TL-tråden - v2 !

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Fick en försenad julklapp av en polare :)


2009\04\21\bikepics-1642535-full.jpg
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hej!

Har åkt på den klassiska lågtemp-sjukan! min kommer upp i 59 grader då det är +10 ute, har då legat och pressat i 15 mil så det känns som det klassiska problemet. Har som läst en hel del kring det där och vet hur jag ska göra.

Ni som gjort det redan, vars har ni köpt era delar? Har kollat runt lite och hittat i usa för halva priset av vad säljarna i stan tar, någon som har bra erfarenhet av detta?

Äntligen är säsongen inne! :D
Köpte ett TLR termostathus med bypass-slang av en skrot här i Sverige samt en Nissan Micra-termostat på mekonomen.

Resten tillverkade jag själv (T-stycke och plugg i kylaren)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hej alla Tláre :) ny här

Jag är på jakt efter en TLR hellst Svart, men det känns som att det mest är gula och blå/vita som finns :(

Ni som har koll är det bara något viss årsmodell som finns i svart eller hur funkar det ?

Tacksam för svar

Svarta finns som -99 och -00

Hur är det med bakdäck till tlr? är det viktigt med något super däck? har fått ett bra pris på ett brigstone BT 010 R 190/50 ZR17 TL 73W monterat på fälg för 1400kr nytt. är det ett vättigt däck eller?


Finns massa bra däcktrådar.. sök i dem, inget magiskt med däck till just en TL, samma funkar som till andra liter sporthojar. Kan rekommendera däckdimensionen 190/55 dock, svänger bättre än 190/50.
 
Last edited:

Ekerholm

Guest
har en tlr motor liggandes som jag fick med när jag köpte hojen... och han sa att den typ kuggade över på 3ans växel eller om den inte drev på den växlen...kommer inte riktigt ihåg vilket det var... någon som vet vad felet kan vara? kan det kosta att renovera? är det värt att renovera den.. motorn har gått 4900mil... tänkte jag skulle renovera den motorn och sen sälja av den..
 

Tompo

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
1997 Suzuki TL1000
Köpte ett TLR termostathus med bypass-slang av en skrot här i Sverige samt en Nissan Micra-termostat på mekonomen.

Resten tillverkade jag själv (T-stycke och plugg i kylaren)

OKej! tackar! Har beställt ett nytt termostathus till en Tl R idag, vart billigare än ätt köpa en begagnad med locket.

Som jag har förstått det så passar locket från min ordinarie även på TL R huset.......

Exakt vilken Micra modell tog du termostatventilen ifrån?
Va det K10 eller K11 karossen 1,0 eller 1,2 liters motorn?


Tack för svar!
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
OKej! tackar! Har beställt ett nytt termostathus till en Tl R idag, vart billigare än ätt köpa en begagnad med locket.

Som jag har förstått det så passar locket från min ordinarie även på TL R huset.......

Exakt vilken Micra modell tog du termostatventilen ifrån?
Va det K10 eller K11 karossen 1,0 eller 1,2 liters motorn?


Tack för svar!
Locket från TLR är helt annorlunda, så du ska behålla ditt TLS-lock.

Hmm.. Nissan Micra och Daihatsu Charade årsmodell 86-93. Det är allt jag vet om termostaten.

har en tlr motor liggandes som jag fick med när jag köpte hojen... och han sa att den typ kuggade över på 3ans växel eller om den inte drev på den växlen...kommer inte riktigt ihåg vilket det var... någon som vet vad felet kan vara? kan det kosta att renovera? är det värt att renovera den.. motorn har gått 4900mil... tänkte jag skulle renovera den motorn och sen sälja av den..
Sälj den till mig i nuvarande skick istället. :)
 
Last edited:

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
har en tlr motor liggandes som jag fick med när jag köpte hojen... och han sa att den typ kuggade över på 3ans växel eller om den inte drev på den växlen...kommer inte riktigt ihåg vilket det var... någon som vet vad felet kan vara? kan det kosta att renovera? är det värt att renovera den.. motorn har gått 4900mil... tänkte jag skulle renovera den motorn och sen sälja av den..

Tror inte att det är värt det. Svårt att sälja en nyrenoverad som inte går att provköra.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag kommer sälja ut min hoj i delar, behöver ni nåt så säj till, hela hojen ska bort, utom ramen som är spräckt.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag kommer sälja ut min hoj i delar, behöver ni nåt så säj till, hela hojen ska bort, utom ramen som är spräckt.
Lägg av... Ramen?
Är det ett av de klassiska framme vid styrhuvudet?

Du har inte haft tur med din hoj. :(

Visst hade du en TLR-motor? Ge mig ett pris.


EDIT: Såg just inlägget på TLZ.. :död
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Sorry, ingen sån.

Har TLR bromspump med 6kolvsok.
Låg cuts.
Pasagerardyna.
m.m.
 
Last edited:

cOj

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
TL1000R
Jag var och provsatt en TLR idag men nådde faan knappt ner kom bara ner med tårna i backen och jag är 172 cm :S

Är det ingen fara tror ni ?
Kan man sänka en TLR några cm ? ( få ner halva foten vore najs)

Hoppas på bra svar :D
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag var och provsatt en TLR idag men nådde faan knappt ner kom bara ner med tårna i backen och jag är 172 cm :S

Är det ingen fara tror ni ?
Kan man sänka en TLR några cm ? ( få ner halva foten vore najs)

Hoppas på bra svar :D

Det enklaste är väl att höja upp gaffelbenen en aning (sänka hojen fram).
På en TL1000s har jag för mig att jag läst att 15 mm är optimalt för körbarheten. Hur mkt det gör i sadelhöjd har jag ingen aning om, men ibland är det små justeringar som gör stora skillnader.
 

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
söder om söderomsöder
Hoj
Hojlös
Jag var och provsatt en TLR idag men nådde faan knappt ner kom bara ner med tårna i backen och jag är 172 cm :S

Är det ingen fara tror ni ?


Hoppas på bra svar :D

Det beror på hur van du är att hantera en hoj. Är man nybörjare och man sätter ner foten på rullgrus när man inte har optimal balans på cykeln så blir det lätt ganska spännande, det brukar sluta med en fruktansvärd träningsvärk....:3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top