TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Funderar starkt på att försöka hitta en TL. Många av mina Mc kompisar säger att jag ska akta mig för -97:eek:rna då dom har mängder av sk.barnsjukdomar.
Vad menas med detta eller är det skitsnack?
97'an har barnsjukdomar, men den funkar bra.

För den som vill köra och inte meka föreslår jag -00 eller senare.

Fixar man lite på en 97'a så blir det en grym maskin. :)

I övrigt håller jag med El Garto. Läs första inlägget och det som länkas till där så får du dig nog en bra bild av hojen.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
håller med octo klart att det funkar eftersom det finns uppvärmda handtag med ha en separat av/på knapp alt koppla så den endast får ström när tändningen är på :)

Hmmm ... var det detta du fick medalj för Herr Larsson :va
Jo, du upplyste om att det finns värmehandtag.

Ungefär som att upplysa om att det finns uran och sedan ta credit för att ha uppfunnit reaktorn :D

Täppas

Guest

Ungefär som att upplysa om att det finns uran och sedan ta credit för att ha uppfunnit reaktorn :D

Har någon upplyst om Fleecekalsonger :tungan

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj

trodde kopplingen var uppenbar men du kanske är lite trög :D

Skämt och sido tror det kommer bli perfekt med en sådan "matta" som man har till handtagsvärmare :tummenupp borde gå att lossa klädseln och lägga den under kolla bara hur varm den blir ifall du måste lägga ett skydd emellan värmemattan och skumgummit :)

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
trodde kopplingen var uppenbar men du kanske är lite trög :D

Skämt och sido tror det kommer bli perfekt med en sådan "matta" som man har till handtagsvärmare :tummenupp borde gå att lossa klädseln och lägga den under kolla bara hur varm den blir ifall du måste lägga ett skydd emellan värmemattan och skumgummit :)

En beg sits är på väg fr en skrot (500:) och den ska vara i mint condition.
Handtagsvärmarna är beställda fr Touringbutiken. Jag har funderat lite över hur jag ska lägga in handtagsvärmarna i sadeln. tror nog att jag tar av hela överdraget så att jag sen kan lägga in värmarna snyggt och så att ja ska kunna dra kablarna snyggt. Kablarna bör kunna dras ner genom botten i sitsen och sedan anslutas (till batteriet eller på annan lämplig plats). Strömbrytaren kommer förmodligen att hamna i långt ner och ganska långt fram genom plasten strax under sitsen. Under värmarna kommer jag sannolikt att lägga någon form av reflektor typ formbar reflektor som man använder bakom radiatorer och "falska" öppna spisar. Har funderat på att lägga ett tunt skinn typ sämsskinn el dyl mellan värmarna och sitsens överdrag. Kanske lite skumgummi måste karvas bort så att sitsen form kan bibehållas.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
En beg sits är på väg fr en skrot (500:) och den ska vara i mint condition.
Handtagsvärmarna är beställda fr Touringbutiken. Jag har funderat lite över hur jag ska lägga in handtagsvärmarna i sadeln. tror nog att jag tar av hela överdraget så att jag sen kan lägga in värmarna snyggt och så att ja ska kunna dra kablarna snyggt. Kablarna bör kunna dras ner genom botten i sitsen och sedan anslutas (till batteriet eller på annan lämplig plats). Strömbrytaren kommer förmodligen att hamna i långt ner och ganska långt fram genom plasten strax under sitsen. Under värmarna kommer jag sannolikt att lägga någon form av reflektor typ formbar reflektor som man använder bakom radiatorer och "falska" öppna spisar. Har funderat på att lägga ett tunt skinn typ sämsskinn el dyl mellan värmarna och sitsens överdrag. Kanske lite skumgummi måste karvas bort så att sitsen form kan bibehållas.

låter som en bra ide :tummenupp kända nu efter att ha tagit en sväng att det skulle inte vara en dum ide med värme i sitsen :)

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Tjena!

Har sökt i tråden men inte lyckats hitta....

Håller som bäst på att hjälpa brorsan att byta olja och packboxar i framgaffeln på hans Tiller...

Någon som har koll på hur mycket olja det skall vara i varje gaffelben:confused:

Behöver man lufta dem på något sätt...?

/Tacksam för hjälp.

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Var ute o gasade lite igår... Så vart de lite filmklipp...:tummenupp

Klipp 1

Klipp 2

Får väl ändra lite då....:mad: :pannkyss

Måste lära mej att lägga in youtube klipp

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nån här som e duktig på film, redigeringsprogram o lägga ut på Youtube?
Min son har sparat ihop till en riktigt schysst kamera, en modernare Panasonic, som är som gjord att montera på hojen bakom kåpan! :D

Med kameran följde det med ett redigeringsprogram som hette Studio 10 eller liknande, o vi har svårt att få till det i datorn. Den protesterar o pratar om max antal bilder i sekunden mm bla bla....

Nån som e haj på det där?

PP

Var det nån som sa film?

Klickisss

Homer99

Går äntligen utan kryckor!
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
TLR -98
Byter nu helt ämne...

vtwin, hälsa på Ricken. Det är han som har hjälp mig så mycket när jag varit gipsad, b la har han duschat mig dagligen.
Ricken, hälsa på vtwin. Min brorsa.

Hörredu, Ricken, vem är det som kör ifrån dig så förbaskat när det börjar svänga i filmen, hihi?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Byter nu helt ämne...

vtwin, hälsa på Ricken. Det är han som har hjälp mig så mycket när jag varit gipsad, b la har han duschat mig dagligen.
Ricken, hälsa på vtwin. Min brorsa.

Hörredu, Ricken, vem är det som kör ifrån dig så förbaskat när det börjar svänga i filmen, hihi?
Nu får du ge dig, är det den tölpen som är din bror?

Då måste vi samlas o slåss nån dag. :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...