Tjuvaktigt barn

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här är så typiskt svenskt, den stora nyheten här är inte att 6-7 åringar stjäl förhållandevis stora summor pengar upprepade gånger, nej nej. Det mest alarmerande, som det tydligen till och med finns anledning att bli förkrossad över, är att någon använde sig av radikala ( :rolleyes: ) metoder för att få tillbaka pengarna.

En förälder tycker läraren borde avskedas, vad han tycker om att ungjäveln tog pengar förtäljer inte historien.

Snacka om att ungarna får skeva ideal.

Det är ju så man skäms över att vara Svensk!!!!!!!!!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=695809&rss=1399

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Möjligtvis att jag hade sagt något om hon hade agat ungjävlarna efteråt men jag hade nog låtit även det passera. Ungarna måste ju för fan lära sig, stjäl de vid så tidig ålder så förtjänar de ett par örfilar så de lär sig.

FreddaGädda

Guest
Ja, det där blev vi utsatta för i nian när en ett armbandsur blev stulet på en idrottslektion. Är man så dum så man lägger sin klocka fullt synligt på en bänk i samma sal som två skolklasser nior, då får man skylla sig själv.

Vi fick hur som haver tömma våra väskor, och lärarna rotade igenom både dem och våra fickor. Och då ska det tilläggas att med "fickor" menar jag byxfickorna på byxorna man hade på sig. Inte så värst behagligt att få en brysk manshand nerkörd i fickan intill pungen.

Fy fan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja, det där blev vi utsatta för i nian när en ett armbandsur blev stulet på en idrottslektion. Är man så dum så man lägger sin klocka fullt synligt på en bänk i samma sal som två skolklasser nior, då får man skylla sig själv.

Vi fick hur som haver tömma våra väskor, och lärarna rotade igenom både dem och våra fickor. Och då ska det tilläggas att med "fickor" menar jag byxfickorna på byxorna man hade på sig. Inte så värst behagligt att få en brysk manshand nerkörd i fickan intill pungen.

Fy fan

Hur tänker du nu ? Är det meningen att ungar ska få sno saker ? Det är att utmana ödet, ja att lägga dyrbara saker tillgängligt - men det beror på att barnen inte fått lära sig skillnaden på "mitt och ditt". Lagen är inte anpassad efter verkligheten och i sådana här fall ska sunt förnuft få råda och det är självklart att det ska gå att få visitera ungarna när man vet att det är hos någon av dem som stöldgodset finns. Visitationen kan ju utföras på olika sätt och behöver inte vara kränkande utförd.

Föräldrarna i det här fallet är väl säkert uppvuxna på 60- och 70-talet med fri uppfostran, flum och avsaknad av tydliga gränser. Fy fan...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Fy fan

Åh, stackars er. Så kränkta ni måste känt er. Manshand i byxan och allt.
Den som fick klockan stulen däremot, han/hon förtjänade verkligen kränkningen så dum som han/hon var.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Åh, stackars er. Så kränkta ni måste känt er. Manshand i byxan och allt.
Den som fick klockan stulen däremot, han/hon förtjänade verkligen kränkningen så dum som han/hon var.

Precis! det är väl fan bara att ställa upp och visa att man inte är en tjyv!

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Om en 6-åring lär sig att om man snor 500:- så bör ingen ingripa, vad gör han då när han är 15-16? Påminner mig om när polisen för många år sedan parkerade en HD på en gata i sthlm och satte sig och väntade ifall någon skulle sno den. Det tog ca. 4h innan de kunde gripa någon på bar gärning. Resultatet blev dock något oväntat, tjuven gick fri eftersom det var brottsprovokation... Återinför offentligt spöstraff för stöld så kanske folk tänker efter.

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
nä fy fasen för å va liten och oskyldig nuförtiden..

kommer ihåg när man va en liten valp och skulle handla, skuttandes iväg med en 10-a dinglandes fullt synligt.. idag skulle man väl blivit rånmördad.

om någon glömde nåt värdefullt i skolan dröjde det oftast inte länge förrens någon snäll människa kom och gav tillbaka sakerna. :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Fy fan

Du e ju bara dum i huvet...
Man ska väl fan få lämna sina saker i ett omklädningsrum utan att bli av me skiten...

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Man ska väl fan få lämna sina saker i ett omklädningsrum utan att bli av me skiten...

Det är nog du som är dum i huvudet. Vi är på 2000-talet och är du inte varsam om dina prylar så försvinner dom. Visst, man BORDE kunna lämna sina saker i ett omklädningsrum, men så är det inte längre.

@FreddaGädda

Inte en enda jävla lärare hade fått kroppsvisitera mig, hade någon försökt hade jag hävdat nödvärn. Dom hade isåfall fått tillkalla polis om dom nu inte kunde tro mig om att jag inte hade stulit något (vilket jag självfallet aldrig skulle göra). Det är bara lärare för helvete, vilka befogenheter tror dom att dom har?

Blev det något efterspel av det hela? Fan vad jag hade varit förbannad.

Precis! det är väl fan bara att ställa upp och visa att man inte är en tjyv!

Just det! Vi utgår från att ALLA är tjuvar och sedan måste man bevisa att man INTE är det. Bra idé! :tummenupp

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Det är nog du som är dum i huvudet. Vi är på 2000-talet och är du inte varsam om dina prylar så försvinner dom. Visst, man BORDE kunna lämna sina saker i ett omklädningsrum, men så är det inte längre.

@FreddaGädda

Inte en enda jävla lärare hade fått kroppsvisitera mig, hade någon försökt hade jag hävdat nödvärn. Dom hade isåfall fått tillkalla polis om dom nu inte kunde tro mig om att jag inte hade stulit något (vilket jag självfallet aldrig skulle göra). Det är bara lärare för helvete, vilka befogenheter tror dom att dom har?

Just det! Vi utgår från att ALLA är tjuvar och sedan måste man bevisa att man INTE är det. Bra idé! :tummenupp

Hoppas verkligen din hoj blir snodd... "HAAAHAA, 2000-talet, skyll dig själv, du hade den inte nergrävd 100 meter under marken i en bunker me landminor o 70 kanoner, pucko!!!"... FUCKO!!!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Hoppas verkligen din hoj blir snodd... "HAAAHAA, 2000-talet, skyll dig själv, du hade den inte nergrävd 100 meter under marken i en bunker me landminor o 70 kanoner, pucko!!!"... FUCKO!!!

Skulle jag ställa den ute på gatan med nycklarna i tändningslåset så ja, då får jag skylla mig själv. Men nu hade väl inte klockägaren sin klocka nergrävd i jorden och dessutom minerat stället och avsatt ett ganska imponerade antal kanoner för att vakta den, eller? Man skulle nog kunna påstå att din liknelse var en smula korkad.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Skulle jag ställa den ute på gatan med nycklarna i tändningslåset så ja, då får jag skylla mig själv. Men nu hade väl inte klockägaren sin klocka nergrävd i jorden och dessutom minerat stället och avsatt ett ganska imponerade antal kanoner för att vakta den, eller? Man skulle nog kunna påstå att din liknelse var en smula korkad.

Du e bara bra jävla dum i huvet som tycker de e okey att ta nåt bara för de råkar ligga där på en bänk.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Det är väl kanske en dålig sak att man skulle utgå från att alla är skyldiga. Men varför skulle du inte vara trevlig och ställa upp och visa att du är oskyldig så att man kan räkna bort dig? Varför har du sån aggressiv inställning till att visa att du är oskyldig?

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Eller någon med hjärna som inte tycker om att den egna integriteten ska få kränkas av någon jävla lärare.

Antar att du antagligen fått lite taskiga betyg av någon lärare utifrån din attityd gentemot lärare. Vad är bekymmret att bli "muddrad" om man är oskyldig? Dessutom anser jag att man ska kunna lämna nycklarna i tändningslåset utan att hojen ska bli snodd, du vet det där med ditt o mitt liksom! Låt mig gissa du är inte speciellt mycket för övervakningskameror heller va?

FreddaGädda

Guest

Givetvis. Däremot borde man i dagens läge haja att så inte är fallet. Speciellt med tanke på att skolan skyltat flera gånger med att man ska hålla hårt i sina saker under idrotten, eftersom saker blev stulna under varenda lektion trots åtgärder.

Det fanns möjlighet att låsa in sina saker i ett lärarkontrollerat skåp. De flesta andra gjorde det, och bara för att denna människa var oklok nog att inte göra det anser jag inte att jag ska behöva bli tafsad på pungen eller vika ut mitt privatliv för alla att beskåda. Jag har rent mjöl i påsen och har inte gjort någonting för att förtjäna den behandlingen annat än att närvara på lektionen. Nu rörde det sig turligen nog inte om kroppshålsvisitering, dock fortfarande lätt kränkande.

Det handlar inte om att man "ska" kunna lägga saker öppet och få ha dem i fred. Självklart är jag en stark förespråkare för detta. Poängen är dock att eleven var i mina ögon helt jävla pantad som gjorde detta trots tidigare förklarade varningar och möjlighet att låsa in den.
När det ändå jämförs med hojstölder, skulle du lämna din hoj olåst och med nyckeln i under en timmes tid med 40 potentiella tjuvar svärmandes omkring?

Klockan dök för övrigt aldrig upp.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept