TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Vem är du? Har du varit borta? :va











:D
Välkommen tillbaks.

Jag är alltid borta?!? Men nu kom jag hem med en liten gottepåse...

20080409151.jpg

:D :yoparty :D :yoparty :D :yoparty :arsele
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Hej

Det är dags för mig att byta hoj!
Jag har en cbr1000rr i dagsläget men jag kommer inte ha så mycket tid att köra i sommar så skall byta till nåt som är lite billigare.

Jag har tidigare varit på väg att köpa en tl1000r men den gången blev det en zx9r istället.

Det jag funderar lite på är hur en passagerare upplever tl1000r, nån som skjutsat några längre sträckor? Och ont i öronen är inget riktigt klagomål :D

Några andra köptips?
 
Last edited:

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Sölvesborg
Hoj
Tl 1000s -98
Högra avgasröret ryker.

Tjena grabbar.

Startade upp min tls idag efter en vinterservice med bla stiftbyte olja/filter borttagna och pluggade pairvalve mm. Startade lätt men en antydan till rök från höger avgasrör som luktade svagt bränt. Tog en liten glidartur då hojen gick bra, men när jag ställer in den i garaget igen och stänger av den,så kommer det lite rök ur högra som luktar lite bränt, medans det vänstra är helt som det skall och inte luktar något. Någon som vet vad det kan vara? Vet ju att det högra kan ryka lite mer i början, och iofs så tog jag bara en kort tur men det luktar inte som det andra.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Yes :tummenupp
Ska bara åka 150 mil t&r till helgen och hämta den... :hojsmilie

fett :tummenupp själv åkte jag 130 mil t&r för att hämta min :yoparty

bor i bålsta eller :confused: bor själv 8 minuter utanför Bålsta 4 minuter med TL:n :D

grattis till köpet då finns det ju risk att man får se den snart :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Nån som vill byta sin ECU mot min amerikanska 39290-02F41?

Kan iofs testa om den funkar först, men annars? Vem var det som hade en Schweizisk?
 

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR 1000 -01
fett :tummenupp själv åkte jag 130 mil t&r för att hämta min :yoparty

bor i bålsta eller :confused: bor själv 8 minuter utanför Bålsta 4 minuter med TL:n :D

grattis till köpet då finns det ju risk att man får se den snart :)


Japp jag bor i bålsta. Jobbade tidigare på kf lagret, så att det tar 4minuter med hoj kan jag nog instäma i. :)
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Nu har jag beställt lite smått och gott till hojen:banana

Riflemans 1/5 gasrullepryl, Suzuki OEM-kontakter för att göra egen aktiv TRE och slutligen nya lameller och hårdare kopplingsfjädrar. Senare blir det pc3, k&n och bänkkörning :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Både kul o inte kul dag...

Idag kom det 2 paket :banana med ruta och kolfiberframskärm, men också ett brev från Malmö postdistrikt, avdelningen för import :(

De ville ha kvitto eller annat bevis för hur mycket jag betalat :rolleyes: . Och de höll paketet med min styrdämpare som gisslan :eek:

Då kom jag på en kul sak;
- på prov så skickade jag först $10, bara för att kolla om pengarna kom fram. Han jag köpte av hade aldrig använt sitt konto förut... SEN skickade jag resterande massa pengar för min Öhlins styrdämpare.

Vad tror ni om jag skickar kvittot på $10 ? :D Eller blir de misstänksamma när frakten kostar mer än värdet? :rolleyes:
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:hihi


Märks att våren börjar närma sig.
Massa kufer som vaknar ur idet... :D

Och massa godis som ska monteras på muller maskinerna! :yoparty
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Idag kom det 2 paket :banana med ruta och kolfiberframskärm, men också ett brev från Malmö postdistrikt, avdelningen för import :(

De ville ha kvitto eller annat bevis för hur mycket jag betalat :rolleyes: . Och de höll paketet med min styrdämpare som gisslan :eek:

Då kom jag på en kul sak;
- på prov så skickade jag först $10, bara för att kolla om pengarna kom fram. Han jag köpte av hade aldrig använt sitt konto förut... SEN skickade jag resterande massa pengar för min Öhlins styrdämpare.

Vad tror ni om jag skickar kvittot på $10 ? :D Eller blir de misstänksamma när frakten kostar mer än värdet? :rolleyes:

Jag hade lätt satsat på 10 $!!! :yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Sa grabbarna som tveklöst lurar nya TL-ägare till att tro att motorn måste delas i molekyler bara för att det ryker lite mer i högra avgasröret :rolleyes:

Så överens har ni väl aldrig varit :D men majoriteten brukar ju ha rätt, jag skickar $10-kvittot.
Hey, det har dom 3 aldrig sagt.
Så lågt skulle dom aaaaldrig sjunka. :hihi
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
- nä, nu kommer jag ihåg vem det va :rolleyes: , de va inte nån av dem :D - men en sak e säker, hade de bara kommit på det först så hade de gjort det !

Nu e kvittot skickat. Hälsar ni på mig i finkan? :näsblod
Exakt. Det är bara Ricken som du inte ska lita på. :rolleyes:

Det är ju lugnt mannen. Du skickar iaf ett "orginalkvitto" utan att ha modifierat det innan. ;)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top