Octofinger
Tokfan
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...jasså det är allt som behövs
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...jasså det är allt som behövs
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...
Börjar gå i dumma sälj tankar. Nån som kan få mej att bli TL kär igen? haha
Börjar gå i dumma sälj tankar. Nån som kan få mej att bli TL kär igen? haha
Fixa 1098/RC8 killer kanske?
http://www.kbsportbike.net/10881140.html
Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!
Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.
Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!
Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.
Välkommen!Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.
Mvh Håkan
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.
Mvh Håkan
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.
Ja, jag körde med det i 2 år.Fungerar Biltemas raceolja i våra hojar?
Nej, det var på första motorn, pre-biltema.Men rasade inte vevlagren då oxå ?
Men rasade inte vevlagren då oxå ?
Jag är fortfarande skeptisk till Biltemas grejer, jag kör med Motul 5100.
Det enda jag kan tänka mig att köpa på Biltema är 10års garanti verktygen och vindrutetorkarna, inget annat.
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |