TL-tråden - v2 !

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
CHEC står det bla om du har kill-switchen, dödaren, påslagen...
Annars, kolla efter den här kontakten (den vita):
dealer_plug_tls.jpg

Sätt ett gem eller en kabel mellan de två stiften i kontakten. Slå på tändningen och se vad du får för kod i fönstret.

Ey Akke! Ska vi åka hoj imorrn?

tackar för svaret, nu skall jag bara ut och kolla vad som kan vara fel:tummenupp

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
CHEC står det bla om du har kill-switchen, dödaren, påslagen...
Annars, kolla efter den här kontakten (den vita):
dealer_plug_tls.jpg

Sätt ett gem eller en kabel mellan de två stiften i kontakten. Slå på tändningen och se vad du får för kod i fönstret.

Ey Akke! Ska vi åka hoj imorrn?

Jo jag är på MEN måste först hitta bromsbelägg... :gnissla
Fick mail från racerepairs att dem hade Ferodo Sinter belägg är dem något att ha? Ska dubbel kolla först om dem har dem hemma bara...?

Fick mail från racerepairs att dem hade Ferodo Sinter belägg är dem något att ha? Ska dubbel kolla först om dem har dem hemma bara...?

F*an inget dem hade hemma.... Tills på måndag... :huvet

Tror jag har ett par nya i garaget, och det är Stockholm Gröndal vi pratar om då. Är lite osäker när jag skall dit, har planerat i helgen men skall eventuellt i väg på annat håll i morgon (lördag).

Hör av dig om det är intressant.

PP

Låter intressant men märkt nyss att min andra hälft har dragit till jobbet med bilen.... :va
Känns som det är någon där uppe som inte vill att jag ska ut med hojen... :rolleyes:

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

F*an inget dem hade hemma.... Tills på måndag... :huvet

Låter intressant men märkt nyss att min andra hälft har dragit till jobbet med bilen.... :va
Känns som det är någon där uppe som inte vill att jag ska ut med hojen... :rolleyes:

Ok, men hittar du en lösning så kommer jag i alla fall åka in nu, lördag eftermiddag, och mecka. Finns i "stan" från 14.00 ca. Jag PM:ar dig mitt nummer så de e bara att ringa om du kan ta dig åt mitt håll. Lämnar jag garaget så tar jag med mig beläggen i bilen om du hittar på en annan lösning.

PP

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Ok, men hittar du en lösning så kommer jag i alla fall åka in nu, lördag eftermiddag, och mecka. Finns i "stan" från 14.00 ca. Jag PM:ar dig mitt nummer så de e bara att ringa om du kan ta dig åt mitt håll. Lämnar jag garaget så tar jag med mig beläggen i bilen om du hittar på en annan lösning.

PP

Har ni tänkt på att nu har midsommar passerat och vi går mot mörkare tider, snart är hösten här och sen morgonfrosten... Till slut är vintern här igen och då börjar vi andra modda hojjarna...

Pan the Man har FORTFARANDE inte fått ut sin häck ur garaget...

ÖKA!!!!
:arsele

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Om de är samma belägg till tls som tlr, så har jag två par liggandes. Bålsta.

halloj

någon som har bromsbelägg till en tls till salu i närheten av uppsala?
har inte lust att vänta tills lelles öppnar igen efter helgen....

bromsbelägg fram är det som gäller...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Har ni tänkt på att nu har midsommar passerat och vi går mot mörkare tider, snart är hösten här och sen morgonfrosten... Till slut är vintern här igen och då börjar vi andra modda hojjarna...

Pan the Man har FORTFARANDE inte fått ut sin häck ur garaget...

ÖKA!!!!
:arsele

Det är fult att retas :7peta ...så vad kan vara mer passande än att berätta att

ITS ALIVE !!!!!! :banana :yoparty :hoppa

Lite mer pinsamt är att allt berodde på en klämd kabel till pc3:an..:rolleyes:
Men nu rullar skönheten! :tummenupp

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Xtra passagerarsits

Är det någon som har en xtra passagerarsits att sälja till en TLS ? Ska klä om den så den behöver inte vara fin.

PP

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Tackar, tackar :) nu ska bara rutan och backspeglar på sen ska vi ut o pinka lite revir :D ...o påminna grannen om att hans African Twin låter som en moppe :D

låter fint! har likadan pipor som dig ja me :)

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det någon som har en xtra passagerarsits att sälja till en TLS ? Ska klä om den så den behöver inte vara fin.

PP
Är du förvånad?

Jag har haft en liggandes, ska kika vart den är.

Edit:

Var ner o kikade, jag har bara kvar plattan, både klädseln och madrassen är borta. Fästena har jag tagit till kutsen. Men plattan finns kvar om du vill ha den.

Om det är lönt, kan väl bli mer jobb än det smakar antar jag.

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
låter fint! har likadan pipor som dig ja me :)

Ja det är ingen nåd i det ljudet! :D Har du klarat dig från att få betala "ljudskatt" ?! Körde i södra länken-tunneln i dag på premiärrepan, o bilarna fullständigt kastade sig åt sidan, helt livrädda! Skitkul, men förr eller senare blir det dyrt tror jag...:rolleyes:

Är du förvånad?

Jag har haft en liggandes, ska kika vart den är.

Edit:

Var ner o kikade, jag har bara kvar plattan, både klädseln och madrassen är borta. Fästena har jag tagit till kutsen. Men plattan finns kvar om du vill ha den.

Om det är lönt, kan väl bli mer jobb än det smakar antar jag.

Ja, jag hade väl hoppats på lite mer :D , jag kollar vidare och hör av mig igen om det löser sig alls, då kanske det går att bygga vidare på din platta. Tack i alla fall! :tummenupp

VÄNTA, en sak till; vem va det som hade en kopplingskorgskåpa i råalumnium, och som erbjöd Octo den eftersom hans blev repad? Om den finns kvar o e till salu så e jag intresserad! :tungan

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja det är ingen nåd i det ljudet! :D Har du klarat dig från att få betala "ljudskatt" ?! Körde i södra länken-tunneln i dag på premiärrepan, o bilarna fullständigt kastade sig åt sidan, helt livrädda! Skitkul, men förr eller senare blir det dyrt tror jag...:rolleyes:

Ja, jag hade väl hoppats på lite mer :D , jag kollar vidare och hör av mig igen om det löser sig alls, då kanske det går att bygga vidare på din platta. Tack i alla fall! :tummenupp

VÄNTA, en sak till; vem va det som hade en kopplingskorgskåpa i råalumnium, och som erbjöd Octo den eftersom hans blev repad? Om den finns kvar o e till salu så e jag intresserad! :tungan
Det var bara en ring, inte en hel kåpa. Till en clear clutch cover. Putte var det väl.

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
ÄNTLIGEN efter mycket letande har jag köpt en TL1000S som känns helt rätt. en röd skönhet med mulligt ljud. En fråga: brukar TL åkarna i STHLM träffas och dra en repa? Kanske står tidigare i tråden men orkar inte läsa 180 sidor

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
ÄNTLIGEN efter mycket letande har jag köpt en TL1000S som känns helt rätt. en röd skönhet med mulligt ljud. En fråga: brukar TL åkarna i STHLM träffas och dra en repa? Kanske står tidigare i tråden men orkar inte läsa 180 sidor

Några som känner varandra lite bättre o åker tillsammans med jämna mellanrum...
Men det är väl bara att vi bokar in en körning, eller hur ? :tummenupp

Villka har vi i Stockholm med omnejd?

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Några som känner varandra lite bättre o åker tillsammans med jämna mellanrum...
Men det är väl bara att vi bokar in en körning, eller hur ? :tummenupp

Villka har vi i Stockholm med omnejd?
Tja, du, jag, akke, masw1, lasse, mikeTL (har inte hört nåt från honom på ett tag), Micke240sx, åsså vad-han-nu-heter med den orange TLSen från uppsala...

Vem mer?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...