycker det börjar bli jobbigt att ta sig ut nu när det är mörkt/kallt/blåsigt/blött. Men till våren så!
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Nicke skrev:
Kanske inte så konstigt. Att väga som jag, 107 kg som värst på 178 cm är fan farligt i längden. Det finns väl inga direkta hälsorisker med att vara smal även om man skulle tycka att det var estetiskt snyggare med lite "muckler".

Jo klart att fetma det kan vara en hälsofara:( ..inget snack om saken. Tycker bara att det är lite väl mycket "så här blir du smal" artiklar i medierna. Man hör aldrig nått om dom som vill lägga på sig lite. Skulle jag vilja gå ner i vikt, då gör jag följande;sysselsätter sig så att man inte tänker på att man är så hungrig går det juh över :) Men det är inte alla som har det så lätt, tyvärr.

Nä det bara för mig att fortsätta äta decilitervis med pasta minimum 12 köttbullar varje mål mat...annars förvinner jag. :rolleyes:

Lycka till ni som kämpar med vikten!

mvh Peter
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
burner skrev:
Inte en chans att man går upp 10Kg i muskelmassa på 1 år om man är 15-20år.
Har du hört något som har gjort det så han denna person även gått upp en del i fettmassa och kanske även växt lite på längden.


Ja dem har gått upp en hel del i fett! Jag har aldrig påstått nåt annat...det va ju det jag menade, Det går inte att gå upp så mkt i muskler samtidigt som man tappar fett!
:7peta
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Freppa skrev:
Update: Efter morgonens träningspass mätte jag mitt midjemått - 95 cm. Det skall ner 7 cm (för mig som inte har en relation till midjemått - är det mycket eller lite?).
Det är väl precis på gränsen mellan normalt och övervikt har jag för mig. Själv så mätte jag in på 97 cm förra veckan, började på 120 cm (!). Alltid kul när man börjar kunna använda brallor man arkiverat på vinden för länge sedan :).
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Realistiska mål är att tappa max 1 kg i veckan, i början går det snabbt men det är mest vätska som du tappar, fett tar längre tid att förlora, ska man viktoptimera så bör man sikta på att ha gott om tid på sig, det handlar om att ändra levnadsstil, det enda som funkar i längden.

Jag provade att viktoptimera, gick ner från 82 kg till 74 kg men det tog hela 3 månader, jag provade hälsovakten, en cd med detaljerad info om vad det du stoppar i dig innehåller, äta mera nyttigt som är gott och ändå bli mätt, promenera minst 1 timme ett par ggr i veckan.

Jag höll min vikt nästan hela sommaren och mådde toppen, sen kom hösten och rusket med tröstöl och innekvällar, dock gick jag bara upp ett par kg.

Brukar ta mig i kragen när våren kommer och man vill vara utomhus, ungefär 3-4 kg brukar behövas att bli av med för att skinnstället ska passa.

Snabba kurer ger oftast dåligt resultat, tar man tid på sig så är chansen större att kunna behålla sin idealvikt samt att inte ge upp så lätt.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Freppa skrev:
.
Plumber: Jodå, såg det. Kanske lite svårt att anta en utmaning som inte är lagd åt dig, men lägg din utmaning åt andra som du skall vinna över. Jag har utmanat GSXR1100R, som vägrar vara med, Robso, Lasker och Nr:18 som är med.

Vadå inte lagd åt mig? Ser du inte hur överviktig jag är? Jag kommer iallafall att lägga upp bilder allt eftersom för att ni ska se eventuell skillnad.

Lägg upp bilder ni med. Visst är det jobbit först men man kommer över det och det är kul att ha för och efter-bilder.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Haaaa haaaa...

det låter som alla ska deffa nu under vintern. Känner igen de där, gör de varje år. Sen kommer sommaren och alla fester och grill party och vips så gick man upp ca 10kg igen. Nu pekar vågen på 89,8kg men har då trännat gym i ca 3,5-4år, hockey och fotboll innan med. Men jag vägde mig för ca 2mån sedan då stod vågen på95kg mitt mål är att väga 85till jul sedan köra på att bara bli rätt så slimm fram till sommaren, för att sedan kunna bulka jävlar hahaha, nä nu har jag inte tid att sitta här mer ska ju ner till Gymmet coh sedan löpa en sväng...

Ha de all deffare :) :tuttar


///Micke
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Kolla in den här snubben..... Det är en månad mellan bilderna


Hmmm såg de här bilderna nu... Undrar just ifall han fick lite tillväxt hormoner till frukost lunch middag och kvälls mat i 1månads tid då??? :)


///Micke
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mr_Mike skrev:
Hmmm såg de här bilderna nu... Undrar just ifall han fick lite tillväxt hormoner till frukost lunch middag och kvälls mat i 1månads tid då??? :)


///Micke

Nope. På hans sida står precis allt han petat i sig. Snubben har blivit ganska uppmärksammad i fackpress.

Vet inte om han lagt på sig gigantiskt mycket i muskler. Jag är mest faschinerad av hur snabbt han gjorde sig kvitt fettet.
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
fick ett tips av en kille som gått ner från typ 100kg till 80kg.
morgonpromenad innan frullen. ta en kopp kaffe och en koffeintablett.
sen så traskar du 1-1½ timme i rask takt.
träna 4-5 ggr i veckan. inte bara kondision då det blir för mycket för kroppen på en gång, så varva med lite styrka. (du känner bäst av själv)
ät 5-8 ggr om dagen. undvik omättat fett och socker i den mån det går och ta istället produkter med fleromättade fettsyror. ta aldrig mer än en gång för när du väl krympt magsäcken väldigt lätt vidgar den!
en dag i veckan kan du groffa så mycket du vill i precis vad du vill.
kroppen är ändå inställd så det förbrukas fort.(vet ej riktigt)
lycka till alla goa hojjare! :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Freppa skrev:
Håkan: You reeeeeeeally need to join this ;)

Gick och köpte mig en pulsmätare igår. Sprang imorse innan jag åkte till Köpenhamn och låg mellan 140-150 i puls. Nu jävlar sörrni!!! Känner mig redan mer fit-for fight!

Invägd idag 051104, 105.1kg och enligt min våg 27% kroppsfett
Målet är 90kg till första RR träningen@LMS (i mitten på april)
i våras vägde jag 100kg... RR sommaren var inte bra för vikten.

Det målet har jag haft i några år... det har gått bra fram till Mars månad ungefär...

//håkan
EDIT: Kan väl tillägga att jag i somras gjorde vätternrundan på 32mil på 11h09minuter och nu är det dags att fortsätta renovera lägenhet.
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Freppa skrev:
Fy fan vad jobbigt det är att träna.... Kroppen värker kan jag meddela.
Häng i där Freppa!
Snart kommer du att tycka att det är konstigt när kroppen inte värker, dvs när du vilar.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Freppa skrev:
Fy fan vad jobbigt det är att träna.... Kroppen värker kan jag meddela.

Ont det gör ont.. Liten stund på natten men inte på dan. :va

Det är ju på dagarna det gör ont. Ljuger PH eller snackar hon om något annat.

Mätte midjan för att få en referens. 98cm mäter jag runt, vikt ska jag väga idag. Har ju ingen våg hemma så man får ju väga sig när man kommer över någon. Vanligtvis här nere på firman.

Faan Freppa hur kunde du falla in i fördärvet som fetto? Jag har ju patent på den rollen. Nu få du ta och slå dom andra. Hejjar på dej. :tummenupp


Edit: Plockade fram den kalibrerade vågen och ställde mej på den. 95,5kg i tunga arbetsbyxor, skor nycklar och hela kittet. Inge krusiduller och viktoptimeringar inför vågen. Vägde 98 ett tag efter semestern dvs ner nästan 3kg eftersom 98kg var vägt i shorts och kortärmat.
 
Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Det ingår ju iofs i den kapitalistiska rollen att vara ett fetto. Trodde bara inte jag skulle bli så bra på det....
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Mr_Mike skrev:
Haaaa haaaa...

det låter som alla ska deffa nu under vintern. Känner igen de där, gör de varje år. Sen kommer sommaren och alla fester och grill party och vips så gick man upp ca 10kg igen. Nu pekar vågen på 89,8kg men har då trännat gym i ca 3,5-4år, hockey och fotboll innan med. Men jag vägde mig för ca 2mån sedan då stod vågen på95kg mitt mål är att väga 85till jul sedan köra på att bara bli rätt så slimm fram till sommaren, för att sedan kunna bulka jävlar hahaha, nä nu har jag inte tid att sitta här mer ska ju ner till Gymmet coh sedan löpa en sväng...

Ha de all deffare :) :tuttar


///Micke


Hm, jag är tvärtom... På sommaren hinner jag inte äta, nu har man ju inget annat att göra...
Var hittar man orken att börja träna? Om man är världens lataste person av naturen? Jag vill egentligen, men jag vet inte var, Link, Norrk eller Sthlm, och vad ska man träna då?
Löpning är uteslutet pga trasiga knän... :confused:
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Freppa skrev:
Det ingår ju iofs i den kapitalistiska rollen att vara ett fetto. Trodde bara inte jag skulle bli så bra på det....
Haha, skall du visa att du har mycket pengar skall du träna och lägga på dig mycket muskler.
DET är dyrt, utan att ta till piller från öst. :mattias
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Men jag vill inte ha mycket muskler. Jag vill gå ner i vikt och ha sega muskler! Jag skall bli världens bästa ERF-förare! Eller iallafall snabbare än GSXR1100R.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Freppa skrev:
Det ingår ju iofs i den kapitalistiska rollen att vara ett fetto. Trodde bara inte jag skulle bli så bra på det....
In med bröstet, ut med magen och visa att du är framgångsrik.

/Percy Nilegård
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top