Tjockisar i alla länder, förena eder!

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bilder? Här blir det fanimig inga bilder. Folk skall ju kunna surfa utan att kräkas!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Freppa skrev:
Jag har sprungit 3 km söndag, måndag, onsdag och idag.
Jag har tränat bodypump tisdag och torsdag. Nu skall kroppen få vila över helgen.
På måndag börjar det igen....
Samt att jag går till och från jobbet, cirka 30 minuter enkel resa.

I rule in the world of nerdy people!
Alltså, body pump är ju själva definitionen på flickträning (att det är jobbigt som fan hör inte hit, och det erkänner vi aldrig officiellt hursomhelst). Karlar tränar i gymmet, med tunga vikter.
 

Prästen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
blge
Hoj
ingen än :(
exakt, ett friskis&svettis pass kan ta kål på vem som helst, men riktiga män lyter skrot! Så är det bara :tungan
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
valmers skrev:
Alltså, body pump är ju själva definitionen på flickträning (att det är jobbigt som fan hör inte hit, och det erkänner vi aldrig officiellt hursomhelst). Karlar tränar i gymmet, med tunga vikter.

Bra talat! (går själv och tränar på gym 3 ggr i veckan)

Har idag cyklat 1 mil med paus emellan 5km. Körde hoj emellan, (fan va kul).
plus att jag har ätit väldigt nyttigt flrutom en liten tårtbit (en på jobbet bjöd på det eftersom hon fyllde år) Men den var inte stor om man jämför med hur mycket jag åt förut.

Bara grovt bröd och till frukost har jag skippat flingor och kör havregrynsgröt med endast mjölk för att minska sockret maximalt.

Till lunch och middag äter jag så mycket grönsaker jag kan och tar mindre portioner än förut.

Har också slutat helt med sötsaker (förutom tårtan men jag hade inget annat och var tvungen att få i mig nått) Det svåraste blir när julen kommer med alla sötsaker och jag får inte äta nått. Inte ens pepparkakor, glass eller mandelmassa.

Hoppas ni har fått några tips.
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vad köpte du för nån klocka? Ruggigt sugen på Polar S410 eller S610 som är djävulskt overkill för mig men jag har svårt att kompromissa med teknikprylar... :)

Freppa skrev:
Håkan: You reeeeeeeally need to join this ;)

Gick och köpte mig en pulsmätare igår. Sprang imorse innan jag åkte till Köpenhamn och låg mellan 140-150 i puls. Nu jävlar sörrni!!! Känner mig redan mer fit-for fight!
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag köpte en på Teknikmagasinet för 500 spänn som hade de funktioner jag ville ha. Funkar fint.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
starstriker Nope. På hans sida står precis allt han petat i sig. Snubben har blivit ganska uppmärksammad i fackpress.

Vet inte om han lagt på sig gigantiskt mycket i muskler. Jag är mest faschinerad av hur snabbt han gjorde sig kvitt fettet.


Helt j_____a omöjligt... Jag har några polare som tävlar i kroppsbyggning, de har vunnit lucia pokalen i sina klasser så de är ju inte små, och jag kan säga de at skulle de vara så lätt att deffa bort så mycketfett som han påstår så skulle alla kropps byggare köpa det han tryckte i sig, det är ju inte för inte de tok deffar flera månader innan en tävling...


///Micke
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
syss
Hm, jag är tvärtom... På sommaren hinner jag inte äta, nu har man ju inget annat att göra...
Var hittar man orken att börja träna? Om man är världens lataste person av naturen? Jag vill egentligen, men jag vet inte var, Link, Norrk eller Sthlm, och vad ska man träna då?
Löpning är uteslutet pga trasiga knän...


Som alla borde veta är det inte löpning som är viktigast när man ska rasa i vikt... Lägg om kosten istället t.ex. Istället för vanlig pasta som det nästan bara är kolhyfrater i käka istället fullkornspasta, istället för kötet, käka fisk eller kyckling, Börja de 2första vekorna med att minska mat intaget men ät på fler tider istället t.ex så här ser det ut för mig

kl: 05:15 Protein drink
Kl: 09:00 1,5dl Havre gryns grött + 1grov macka med keso + 2st ägg
kl: 11:00 1st banan eller annan frukt
Kl: 13:00 Middag kyckling eller fisk med fullkorns pasta eller ris
kl: 16:30 protein drink + banan
kl: 17:00-18:30 tränning gym + gång eller löpning
kl: 19:00 Grött + frukt + 1st macka med keso + 2st ägg + protein drink

Försök att inte äta efter kl 19:00 det är en tid då kroppen inte förbränner så mycket. Sen kör efter det här och ut och gå istället för löpningen, det med att gå är en självklarhet mycket bättre än löpning men gå minst 1h 4ggr i veckan. det med att gå är bättre för att du håller en jämnare puls än när du löper och då få du en jämmnare förbränning.

Sen till helgen under de 2 första veckorna är det helt förbjudet med godis, chips, chokald m.m detta kommer det en äta dag för LÖRDAGEN som idag och nu. Men inte för ens efter de 2första veckorna... + Att om det går så försök att komma ut innan du stoppar i dig något både fredag, lördag. och söndag och så tidigt som möjligt ca 07:00-07:30 och gå ca 1h utan att äta något innan, nu har du en tokhög förbränning och det bara rasar kalorier ifrån din kropp.

Försök nu köra det här schemmat hela vägen fram till sommaren och jag lovar att alla som gör det kommer vara tok nöjda med sin nya beach 2006 kropp.
men KOM IHÅG INGET SNASK UNDER VECKORNA ENDAST PÅ LÖRDAGEN


///Micke :tummenupp
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Mr_Mike skrev:
kl: 05:15 Protein drink
Kl: 09:00 1,5dl Havre gryns grött + 1grov macka med keso + 2st ägg
kl: 11:00 1st banan eller annan frukt
Kl: 13:00 Middag kyckling eller fisk med fullkorns pasta eller ris
kl: 16:30 protein drink + banan
kl: 17:00-18:30 tränning gym + gång eller löpning
kl: 19:00 Grött + frukt + 1st macka med keso + 2st ägg + protein drink

///Micke :tummenupp

Fan va proteindrinkar du trycker i dig! Är det ett måste för att gå ner i vikt fort eller? Vad kostar sådana? Ersätter du någon mat med dem? Eller varför tar du dem?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
The_Plumber skrev:
Fan va proteindrinkar du trycker i dig! Är det ett måste för att gå ner i vikt fort eller? Vad kostar sådana? Ersätter du någon mat med dem? Eller varför tar du dem?
Omedelbart efter ett hård styrkepass tar man en proteindrink för att maximera muskeltillväxten, enkelt uttryckt.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mr_Mike skrev:
Som alla borde veta är det inte löpning som är viktigast när man ska rasa i vikt...
Löpning i kombination med ändrade matvanor är en bra metod, det ena utesluter inte det andra.

Istället för vanlig pasta som det nästan bara är kolhyfrater i käka istället fullkornspasta
Tror du på allvar att det är särskilt mycket mindre kolhydrater i fullkornspasta? Det är långsammare kolhydrater om man nu ska hålla på och krångla med glykemiskt index, men det är fortfarande runt 70% kolhydrater, vilket iofs är perfekt, för kroppen behöver kolhydrater.

Försök att inte äta efter kl 19:00 det är en tid då kroppen inte förbränner så mycket
Det där är trams.

Sen kör efter det här och ut och gå istället för löpningen, det med att gå är en självklarhet mycket bättre än löpning´
Varför är det "en självklarhet mycket bättre"? Motivera gärna.

Sen till helgen under de 2 första veckorna är det helt förbjudet med godis, chips, chokald m.m detta kommer det en äta dag för LÖRDAGEN som idag och nu.
Bättre är att inte äta chips och choklad överhuvudtaget, det klarar man av om man har självdisciplin. Varför är just lördagen en bra dag att öka på sitt kaloriintag mångfalt med massa fett och socker? Då pajar man ju bara de resultat man jobbat med att få fram under veckan.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
sgtpepper skrev:
Varför är det "en självklarhet mycket bättre"? Motivera gärna.
Skulle gissa på att det är bra mycket lättare att gå en timme 4 ggr i veckan om man är i uppstartsfasen på en viktminskning. Lågaerobt arbete med nästan samma förbränning som löpning. Löpningen ökar syreupptagningsförmågan, man får kondis, men själva energiförbrukningen är inte mycket större per tidsenhet.
sgtpepper skrev:
Bättre är att inte äta chips och choklad överhuvudtaget, det klarar man av om man har självdisciplin. Varför är just lördagen en bra dag att öka på sitt kaloriintag mångfalt med massa fett och socker? Då pajar man ju bara de resultat man jobbat med att få fram under veckan.
Helt rätt men OM man nu är en "sucker for candy" så måste man få belöna sig själv för veckans arbetsinsats. Själv är jag svag för vin och unnar mig några glas till maten på lördagar.

Maverick_ou812
Beach 2006 - 6.0 kg / 4 veckor
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Maverick_ou812 skrev:
Skulle gissa på att det är bra mycket lättare att gå en timme 4 ggr i veckan om man är i uppstartsfasen på en viktminskning. Lågaerobt arbete med nästan samma förbränning som löpning. Löpningen ökar syreupptagningsförmågan, man får kondis, men själva energiförbrukningen är inte mycket större per tidsenhet.
Jo du, ca 660 kcal/timme vid löpning och 420 kcal/timme för rask promenad.
Men just själv fettförbränningen ökar kanske inte vid just löpning, men totala energiåtgången ökar ju.
Kan man springa lika länge som man går, så är det att föredra. (Men det är inte lätt att springa i en timme om man är otränad)
Dessutom förbränner en vältränad person lättare fett, och har högre förbränning i vila också.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Martin skrev:
Jo du, ca 660 kcal/timme vid löpning och 420 kcal/timme för rask promenad.
Nästan mer ändå på löpning skulle jag vilja säga, beroende på kroppsvikt och löpningens intensitet så kan den ge uppåt 1000 kcal/timmen, eller åtminstone dubbelt så mycket som promenaden.

Kan man springa lika länge som man går, så är det att föredra. (Men det är inte lätt att springa i en timme om man är otränad)
Precis, promenader är skonsammare mot knän och liknande så på så sätt kan det vara en bättre motionsform, men löpning bränner mer fett.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tackar för tipset men jag var så sugen igår så jag gick till Intersport och betalade 1500... 1305 på Sport-Tiedje.

Köpte faktiskt just från dem nyligen och kan rekommendera (schysst pris och snabb leverans via posten). Blev en sån här våg med fett%,vatten% och muskel% (vet att det knappast är så exakt men man ser trenden i alla fall).

bodybalance_newyork_detail.jpg


stavgren skrev:
Bra site om du ska handla: http://sport-tiedje.de/. Köpte själv en RS200 där.

Som jag har förstått det så ger inte löpning och gång så mycket efter aktiviteten medan kroppen är igång länge efter ett styrkepass samt att mer muskler ökar grundförbränningen. Såklart är det bäst att kombinera. Ska ut och knata och testa min pulskolocka nu. Har ont i ljumsken så jag börjar lite lugnt.

Martin skrev:
Dessutom förbränner en vältränad person lättare fett, och har högre förbränning i vila också.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top