PutteLiten
Twins have more fun
Har alltid haft en förkärlek till TL (R framförallt). Är det så att det är en "problemmaskin"?
Anledningen till att jag frågar är för att jag inte direkt är superhändig och har ingen erfarenhet av att mecka hojar.
När man läser hojtrådar kan man ju bli lite avskräckt då man ofta vänder sig till tråden för att söka hjälp just vid problem...
Vad säger ni, är det en hoj med mycket problem?
Tack på förhud
/Johan aka Walle
Nja. Vissa TL's verkar ha haft ett hårt liv och vill ge tillbaka lite, så att säga...
Och sedan kan det ju vara så att tidigare ägaren fick något fel, gjorde en ful-fix, och lät den nya ägaren återupptäcka felet efter 3 månader.
Bara en teori...
Men, 90% av en TL motors fel är el-fel (dålig kontakt, korroktion, TPS, etc).
Jag har igentligen bara haft ett fel på min hoj, men det var å andra sidan rätt handikappande. El-fel såklart...
Och, när jag väl hitade felet, supa enkelt att fixa. Det svåra är oftast att hitta var felet sitter.
Felkoen kommer vid dealer mode.
Gör en sökning om det så ser du vad du ska göra.
Duh...
Jag glömmer ju alltid att det bara är jag som har en vippkontakt att slå till så jag kan direkt se vid första felet vad FI'n igentligen säger...
(bara att sträcka mig bak, under sadeln och där sitter den... va, skulle jag haft något problem tidigare som rättfärdigade denna modden??... )
Last edited: