TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Fel svar... :gnissla

LaLaLaLa *bankar öronen* LaLa *inte höra krypstöm* La La LALALA... :gnissla :rolleyes:

---

PS. Kan man mäta sig till krypströmmar på något enkelt sätt? Eller något jobbigt sätt?
Slå av bilen, lyft en pol och sätt en amperemätare mellan batteripol och polsko. Då ser du alla eventuella krypströmmar.
Lite strömmar har man alltid för tex standby i stereo, klocka, lite CDI och sånt.

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Putteliten e lika bra som ja... Kör TL 1000R o Kör Audi... That´s the shit:yoparty :tummenupp

Last edited:

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Fan du börjar lära dig, har du gått på kurs hos Lasse?

Hallo Ricken... du nu när du var så macho i mina ögon från norraste lappland och käkade taggtråd osv osv....

Men nu är jag en fan av din blogg. Läser den alltid bla bla bla.... Men du verkar ju vara en mjuk snäll go glass kille som mest myser i livet....

:va

Mysricken.....

Puss

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hallo Ricken... du nu när du var så macho i mina ögon från norraste lappland och käkade taggtråd osv osv....

Men nu är jag en fan av din blogg. Läser den alltid bla bla bla.... Men du verkar ju vara en mjuk snäll go glass kille som mest myser i livet....

:va

Mysricken.....

Puss
Låt dig inte bli lurad.
Jag är hårdare än Steve Seagull, starkare än Mr.Big, har en blick som smälter istappar på hustaken, en röst som är så mörk att när jag talar tror folk att det blivit solförmörkelse...

Jag är----RICKEN!

:hihi

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Jeflar va ni kacklat nu när man varit lite upptagen nån dag!

När Ricken springer står Chuck Norris stilla...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Det finns dagar då Ricken klär sig som en vanlig man, och går på stadens strippklubb...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag tror att Chiefen skulle ha varit här nu, jag kan ju inte bara ta hans plats som superhjälte utan att han får försvara sig.

Battle of the titans. :)

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Låt dig inte bli lurad.
Jag är hårdare än Steve Seagull, starkare än Mr.Big, har en blick som smälter istappar på hustaken, en röst som är så mörk att när jag talar tror folk att det blivit solförmörkelse...

Jag är----RICKEN!

:hihi

well well.... steve segull vem faan är det någon mysfarfar? mr big kom igen han är obsolete....

Smälta istappar? Ja det gör man om man skänker värme och ljus och kärlek en kall vinterdag.

Mörk röst tja det är väl mest ett handikapp. Nä solförmörkelsen är till för att skänka oss lite skugga mot den stora stygga solen....

Nä Ricken ... du är en mjukis miranda nalle som alla vill krama...

:kiss

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Grattis Rickar!

Man kan ju inte låta bli att fundera vart Pan the man har tagit vägen...

Vi vill se bilder på det som enligt uppgift skulle bli 2008:as snygaste TL!!!!!!!!

Ok, ok, tat lugnt, det kommer bilder :D Det går ju inte alltid som man tänkt sig, och i det här fallet var det mannen som ska lacka...

Det blir nog kanon när det är klart men det har dragit ut på tiden. Jag har fått löfte om att det skall vara lackat o klart på måndag, så då är det direkt till garaget o börja skruva på kåpor mm.

En fråga om lite el till er amperenördar;
Har hittat grymt fina bakblinkers i form av sidopostionsljus till senare årsmodeller av BMW (ni vet bilar alltså). De är på 12 volt och 5 watt, men hur är det med motstånd o sånt? Vill gärna veta innan jag sågar ett 5x1cm stort hål i mina bakkåpor...:rolleyes:

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Så länge de inte e diod-blinkers så e de bara att montera på:tummenupp
Koppla löst brevid på en sida o testa, de ett tips oxo.

Ok, ok, tat lugnt, det kommer bilder :D Det går ju inte alltid som man tänkt sig, och i det här fallet var det mannen som ska lacka...

Det blir nog kanon när det är klart men det har dragit ut på tiden. Jag har fått löfte om att det skall vara lackat o klart på måndag, så då är det direkt till garaget o börja skruva på kåpor mm.

Har hittat grymt fina bakblinkers i form av sidopostionsljus till senare årsmodeller av BMW (ni vet bilar alltså). De är på 12 volt och 5 watt, men hur är det med motstånd o sånt? Vill gärna veta innan jag sågar ett 5x1cm stort hål i mina bakkåpor...:rolleyes:

TLRR

Guest

Dom kommer att blinka för fort.sätt dit ett effektmotstånd (formeln lyder : R ohm(motstånd) = U (volt) Upphöjt i 2 delat med P watt (effekt)

eller montera en lampa på 21 w så blinkar det normalt,eller annars montera dit ett belastat relä.

Med andra ord R=12x12 v /21w = 6,85 ohm om originallampan är på 21w.

Du har 5w R=12x12v/5w=28,8 ohm

ska bort med 16 w på reläet som är R=12x12/16=9 ohm

R= 9 ohm och 16 w

SVAR: Du ska ha ett motstånd som är på 9 ohm och klarar 16 w som du kortslutsmonterar över lampan parallellkopplas med andra ord.Du har nu lurat reläet att tro att din 5w lampa är i själva verket en 21 w lampa och blinkersintervallerna kommer att bli som original blinkers.
Enkelt va.

Last edited:

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Om man har tänk köpas sej en Hugger (bakskärm) till hojen...

E de någon som bra tips vart man hittar de.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Dom kommer att blinka för fort.sätt dit ett effektmotstånd (formel R ohm,motstånd=U volt Upphöjt i 2 delat med P effekt) eller en lampa på 21 w så blinkar det normalt.eller annars montera dit ett belastat relä.

Säg att du skojar....:confused:

Problemet med den här sajten, trots allt kunnande, är att man inte har en aning om vem man kan lita på... :va

Om man har tänk köpas sej en Hugger (bakskärm) till hojen...

E de någon som bra tips vart man hittar de.

EBAY !!!!! :banana :banana :banana

...allvarligt så ligger det i stort sett alltid kolfiberhuggers ute på Ebay för ca 50% av våra butikspriser...

Den här kanske ? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzu...50800644QQcmdZViewItem?hash=item310050800644&

Köpte själv en kolfiberframskärm med utmärkt resultat :tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar