Tl 1000

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
marandy skrev:
Börjar bli sugen på ny hoj...
Skillnad på TL 1000 S och TL 1000 R?

Vill inte veta vilken ni föredrar, utan skillnader hojarna emellan.

Just nu lutar det åt S:en, tycker R.en är ruskigt ful. Smaksak givetvis.

Men som sagt, skillnader?
provkör båda..kläm å känn...det är du som ska åka på den.

båda är fina hojar men ja valde en S.

lycka till :pannkyss
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Fredde83 skrev:
Finns inget bättre än en röd R :yoparty

pict0154.jpg

En gul

:fakta

DSC01748.jpg
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Motor mässigt så är nog skillnaderna redovisade, bakdämparen har man ändrat på till R då den på S ligger nära motorn och blir varm av den anledningen, jag har inte sett någon S utan styrdämpare, har bara kört S och den är kul och trevlig. men som sagtt kolla att 97:an är uppdaterad på de fel och brister som fanns, vad och hur vet KGK.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Sen att tillägga om R:en är ju att det känns som att sitta med ett kylskåp mellan benen. Dvs är den rätt bred vid tanken.
Vet inte hur S:en är :va
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Fredde83 skrev:
Finns inget bättre än en röd R :yoparty

pict0154.jpg

Står i valet o kvalet mellan TLR o ZX9R... Röd då såklart! :hoppa

Silwer skrev:
S är en av de ökända vobbelhojarna, jag märkte inget speciellt på min runda men det sägs att den har hyss för sig ibland.

Var en TLS som krashade här i närheten för ett tag sedan. vobbel efter att ha satt ner hjulet hörde jag. hojen lekte sen flipperspelskula mellan träden såg det ut som.

Var kanske nån här på sporthoj?
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tarmac skrev:
Står i valet o kvalet mellan TLR o ZX9R... Röd då såklart! :hoppa



Var en TLS som krashade här i närheten för ett tag sedan. vobbel efter att ha satt ner hjulet hörde jag. hojen lekte sen flipperspelskula mellan träden såg det ut som.

Var kanske nån här på sporthoj?
Med risk för att bli kallad besser:
Vobbel är inget du får på framhjulet.. Då kallas det styrfladder. I det här fallet självframkallat antagligen genom ett sätta ner framhjulet snett...

Det finns två typer av vobbel.
1. Som förare så svänger du hela tiden lite lite. Typ slalom i en viss frekvens. Ramen på en mc har också en egensvängning i en viss frekvens. När dessa frekvenser möts (vilket då händer i en viss hastighet) Så hamnar frekvenserna i fas. Då blir amplituden (svängningarna) så stora att mcn börjar vobbla.
2. Platt bakdäck. I vanliga fall så rullar däcket på gummit i mitten. Men om däcket är plattslitet så kommer däcket att rulla på endera kanten. När man hamnar i ett sådant läge att däcket byter kant hela tiden. Då får du vobbel...

Vobbel=självsvängningar
Styrfladder=fladdrande styre. (Vilket ofta missuppfattas för vobbel)

Pertan skrev:
jag har inte sett någon S utan styrdämpare, har bara kört S och den är kul och trevlig. men som sagtt kolla att 97:an är uppdaterad på de fel och brister som fanns, vad och hur vet KGK.

Har för mig att Suzuki eftermonterade styrdämpare på 97orna..
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Är de båda modellerna lika höga i "mankhöjd"?

Jag har kört en TLS -98 rätt mycket och upplever den som jättehög. Detta trots att jag är 176 cm lång och har ben som räcker ända ner till marken i vanliga fall.

Skitkul att köra men jobbig att hantera när det gäller att rulla den in och ut från parkeringen. Den väger ju över 200 kg så på det viset är den väl inte bästa tjejhojen.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Var inte så jävla mainstream, en grön förstås...
DSC01577.JPG


Torrvikten är 187kg.

Om inte fjädern är för hårt spänd ska det inte vara nån fara å nå ner till backen, jag är oxå 176.
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Skrutten skrev:
Är de båda modellerna lika höga i "mankhöjd"?

Jag har kört en TLS -98 rätt mycket och upplever den som jättehög. Detta trots att jag är 176 cm lång och har ben som räcker ända ner till marken i vanliga fall.

Skitkul att köra men jobbig att hantera när det gäller att rulla den in och ut från parkeringen. Den väger ju över 200 kg så på det viset är den väl inte bästa tjejhojen.


Över 200 kg?? möjligen tangeras det med alla vätskor... men inte med så himla mkt. Ska du rullar hojen kan du ju med fördel gå på sidan av hojen...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
jag köpte en S pga utsenendet hadde inte kört en R då men det har jag nu och jag väljer TLS utan tvekan och är kanon nöjd med hojjen.Jag är 173cm och har inga som helst probs med att nå ner till marken.Men som alla såna här trådar slutar provkör och känn efter själv:Lycka till :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sjvart ska de va :tummenupp
tl1000styl.jpg
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tlmartin skrev:
jag köpte en S pga utsenendet hadde inte kört en R då men det har jag nu och jag väljer TLS utan tvekan och är kanon nöjd med hojjen.Jag är 173cm och har inga som helst probs med att nå ner till marken.Men som alla såna här trådar slutar provkör och känn efter själv:Lycka till :tummenupp

Men du har ju mina tllr rör på :D Så lite avis var du allt :D

tl1000larsson skrev:
R:en e ju 10 kg tyngre än S:en :7peta

Ren är mycket snabbare än S:en :7peta
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
ODEN skrev:
Över 200 kg?? möjligen tangeras det med alla vätskor... men inte med så himla mkt. Ska du rullar hojen kan du ju med fördel gå på sidan av hojen...

Är väl lite bortskämd med hur lätthanterlig min ducce är, väger ju knappt nåt i jämförelse. Och visst är det lättare att rulla hojen när man klivit av, kan inte annat än att hålla med.

Oavsett så är TLS:en riktigt go att köra! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top