TL-tråden - v2 !

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
då står man och förväller lite härliga gula kantareller satan vad det doftar gott :tummenupp

och det är vanliga kantareller som är plockade i skogen och förvälls hemma i köket era satans pundare :D
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Som sagt, tänkte bygga en eluppvärmd sadel till Tillern.
Vad säger ni, koppla direkt på batteriet eller?
Njäe... Jag föreslår att du dels har en knapp för att slå av/på den, men sen att du också relästyr den över tändningen. Du kan sno tändningsstyrd ström från tex sidostödsrelät som sitter utanför bakramen på höger sida i höjd med "lastutrymmet".

Annars riskerar du att köra med :arselevärmare och sen ställa ifrån dig hojen med värmaren på = död hoj dan därpå = dålig idé.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
håller med octo klart att det funkar eftersom det finns uppvärmda handtag med ha en separat av/på knapp alt koppla så den endast får ström när tändningen är på :) eller helst båda annars kan de bli varmt om :arsele

TL-Tråden är sig inte lik utan vulkanen Åkes utbrott.. :näsblod

cp-åke e min bror hela nyllet fullt med snor tjofaderittan ledsyn :D
 
Last edited:

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
RAMMSTEIN! eller någon annan som kan ge svar.

Vad rekomenderar du/ni för längd på bromsslangen när man pillar på ett fighterstyre?

Ställer frågan pga hojen i Norrtjöpping & jag i Örebro:gnissla
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
RAMMSTEIN! eller någon annan som kan ge svar.

Vad rekomenderar du/ni för längd på bromsslangen när man pillar på ett fighterstyre?

Ställer frågan pga hojen i Norrtjöpping & jag i Örebro:gnissla

en som räcker från oken upp till pumpen :D

sorry ingen aning faktiskt en del påstar att dom använt orginalslangar
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Njäe... Jag föreslår att du dels har en knapp för att slå av/på den, men sen att du också relästyr den över tändningen. Du kan sno tändningsstyrd ström från tex sidostödsrelät som sitter utanför bakramen på höger sida i höjd med "lastutrymmet".

Annars riskerar du att köra med :arselevärmare och sen ställa ifrån dig hojen med värmaren på = död hoj dan därpå = dålig idé.

Right:tummenupp Strömbrytare har jag tänkt på och det kommer jag att köra på. Kanske är en god ide att se till att ingen ström kan gå fram om tändningen är avslagen, så får det bli. Tackar för tipsen Octo och Larsson :tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
:arsele

Har också hört att endel använder orginalslangen. På min sitter fortfarande orginalgummit till slang och jag tänkte byta ut den mot en stålomspunnen.

låter som en bra ide jag har sett att det finns kit att köpa men kommer inte ihåg vart :huvet
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top