Jag funderar på att regga ett PayPal men googlade lite och upptäckte rena hatsidorna mot paypal + massa skräckhistorier om hur paypal själva agerar...
några synpunkter på det.. någon?
Jag tänkte föra pengar fån bankkonto just bara för att inte ha kortet tillgängligt via PP...bra eller anus
Nja, jag håller inte med. Paypal är väldigt effektivt och lätt att använda, MEN det finns ett par saker som du skall ha koll på;
1. Sköt det här med lösenordsbiten ordentligt, och som tidigare sagt, svara ALDRIG på mail som kommer TILL dig, du får bara logga in själv på sajten. Aldrig använda länkar.
2. Paypalkontot kopplas till ett kontokort som i sin tur e kopplat till ett av dina konton. Det är bra om du kan låsa och låsa upp ditt kort via din bank på internet, då låser du upp ditt kort precis när du gör affärer och sen låser du det igen. Det är bra om du har ett konto där du kan ha lagom med pengar också, inte alla dina besparingar.
På det här sättet kan du betala på sekunden till annat paypalkonto hos säljaren, du kan även sälja saker själv o ta emot pengar UTAN att visa dina kontouppgifter.
Sen tycker jag personligen att du bara handlar från såna säljare som har bra feedback på nätet som säljare. Du förstår vad jag menar om du börjar handla på tex Ebay osv.
Summa summarum, det funkar bra med paypal. Jag rekommenderar det, men du får inte slarva med ovan saker.
Mvh PP