TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Satan i gatan vad hett det blev om ballarna :skrämd

Allt på plats och funkar klockrent. Det visade sig att sladden med keramikgrunkan var high.
Nästa projekt blir omdrevning. Tänkte först bara byta framdrev men tvekar. Blir kanske ett helt nytt drivpaket istället. Hur ser oddsen ut att lyckas med nitningen om man är helt novis på området?
:D

Ahh... Så istället för att använda motståndet till att begränsa strömmen i värmedynan så funkar den nog istället så att "low" bara använder hälften av värmeslingorna, och då kopplas motståndet också in för att det totala motståndet inte ska bli för lågt (för hög ström).

Har du bara ett sjysst nitverktyg så tror jag inte du kan misslyckas.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Om det är nån som är intresserad av kopplingskåpan så är jag öppen för skambud nu.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Droppar lite vatten ur de så kallade weep hole på min TLR.

Har fått loss pumplocket samt impellern ,, vilka "packningar" ska man byta för att de ska bli tätt eller är de mer som ska loss, typ stora kåpan me för de sitter ju nån typ av packbox där bakom me??
MVH Peter
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Droppar lite vatten ur de så kallade weep hole på min TLR.

Har fått loss pumplocket samt impellern ,, vilka "packningar" ska man byta för att de ska bli tätt eller är de mer som ska loss, typ stora kåpan me för de sitter ju nån typ av packbox där bakom me??
MVH Peter
Yepp. Stora kåpan också.
Nu stämmer kanske inte reservdelsnumren på den här skissen, men de delar du behöver byta är:
3 - vattentätningen
4 - oljetätningen
10 - tätningsbricka



Tanka hem servicehandboken, den är till god hjälp.
När du monterar tillbaks ska du vara försiktig så du inte skadar oljetätningen när du för den över impelleraxeln. Sen får du INTE röra ytorna på vattentätningen, de keramiska ytorna ska vara helt rena för att hålla tätt.
Putsa impelleraxeln från lite rost och vassa grader. Ta sen lite gladpack eller en kådis och lägg över gängorna så ska du klara dig.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Yepp. Stora kåpan också.
Nu stämmer kanske inte reservdelsnumren på den här skissen, men de delar du behöver byta är:
3 - vattentätningen
4 - oljetätningen
10 - tätningsbricka



Tanka hem servicehandboken, den är till god hjälp.
När du monterar tillbaks ska du vara försiktig så du inte skadar oljetätningen när du för den över impelleraxeln. Sen får du INTE röra ytorna på vattentätningen, de keramiska ytorna ska vara helt rena för att hålla tätt.
Putsa impelleraxeln från lite rost och vassa grader. Ta sen lite gladpack eller en kådis och lägg över gängorna så ska du klara dig.


Fan va bra.. tackar så mycket, får beställa lite grejer imorrn..
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Vinterstädning...

TLRed.jpg
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Du skulle kunna öppna "Octos TL-guidning online" o börja ta betalt... :hihi :tummenupp

Yepp. Stora kåpan också.
Nu stämmer kanske inte reservdelsnumren på den här skissen, men de delar du behöver byta är:
3 - vattentätningen
4 - oljetätningen
10 - tätningsbricka



Tanka hem servicehandboken, den är till god hjälp.
När du monterar tillbaks ska du vara försiktig så du inte skadar oljetätningen när du för den över impelleraxeln. Sen får du INTE röra ytorna på vattentätningen, de keramiska ytorna ska vara helt rena för att hålla tätt.
Putsa impelleraxeln från lite rost och vassa grader. Ta sen lite gladpack eller en kådis och lägg över gängorna så ska du klara dig.

Snygg bild på en snygg hoj :tummenupp

Vinterstädning...

TLRed.jpg
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Vinterstädning...

TLRed.jpg

Åh titta, knullputsaren är tillbaka. Jobbar du så mycket så att du inte får tid över till körning utan bara putsning?

Jag har inte ens tvättat innan jag ställde i den i garaget, får väl rulla ut den i helgen och vaska av den:)

Hur gör du för att den ska se så ren ut? Yes och tandborste??
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Åh titta, knullputsaren är tillbaka. Jobbar du så mycket så att du inte får tid över till körning utan bara putsning?

Jag har inte ens tvättat innan jag ställde i den i garaget, får väl rulla ut den i helgen och vaska av den:)

Hur gör du för att den ska se så ren ut? Yes och tandborste??
Photoshop...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top