TL-tråden - v2 !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Lite grejer över...

Hej på er!

Har lite grejer över som ni ser... är det någon som är intresserad, om inte, vad kan jag sätta för priser på dessa grejor om jag lägger ut det på blocket?
Har även en komplett kabelhärva(el) minus något enstaka relä, mörk ruta mm. Samma som förut, om jag lovat någon nåt pris så gäller det...

PP

Edit: Motordelarna är från en 98:a TLS

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    180.6 KB · Visningar: 69
  • 2.JPG
    2.JPG
    122.5 KB · Visningar: 72
  • 3.JPG
    3.JPG
    185.2 KB · Visningar: 75
  • 4.JPG
    4.JPG
    178 KB · Visningar: 71
  • 5.JPG
    5.JPG
    119.2 KB · Visningar: 70
  • 8.JPG
    8.JPG
    170 KB · Visningar: 65
  • 9.JPG
    9.JPG
    199 KB · Visningar: 79
  • 10.JPG
    10.JPG
    156.7 KB · Visningar: 68
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Ööööh, jag är ju en ärlig norrlänning. Vill minnas att du lovat mig Öhlinaren för 50 spänn. Men jag kunde inte köpa den för jag hade inte fått ihop nog många tomburkar till panten.

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Jag är ju klar spekulant på Peters block men jag är så dum så därför måste jag fråga rätt ut..

Kan jag, som redan har en ny komplett packningssats till en 97:a liggande, ta peters 98:a block och stoppa innanmätet från min motor i den utan komplikationer :va

I sådana fall blir jag, och förhoppningsvis Peter, glad.

Ledesn att jag inte hört av mig Peter, jag har varit i Dublin och:öl :D

Edit.. Jag tingar magkåpan oxå:yoparty

Last edited:

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Jag är lite nyfiken på magkåpan, vad är den värd? Finns det någon bild där den sitter på? Skulle kunna se intressant ut på svart TLS...

Du har inte en bromspedal liggande? Eller en TRE-mod för en -98a?

NakenBandit

Gick med
26 Jul 2004
Hoj
[QUOTE Edit.. Jag tingar magkåpan oxå:yoparty[/QUOTE]

08.44 :fakta :6surkart

:D :D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kollar när jag kommer hem om det är en höger. Den är felfri och fräsch.

Peter

Ey Peter, det där är typ höger backspegel va? Är den fräsch?

:D Jag har faktiskt fått ett pm om magkåpan ännu tidigare, men om han backar e den din. Liten spricka på insidan av det skruvhål som syns närmast på bild. Dvs där den lilla trekanten skruvas fast i själva kåpan. Syns inte utifrån o lätt att fixa med liten bricka, lim eller plast.
Klarröd. Dock inga fästen, blir till att bocka lite metall själva. Sa 300:- till hans som pm:a.

Peter

[QUOTE Edit.. Jag tingar magkåpan oxå:yoparty

08.44 :fakta :6surkart

:D :D[/QUOTE]

Ingen TRE tyvärr. Kollar i lådan efter bromspedal o återkommer.

P

Jag är lite nyfiken på magkåpan, vad är den värd? Finns det någon bild där den sitter på? Skulle kunna se intressant ut på svart TLS...

Du har inte en bromspedal liggande? Eller en TRE-mod för en -98a?

Tänker du betala så mycket så får du resten av grejern på köpet... :tummenupp

Ööööh, jag är ju en ärlig norrlänning. Vill minnas att du lovat mig Öhlinaren för 50 spänn. Men jag kunde inte köpa den för jag hade inte fått ihop nog många tomburkar till panten.

Last edited:

NakenBandit

Gick med
26 Jul 2004
Hoj
[QUOTEJag har faktiskt fått ett pm om magkåpan ännu tidigare[/QUOTE]

:mad: :finger :6surkart :machinegu :fatta!

Nu hittar jag inge fler riktigt arga smiliesar..:D

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag är ju klar spekulant på Peters block men jag är så dum så därför måste jag fråga rätt ut..

Kan jag, som redan har en ny komplett packningssats till en 97:a liggande, ta peters 98:a block och stoppa innanmätet från min motor i den utan komplikationer :va

I sådana fall blir jag, och förhoppningsvis Peter, glad.

Ledesn att jag inte hört av mig Peter, jag har varit i Dublin och:öl :D

Edit.. Jag tingar magkåpan oxå:yoparty
Nej funkar inte, utgående axel på lådan skiljer sig från 97 0 resten. Kan ju hända att det är en 97 as motor såld som en 98, mät utgående o gör en sökning på TLZ så hittar du nog vad det ska vara för mått.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Sant, och så sent för en vecka sedan sa jag till en kompis (ja, jag har en) att jag nog kan tänka mig att harva hela vägen upp till Tokholm bara för att dra några repor på Bulten och Bogan. Det lär finnas ett fik eller nåt i anslutning till Bulten, finns där camping möjligheter eller ännu hellre vandrarhem eller nåt?

Här nere kan vi ju t ex erbjuda fullständigt livsfarliga varv runt Häckeberga Ring. En variant kunde ju vara att vi arrangerar ett gazz som tar sträckning över Malmö-Sthlm-Malmö eller vice verca. Såklar går E4an fetbort, det går ju att ta lite trevligare omvägar. Då kan ju vi Skåningar visa Häckeberga Ring mfl goa vägar och ni Tokholmare kan visa Bogan etc. Fri anslutning på vägen för alla som känner sig manade.
Bara en tanke (jo, sådana kan jag faktiskt prestera) men kanske ett frö till något kul till våren.
Om det blir övernattningar kan vi ju ha två läger, ett gay o ett straight :D , andra böjelser får väl utövas utanför förläggningen :näsblod

Jag är rätt nyfiken på de där två vägarna och skulel inte banga för en TL träff i Tokholms trakterna, bara det sker under semesterveckorna... :tungan

Jag bokar in mig på straight lägret med en gång :hihi

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hej på er!

Har lite grejer över som ni ser... är det någon som är intresserad, om inte, vad kan jag sätta för priser på dessa grejor om jag lägger ut det på blocket?
Har även en komplett kabelhärva(el) minus något enstaka relä, mörk ruta mm. Samma som förut, om jag lovat någon nåt pris så gäller det...

PP

Edit: Motordelarna är från en 98:a TLS

Den där Öhlins styrdämparen borde väll man kunna montera på en TLR oxå??

Hur mkt vill du ha för den?
(Endast spekulant om den går att montera på en TLR.)

:hej

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hej Putte... tack för de trevliga orden! Först... saker och ting börjar ramla på plats!
Gamla verkstan och lägenheten är avklarade och borta! :tummenupp

Garaget börjar bli ok.. men faaan med prylar jag har!!
Putte... du får komma och hjälpa till!

R

:hihi

Skicka bara ett SMS om du vill ha besök/hjälp, så tar jag bilen till jobbet.
Jag är oftast tillgänglig vardagar. :)

Man är ju lite nyfiken på vad du har hittat för ett ställe!
Lite Netonnet-reklam varning är det dock... lite bättre priser, lite mer öde placering :hihi

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Styrdämparen i sig går nog att använda, det handlar om fästet. Om det är lika får någon annan uttala sig om.
Sen är det en känd kille här på tråden som har två fingrar med i spelet o som PM:at mig redan, så vi får se om han köper den...

PP

Den där Öhlins styrdämparen borde väll man kunna montera på en TLR oxå??

Hur mkt vill du ha för den?
(Endast spekulant om den går att montera på en TLR.)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:tummenupp Förväntade mig igentligen inte på att vara först, men eftersom ingen tingat den så tänkte jag att någon måste ju befria dig i från den. :tungan

Det finns väll någon här som jämfört??
Är det bara mindre tillverkning som behövs så kan jag nog fixa det via en polare. :)

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
:tummenupp Förväntade mig igentligen inte på att vara först, men eftersom ingen tingat den så tänkte jag att någon måste ju befria dig i från den. :tungan

Det finns väll någon här som jämfört??
Är det bara mindre tillverkning som behövs så kan jag nog fixa det via en polare. :)
Ställ dig i kö. :7peta

:D

NakenBandit

Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Tack Ricken

Då får jag mäta och TLZ- söka. Tyvärr står nu hojen 70 mil bort så för närvarande blir det inte mycket gjort. Vad fan skulle man börja jobba i STHLM för :va

Tyvärr Peter så dröjer det till Jul innan jag kan kolla, så jag får släppa tingningen på blocket :gnissla

Men magkåpan vill jag ha, du får kolla med den andre, annars tar jag den på studs.

Don.T

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
GPZ 1100 unitrak-84,GSX 750f-99 och Tl1000r-00
Tl1000

Tja
Nu har jag kommit hem efter jobb i värmland.Provade den vtr som fanns i laxå men det var inget för mig.Sunkig och som sagt,ingen racer!!!.Det blir en Tl1000 istället.Vad ska jag köpa.S eller R.Fördelar o nackdelar.

M V H Tomas:yoparty

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Tja
Nu har jag kommit hem efter jobb i värmland.Provade den vtr som fanns i laxå men det var inget för mig.Sunkig och som sagt,ingen racer!!!.Det blir en Tl1000 istället.Vad ska jag köpa.S eller R.Fördelar o nackdelar.

M V H Tomas:yoparty

Du hör väl det på namnen vilken du självklart ska ta Tl1000S=Tl1000SLÖ!!
Tl1000R=Tl1000RACING!! :tungan ;)

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
om man nu tycker att en gravid fet val som heter TLR är något att ha kan man ju köpa en sån. Bara man inte köper den xtra långsamma gula eller blå färgen.

Vill man ha en stenhård hoj som är mer formad som en aggresiv haj så köper man en S. Väger dessutom 10kg mindre. Byter du bakdämparen till en eftermarknads Öhlins/Bitubo så väger den hipps vipps 15kg mindre.

Kolla efter en lite nyare S -99 eller -00. Det skulle jag ha gjort om jag var du...

Edit:
http://www.blocket.se/vi/18777375.htm?ca=1_3_s

http://www.blocket.se/vi/18411832.htm?ca=1_3_s&last=1

Dom skulle jag kikat på iaf:)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...