Octofinger
Tokfan
Tror att det är samma effekt som många upplever när de precis köpt en ny hoj. Den är inte inställd för dig som förare. Om du tar en ny gixxer eller cbr och får fjädring och dämpning justerat att passa dig och din körstil kommer du nog att få ut en helt annan upplevelse av hojen. Jag vet ju bara hur min TLS ändrade beteende med nya däck och justerad dämpning.3063046Måste berätta om en lustig händelse. Efter att på Lelleträffen i år fick möjlighet att prova en ny CBR1000RR så upplevde jag naturligtvis dess fina motor med ett härligt drag. Men särskillt snabbstyrd var den ju inte. När jag sen kommer hem provade jag en ny GSX-R1000 -07, då CBRén ska vara snäll i jämförelse. Och helvete vad den cykeln gick!! Men särskillt snabbstyrd var den ju inte. När nu min kusin köpt en CBR -07 så tog jag ut den på en längre provtur. Samma intryck nu som då, fin hoj i övrigt men man får jobba lite med att få ned den i kurvorna. Jag är bara så förvånad. Som ägare av en TLR så får man ibland höra av andra att den är tung och att man får brottas med den i kurvorna. Efter att jag nu prövat vet jag nu bättre! Nån annan som upplevt samma sak?! Hade tänkt att så småningom sälja min TLR till förmån för nåt nyare, men nu är jag inte så säker längre.
Finns det billigare växelindicatorere?? 1500 är långt utanför min budget för en sådan här sak!
Har ingen erfarenhet av dem, men GIPro kostar $150 på Calsportbike och det är väl en tusing. Den har väl fått bra omdömen också vad jag hört.
Jag funderar dock på att bygga mig nåt liknande själv (TLS -97 ) med dioder som Pedros GI istället för siffra... Robster har väl Pedros GI på sin hoj?
Baj de väj PL, lägg gärna till den där TLS-sidan bland bra sidor. Det var mycket läsvärt på den.
Last edited: