TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
jasså det är allt som behövs :fyllisar
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...

FatAss.jpg
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Beror kanske på vem du tänkt skjutsa också...

FatAss.jpg

hur visste du det :p


Om någon skriver Yoshimura Full Exhaust Pipe L/R.

menas det då att det är hela avgassystemet eller bara ljuddämparna som är full exhaust?

Vad kan man tänkas ge för ett yoshimura helsystem?
 
Last edited:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
Börjar gå i dumma sälj tankar. Nån som kan få mej att bli TL kär igen? :p haha
 

Hape

Powercruiser
Gick med
12 Nov 2005
Ort
Skänninge
Hoj
M1800R -08
Kopplingsslir

Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall :(
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.

Mvh Håkan
 

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!

Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.

Jag vet en som gjorde detta hos Charlie med sin HD. Han kan det mesta i trimväg, ring och kolla med honom. karlingracing.com. Jag provade både innan och efter och det blev verkligen skillnad. :banana
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ohh. Vore inte fel. Någon som vet nån 1140 motor som håller o går? Så inget annant är för svagt för dagligt gatubruk!

Läste lite bättre nu och såg att man måste skicka in cylinderna till han som mekar.

Kan ju beställa kitet och få det installerat av någon duktig här hemma. Sen skickar du iväg topparna för lite planing och flow...

Annars är ju ett tips att tjacka ett par cylindrar i USA, ebay t ex och be säljaren att skicka dem till Kendall direkt.


Skulle inte det räcka så häng på en supercharger också :yoparty
http://www.spoonvalleyracing.se/index.html


:Bugar:brinnerup:fyllisar
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall :(
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.

Mvh Håkan
Välkommen!

Ta hem service-manualen som finns länkat i trådens första inlägg.
Där står det om hur du justerar kopplingsarmen så att kopplingen ska ta så bra som möjligt.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hejsan.
Har köpt en TL1000S -97 med kopplingsslir och enligt förra ägaren så beror det troligen på fel olja. plockade isär kopplingspaketet och allt ser helt ok ut.
Men fick tag i nya lameller + 10% hårdare fjädrar som jag monterade med en extra bricka på fjädrarna för att få lite hårdare fjädrar ändå. Hällde sedan i Biltemas racingolja som enligt många i bla den här tråden ska vara riktigt bra.
Bytte även oljefiltret. Men kopplingen bettar inte speciellt bra i alla fall :(
Finns det ytterligare nåt man kan göra? Blästra plattorna kanske?
Läste nåt om o kolla spelet på kopplingsaxeln hur gör man det?
Tacksam för lite bra tips, så man kan utnyttja motorn fullt ut, är ju hur kul som helst o köra annars.

Mvh Håkan
Det brukar vara väldigt svårt, nära på omöjligt, o få bort gamla oljan ur lamellerna. Ett lamellbyte skulle kunna lösa problemet.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Jag är fortfarande skeptisk till Biltemas grejer, jag kör med Motul 5100.
Det enda jag kan tänka mig att köpa på Biltema är 10års garanti verktygen och vindrutetorkarna, inget annat.

vindrutetorkarna är ju skit på biltema.

men om man läser om deras olja så skall det vara statoil olja.
sen uppfyller den ju kraven som den skall så den är ju testad någonstans.
och jag tycker iallfall att det är bättre att byta var 300 mil, och det gör det samma när oljan är så billig.

jag kan bara rekomendera biltemas Racing Olja
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top