TL-tråden - v2 !

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
En händelserik dag,i morse 8,00 sjösattes båten med en provtur för att se att allt funkade som de skall. Efter det var det att hämta "fruntimmret" från sjukan efter en skönhetsoperation :D nääe det är inte vad ni tänker på utan ett födelsemärke.När jag kört hem henne till sig givertvis :) kan ju inte hålla på o dalta med en som jämrar sig o är sjuk.

När jag kommer hem från henne ringer grannen längre uppe i området om att maten är färdigrillad det är bara o komma hit o äta. Ja vad säger man, jaaa ha jag kommer.dom har semester och han skulle ju promt bjuda på ett par Whisky.:gnissla, Under tiden var köparen på väg för att hämta sin PCII så jag tog med den.Gick tillbaks till grannen för att säga hej o tack.

I morrn får man ta sovmorgon :D

Satan whisky på en söndag det var många år sedan :näsblod

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Lamellerna är slut på min Cagiva Navigator med tl1000s motor.. Testade med annan olja och det blev bättre men inte helt bra. Någon som vet något billigt ställe att köpa nya lameller på! Vad ligger dom på i pris? Någon snackade om barnett fjädrar, var kunde man köpa sådana?

Jag fick dubbla uppsättningar slipon när jag beställde till min Cagiva så jag har två Gpr slipons att sälja. dom är anpassade till Cagivan men en händig man eller kvinna kan nog fixa till dom så dom passar vilken hoj som helst. köpte dom för 6400:- men får jag 5000:- för bägge eller 2500:- st så går jag inte superförlust iallafall. Kom och köp!!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Går inte att förklara! :rolleyes:

Letar dock efter en adra hoj att ha som slit o släng.

Nåt i stil med en billig on/offroad..

:rolleyes: Jag har en XR650R -03 tillsalu om du är intresserad av en sådan.
1 Ägare - Jag, och köper du den ska jag berätta om alla spännande saker vi gjort ihopa och så kan du ju själv avgöra om priset är ok då... :hihi

De ligger i pris runt 45-50k med motardhjul och hela balletten.
Beringer kittet ingår ej.

:hej

Du har ingen anning om vart du köpte det??? Jag hittade YT12A-BS (Det ska tydligen vara just det.) För 1750:- som billigaste... Och orkar inte alls leta igenom ALLA mc butiker efter ett bättre pris. ;)
Orkar inte Biltemas med underhållsladdning?

Err, kommer inte ihåg var jag köpte det. Tyckte det var tokdyrt och hade ingen aning om att andra tog ännu mer... :näsblod

Det är inte fel på Biltemas GEL-batteri, det är GEL technologin som kräver en annan spänningsladdning/teknik, som en vanlig q-tec inte har styrelektronik för. alt, så kan ett phete dyrt Gelbatteri ha sådan elektronik så att de klarar av vanliga laddare.

Men, enklast är helt enkelt att bara ladda det fullt, och sedan plocka loss laddaren. Lite plusstid tål de, men det är att står dag ut och natt in som de inte klarar.
Så banga inte för att köpa ett Biltema Gelbatteri. Men spara kvittot :tummenupp

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har gått igenom besiktningen idag med nya fälgar, nytt bakdrev (svart med guldfärgade muttrar... ser porr ut) gsxr -02 bakre ok, vans reservoir, vans drevskydd (saaatan va gegga det va bakom den gamla kåpan!), galfer wave skiva bak, semi-flytande skivor fram, nya belägg, fräscha racetec's... kanske glömt nåt ;)
Ska tvätta av och ta med en skaplig kamera efter Göteborgsresan, Åker till WCR och Metaltown på hoj To-Sö :D )

mättes till 100dB med Akrarören så det va ju hur lugnt som helst... låter helt underbart iaf, man hör det när nån annan (besiktningsgubben) drar iväg lite med den så man får höra på avstånd.

blev lite "hårdare" gång i den med nya fälgarna, speciellt vid låga varv, gissar att det beror på att ryckutjämnarna är betydligt tunnare än de i originalfälgarna... kan det stämma??

har satt tillbaks luftburkslocket och laddat 303-505 mappen, tänkte prova lite imorrn, hehe.

för att köra in nya bromsar, hur gör ni då, nån metod? vill ju inte "glasa" ytan på dem...
bromsa lite lätt, stanna och låta kallna, bromsa lite lätt, stanna och låta kallna.... några ggr... funkar det?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gött Jocke!! :tummenupp

Jag laddade "custom map" i min PCIII. Kan läsas om i "Im Done" tråden på TLZ. :)
+ 10% över i princip hela registert! :)

Det jag upptäckte med "USA mapaprna" är ju att de kör med skitbensin så mappen var inte alls bra för min uppsättning med moddar.
Dyrt som f-n att mappa, men det är dyrare att byta olja vart 300 mil som jag gjorde nu... (tryckte ut sopa i oljan och den var törstig så in i H...)

-:edit:- glömde ju säga att jag besiktigar alltid med mina M4 på. Och med dB-killers i orkar de inte ens mäta ljudet...
102.5 dB var nivån när martin körde in med dem, splejsans nya. Så packar jag om dem igen så kan jag i teorin besiktiga med dem utan dB-killers. Men, varför chansa... :hihi

Last edited:

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Är det någon här som kan/sugen på att hjälpa mig med en ventiljustering (Jag betalar självklart). Har inget ställe att mecka på. Eller ska jag försöka få tid på en verkstad?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj

Jag laddade "custom map" i min PCIII. Kan läsas om i "Im Done" tråden på TLZ. :)

Det jag upptäckte med "USA mapaprna" är ju att de kör med skitbensin så mappen var inte alls bra för min uppsättning med moddar.
Dyrt som f-n att mappa, men det är dyrare att byta olja vart 300 mil som jag gjorde nu... (tryckte ut sopa i oljan och den var törstig så in i H...)

-:edit:- glömde ju säga att jag besiktigar alltid med mina M4 på. Och med dB-killers i orkar de inte ens mäta ljudet...
102.5 dB var nivån när martin körde in med dem, splejsans nya. Så packar jag om dem igen så kan jag i teorin besiktiga med dem utan dB-killers. Men, varför chansa... :hihi

Ska försöka få en tid för mappning lite senare, ska ju göra ventiljustering och TB synk bl a direkt efter GBG turen, kanske kan få till det i samma veva. 303-505 är för en europa TLR med fullt Yosh och K&N med locket på, den borde passa skapligt iaf.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Var betyder detta?

En TLR, byggd för att säljas på Europamarknaden med ett helsystem från Yoshimura. :tummenupp

Hur gör ni efter att ni mappat? Lämnar in den p åbänkning för kontroll eller är det bara en ren känsla för att det går bättre/sämre? Att lämna in den kostar ju en del om man inte hittar rätt mapp och gör det många gånger. Eller lämnar ni in den så får bänknissen prova med olika mappar för att se vilken som går bäst? Men då behöver man väl inte leta mappar själv, för då har dom väl en massa olika redan? Typ alla som finns på marknaden.....

Vad tror ni att jag skall ha för mapp i min PCII? Vad jag vet så är ingenting gjort med maskinen förutom ett helsystem från URM Racing.

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
En TLR, byggd för att säljas på Europamarknaden med ett helsystem från Yoshimura. :tummenupp

Hur gör ni efter att ni mappat? Lämnar in den p åbänkning för kontroll eller är det bara en ren känsla för att det går bättre/sämre? Att lämna in den kostar ju en del om man inte hittar rätt mapp och gör det många gånger. Eller lämnar ni in den så får bänknissen prova med olika mappar för att se vilken som går bäst? Men då behöver man väl inte leta mappar själv, för då har dom väl en massa olika redan? Typ alla som finns på marknaden.....

Vad tror ni att jag skall ha för mapp i min PCII? Vad jag vet så är ingenting gjort med maskinen förutom ett helsystem från URM Racing.

Lägga in en färdig map gör man själv på 5 min. Ingen lämnar in för ett sånt jobb. Det man man gör hos en "mek" är att få hojen körd i bänk och utifrån det "bygger" de en custom map som är optimerad för just din hoj.

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Suzuki TL1000r
Tändkablar

Tjo!
Tänkte byta tändkablar på min TLR... Den äter som sagt var tändstift och en mek jag känner sa att det kan ha med det att göra. Jag såg när jag mekade att den ena kabeln är nyare än den ena och typ 30 cm onödigt mycket längre gemfört med den andra kabeln. Har inte kollat hur det ser ut. Nr 1. Är det lätt? 2 vilka längder ska jag ha på kablarna (Det verkar ju inte som det är rätt på den som det är) Och så 3 Allt annat jag bör tänka på... ;)

Hoppas ni hade en bra midsommar. :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Hoppas på lite snabb hjälp här!
Någon i Tokholm som har Bitubo verktyget för fjäderförspänningen?? Hittar inte min och jag behöver ställa fjädringen innan torsdag morgon :(

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lägga in en färdig map gör man själv på 5 min. Ingen lämnar in för ett sånt jobb. Det man man gör hos en "mek" är att få hojen körd i bänk och utifrån det "bygger" de en custom map som är optimerad för just din hoj.

Precis. Min "custom map" är altså ett resultat av att den blev bänkad av en firma. Om det nu var någon som missförstog mig.
Det enda jag efter det gjorde var att ta och kopiera ner den från ECU'n till datorn.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Eftersom jag aldrig fick användning för Rickens fina sadel med TL-emblem så lägger jag ut en intressekoll här. Slänger med ett par Biltema stövlar (passar mig perfekt och jag har 43:eek:r, kommer inte ihåg om det är 42 eller 43 men jag kommer ihåg att storlekarna inte stämde riktigt). De är sparsamt använda och om jag torkar bort en o annan fluga så blir de som nya.
Jag har för mig att jag gav 300:- för sadeln (då med en liten reva på ca 15mm som jag sytt igen efter bästa förmåga, knappt synbar i nedre kanten). Stövlarna kostar väl ca 600:- på Biltema har jag för mig. Är 650:- inkl frakt för mycket?

OBS! Brunnen på bilden kostar x-tra :)

PMa ev intresse.

Bifogat

• 00.jpg
    00.jpg
    44.2 KB · Visningar: 43
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Jag testar blocket killen! Jag har satt in 280 spänn på hans konto för 2 stift, han kommer att ha pengarna på Måndag 12:30, sen får vi se om det dyker upp några stift!!? Hur länge skall vi vänta innan vi dömer ut honom? 2-3 dagar är väl bra, 3-5 är väl OK (då räknar jag dag 5 som Fredag). Kommer de senare så är det långsamt, men iaf bra att man får det man betalar för. Har de inte dykt upp på 2 veckor så kan man nog se sig som blåst!!!!

Fick stiften idag. Otroligt bra tycker jag :yoparty Så det är bara att tjöpa från blocketkillen eller beställa själv från Egay. Sett dessa för ca 6pund styck + frakt.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Sneak peak... ;)

20090623.jpg

20090623_001.jpg

Kommer riktiga bilder sen när passagerarpinnarna är borta och kutsen är på m m...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln