Phuuu...igen!
Först av allt.... tack Ricken för "bulten" och tipsen!
( Förutom att min brevbärare nu vet vem "The Gayman" är...
Tack Åke för dom varma tipsen.....
Motorn är RIVEN!
O felet är lokaliserat!!!
Det var precis dom felen som jag hade räknat på i teorin utan att
någonsin varit i en växellåda innan... Damn I´m good!
Största felet ligger i 5:ans växelkugg som har jäkligt slitna tappar.
Sedan har den i sin tur slitit ner 1:ans mottagarhål ganska rejält så den
skall bytas också för att vara på den säkra sidan!
Sedan har gaffeln fått sig lite stryk och fast den låg inom toleranserna
så kom vi överens om att den åker i soptunnan den med!
Så det känns skitskönt att ha hittat felet.....
Motorn gick isär hur lätt som helst, stötte inte på några problem
som helst med bultar eller med svänghjulet och allt såg bra ut invändigt i övrigt.
Så nu skall det beställas delar... jag tar meckledigt i helgen så fortsätter vi
nästa vecka med " The TLR Story " .... stay tuned....
Men här kommer krisbilden......
Organiserad kaos!!!!
Det är faktiskt bättre ordning än vad det ser ut men alltid skrämmer
det någon med alla dessa delar!!!
Så puss på er alla.....
R