TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vill man ha en TL utan en ram som en gummisnodd (om den väl håller), med riktiga bromsar och som har en riktig motor och inte har sittställning för PRO medlemmar så är valet enkelt. RRRRRRR
Puss bröder ;)

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Tack för tipsen och inläggen.Vad kan man ge för en 99 eller en 00:a.Försäkringen är väl billigare på s-modellen antar jag.Ska kolla på en tl1000r i norrköping imorgon ev.Den gul/svarta!!

M V H Tomas:yoparty

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag skulle vilja provköra en R på banan, för jag är inte imponerad av min S där faktiskt. Då visade det sig tydligt vilken klump det egentligen är.

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Jag skulle vilja provköra en R på banan, för jag är inte imponerad av min S där faktiskt. Då visade det sig tydligt vilken klump det egentligen är.

Lika "klumpig" och tung förutom att den är stadigare i kurvsen. Lite svårt att få riktigt bra känsla gällande framsulan, tycker jag.
(jämfört med R1 är TLR:en en riktig gris, men en älskvärd gris)

Torak

Medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Kawasaki Zx7r turbobygge/ Yamaha wr 450f
Tjena killar!

Jag har en fråga, beställde ett par titax kopplings/broms hantag till hojen.
Dom kom igår, men när jag skulle ut i garaget idag och montera så passar skiten inte ju!!

Läser på baksidan och där står det att dom passar till
Koppling:gsxr 600 97-05/ 750 96-05/ 1000 01-04
Broms: zx6r 05-06 gsxr 600/750 04-07/1000 05-06 och även daytona 675 06-07

Har testat att montera bromshantaget och det passar ej, dock ej testat kopplingen men den ser ut att inte passa?

Har dom skickat fel eller? då tl 1000 inte finns med någonstans? eller har dom samma hantag alla dessa hojar? finns titax till tl 1000 har sett att pazzo finns men?

/Hälsningar Tobias

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vet att en del är rädda för 97:eek:r, men min gamla står till salu för 47 i butik, och intresserad kan läsa i mitt "gamla garage" här på SH om vad som gjorts med den. Den kan säkert vinterprutas ned lite och om ni räknar på pengarna som är nedlagt o grejerna som sitter på så....
Sexkolvsoken har jag kvar förrådet och de blir billiga om nån köper min gamla, lovar.

http://www.avamc.se/popup_mcbilder.php?id=2690&modell=TL1000S&marke=Suzuki (Nu sitter det orginal dekaler på, syns inte på de tråkiga butiksbilderna)

Kolare bilder och all info i mitt garage;

http://www.sporthoj.com/garage/?peterpan2

PP

PS. Nej jag får inte kickback på att få min hoj såld, skulle bara tycka det va så kul om nån köpte den och tog hand om den... Och fick uppleva ljudet! :D eller vad säger du Octo, har du fått dit plomberna än? DS.

om man nu tycker att en gravid fet val som heter TLR är något att ha kan man ju köpa en sån. Bara man inte köper den xtra långsamma gula eller blå färgen.

Vill man ha en stenhård hoj som är mer formad som en aggresiv haj så köper man en S. Väger dessutom 10kg mindre. Byter du bakdämparen till en eftermarknads Öhlins/Bitubo så väger den hipps vipps 15kg mindre.

Kolla efter en lite nyare S -99 eller -00. Det skulle jag ha gjort om jag var du...

Edit:
http://www.blocket.se/vi/18777375.htm?ca=1_3_s

http://www.blocket.se/vi/18411832.htm?ca=1_3_s&last=1

Dom skulle jag kikat på iaf:)

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Vill man ha en TL utan en ram som en gummisnodd (om den väl håller), med riktiga bromsar och som har en riktig motor och inte har sittställning för PRO medlemmar så är valet enkelt. RRRRRRR
Puss bröder ;)

har du fått på fälgarna :confused: annars kan du vara tyst :arsele

Du hör väl det på namnen vilken du självklart ska ta Tl1000S=Tl1000SLÖ!!
Tl1000R=Tl1000RACING!! :tungan ;)

lite påtänd kanske :va
R=råfet
S=supersnabb

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
har du fått på fälgarna :confused: annars kan du vara tyst :arsele

Såatteehh.. dollarn e ju billig nu.. eller nåt :näsblod
Måste ha skivor först juh
2836.JPG

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nån som vill med ?

Blir det +9 grader eller mer då sticker jag ut o åker!!!! Var 8 grader inne i södra länken... jäkligt nära...
Man kunde kanske traila hojen till Statoil Hammarby fabriksväg och använda macken som depå. Sen kunde man blåsa fram o tillbaka i tunnlarna och upp å vända i rondellerna vid Globen, Gullmarsplan, Årsta partihallar o korset vid McD vid Årsta gärde... :) De kommer bli som att åka på Gröna lund, massa fina lampor o sånt :D

Ere nån som har ett depåtält? Jag kan nog fixa lite gridgirls å en bandare med introt till MotoGP 08 för PS3...:tuttar

Suck... vill åka.

Bifogat

• Sodra_lanken_vv_3.jpg
    Sodra_lanken_vv_3.jpg
    114.5 KB · Visningar: 64

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Blir det +9 grader eller mer då sticker jag ut o åker!!!! Var 8 grader inne i södra länken... jäkligt nära...
Man kunde kanske traila hojen till Statoil Hammarby fabriksväg och använda macken som depå. Sen kunde man blåsa fram o tillbaka i tunnlarna och upp å vända i rondellerna vid Globen, Gullmarsplan, Årsta partihallar o korset vid McD vid Årsta gärde... :) De kommer bli som att åka på Gröna lund, massa fina lampor o sånt :D

Ere nån som har ett depåtält? Jag kan nog fixa lite gridgirls å en bandare med introt till MotoGP 08 för PS3...:tuttar

Suck... vill åka.

Sweet! Hur e läget? Har du lackat dina 1098 kraschkåpor ballt än? :yoparty /Marcus

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nix, inte än. Har inte fått dem så det blir nog efter helgerna. Men kul ska det bli... :D Lovar att det blir bilder!
Annars e de bra. Du då? Har du börjat med nya projektet än? Vågar väl knappt säga det här på tråden men visst va det en ducce som skulle förädlas?

Peter

Sweet! Hur e läget? Har du lackat dina 1098 kraschkåpor ballt än? :yoparty /Marcus

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Nix, inte än. Har inte fått dem så det blir nog efter helgerna. Men kul ska det bli... :D Lovar att det blir bilder!
Annars e de bra. Du då? Har du börjat med nya projektet än? Vågar väl knappt säga det här på tråden men visst va det en ducce som skulle förädlas?

Peter

Jo, en kraschad 996a. Kommer inte bli poppis på ducatiklubben när jag "förstör" en 996a så rejält som jag gör nu... :yoparty

Klämmer in enkel ombyggnad av en HD sportster till dirttrack också... :tummenupp

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
nej
HJÄLP! Distanser

Hej alla glada ! har ett litet litet problem.. är ju fullt uppe i att riva ner hojjen i molekyler, i garaget jag håller till har jag även alldeles för många budhojjar samt smådelar till dem och jag har lyckats tappa bort mina hjuldistanser fram :huvet och undrar om någon har en bild på dem ?? så jag vet exakt vad jag ska kolla efter ,har helt glömt bort hur dem ser ut då det var ett tag sedan jag började.. har för mig att det var 2 st utan "krumelurer" eller kanter på .. men upplys mig gärna :hej

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hej alla glada ! har ett litet litet problem.. är ju fullt uppe i att riva ner hojjen i molekyler, i garaget jag håller till har jag även alldeles för många budhojjar samt smådelar till dem och jag har lyckats tappa bort mina hjuldistanser fram :huvet och undrar om någon har en bild på dem ?? så jag vet exakt vad jag ska kolla efter ,har helt glömt bort hur dem ser ut då det var ett tag sedan jag började.. har för mig att det var 2 st utan "krumelurer" eller kanter på .. men upplys mig gärna :hej
Det är en hjulaxel och en "rörstump" med invändiga gängor, träs in utifrån på ena gaffelbenet så det är en krage på ena sidan. Runt 6-8 cm lång.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati