Har gått o köpt en till hoj (TL1000R -99) men måste säga fyfan va segt den går
Har läst att dessa kom med strypningar i början, tror ni strypningen sitter kvar? Orkar inte läsa igenom 350sidor i denna sköna tråd så undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig var dessa sitter så ja kan kolla?
Känns som att köra en traktor mot GSXRen
Lol... vad hade du förväntat dig av en 10 år gammal hoj?
Den har 40 hästar mindre än din gixxer liksom.
Men se till att den går som den ska iaf... enkelt test är ju att kolla toppfarten, har du originaldrevning så ska du komma nära rödmarkeringen på högsta växeln vilket är ca 280-290 på mätarn (ca 260 verklig hastighet). Rekommenderar öppna pipor, ommappning av sprutet och lätt neddrevning (typ 3 taggar upp bak)... Samt de andra mer eller mindre standardmoddarna som inte kostar många kronor... som sänkt styrkrona, lättare olja i styrdämparen, 1/5 throttle insert... osv
Den ska iaf klara ca 120-125 ponnys i en bänk om den går bra, kanske lite till med helrör, filter och remap. Vilket är precis jämna siffror med Honda SP-1, Ducati 996/998, Aprilia RSV Mille och de andra 1000cc twinnarna.
Vill du ha en twin som går som din gixxer måste du upp i kubik, vi snackar RC8R, 1198S.
Allvarligt, vad förväntar du dig av TL'en? Vad ska du använda den som? Bara nyfiken... Välkommen i traktorträsket iaf! Akta dig, du kan fastna som oss andra, det är rätt charmiga moppar det här när man får ordning på dem.