Fan vad du förstör hojen med mobilbilder boner...
Tror min pushrod seal börjar packa in... vilken var det man skulle ha nu igen? Nån som var bättre än original? Nån till 'Busa som passade?
Gör en film o släng upp så vi vet vad fan du menar.
Gärna 2.15 lång med 8 biljakter o 3 bröstscener.
Nu har jag gjort vad jag kan för att få skiten att gå, men icke!!! Jodå, nu startar den iaf men det räcker inte, jag vill att den skall gå på alla cylindrar hela tiden!!! Det är som om den misständer, fast tvärt om. Den slår igång på båda emellanåt, på tomgång. Den går så rackligt så det är ingen ide att fundera på en TPS justering. Kan detta bero på att det behövs en synkning av spjällhusen eller en dålig tändspole? Över 3"rpm så verkar han pigg och glad. Insprutet som måste justeras?
Och eftersom det var tänkt att göra en TPS justering så är det inget luftfilter där just nu, så det är inte det att luftfiltret är igensatt!
Lätt fixat! Bitchtits har jag och biljakt ordnas givetvis.....
Nu har jag gjort vad jag kan för att få skiten att gå, men icke!!! Jodå, nu startar den iaf men det räcker inte, jag vill att den skall gå på alla cylindrar hela tiden!!! Det är som om den misständer, fast tvärt om. Den slår igång på båda emellanåt, på tomgång. Den går så rackligt så det är ingen ide att fundera på en TPS justering. Kan detta bero på att det behövs en synkning av spjällhusen eller en dålig tändspole? Över 3"rpm så verkar han pigg och glad. Insprutet som måste justeras?
& nu mitt eget nya lilla problem.
Bla bla bla
Några tips på annat ?
Det ÄR en TPS justering du ska göra. Så är det bara.
Så betedde sig min tidigare.
Mitt fel var ventilspelen, jag hade nollspel på bakre cylinderns avgasventiler.
Efter justering gick den på båda cyllarna & den kan efter det stå & puttra på 1100rpm i tomgång utan att dö.
Kanske kan vara värt att kolla upp.
"Roid Rage" i kombination med "Road Rage" gör ju att det kan bli en synnerligen intressant biljakt Det enda jag riktigt undrar över är vilken kaliber som krävs för en framgångsrik biljakt 6,5 mm är väl alldeles för klent, det klarar väl inte ens av att fälla ett litet ungdjur som till exempel en 08:as Fiat Panda. Kanske man får gå upp till 9,3*57 om man vill fälla äldre och tyngre byten, tänker då närmast på en Jaguar E-type som skulle passa alldeles förträffligt som prydnad på garageuppfarten.
Jag tror att du har läckage från täcklocket för vevaxeln, som sitter på generatorkåpan.& nu mitt eget nya lilla problem.
Oljeläckage?
Läckan syns på kåpan utanför framdrevet, kåpan blir lite blöt på ovansidan & utsidan, ser nästan ut som om oljan är sprejad på kåpan.
Detta har jag kollat:
Det är inte kopplingens slavcylinder som läcker.
Det är inte packboxen på utgående drivaxel som läcker.
Jag tror inte att packboxen vid kopplingspinnen läcker.
Har försökt att leta efter diverse slangar/avluftningar mm, som kanske hoppat av ngnstans men inte hittat ngt speciellt.
Hur brukar det se ut då kopplingspinnen läcker? brukar det stänka runt så att man ser olja på kåpans utsida? Har bytt denna tidigare men minns inte hur läckaget såg ut förutom prickigt bakhjul & fläck på marken då hojen stått still ett tag.
Packboxarna kommer jag nu att byta av bara farten när jag ändå är "där" men jag tror ändå inte att det är dem som läcker.
Några tips på annat ?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |