Så klart att du ska ha en TLS gå in på tl-tråden där finns nog nästan allt men den tråden är lååång
Om du inte orkar leta så kommer det lite här om garantier
1.Byte av tank!Vissa "läckte!" i någon skarv tror jag det var, så då byttes alla tankar på alla -97or på garantin!
2.Byte av termostat!Vissa gick för "kallt" i temperatur vilket gjorde att motorn "chokade" sig så att den spädde ut motor oljan,vilket med förde att det vart för "hög" olje nivå,vilket med förde att motorn kunde "spotta" ut den höjda olje mängden,antingen i luftburken eller ut i "puffar" genom avgassystemet!
3.Byte av vattenpump!Vissa "läckte" ,spottade ur sig vatten ur "skvaller" kanalen!
4.Efter montering av styr dämpare!Botade visst "styr fladder" men var inget "allvarligt" fel!
5.ECU n!Vissa ville inte gå rent,varva ur ordentligt så antingen "modifierade" de boxen eller bytte ut den!
6.Sprickor i ramen!Vissa fick/hadde sprickor i ramen vid styrhuvudet!(men detta "fel" är / var ytterst ovanligt!)
Det var alla "fel" jag "vet" om på TL1000S-97!!!Från -98 års modell och framåt...........var allt "botat!!!Jag kör/äger själv en TL1000S 00:a a!!!Jag är hel nöjd med den!!!