TL-tråden - v2 !

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Tusen tack, fler som har åsikter och värdefullt vetande? Jag är ruskigt sugen på en nu...:yoparty

Jag gör ett par försök att svara vad jag kan på några av dina frågor. Andra kan förhoppningsvis stämma in och komplettera.

1. Beror mest på stil och smak.
Annars är hojen bra i stadstrafik om den är korrekt justerad. En twin är känslig för justering av insprutning och sådant, men fixar man bara det har man en bottenstark trevlig gathoj.

2. Jag skulle nog rekommendera att köpa TLS 99+, då är barnsjukdomarna fixade. TLR är väl samma från 98 har jag för mig. :confused:

3. Se 2, annars är väl lägre miltal att föredra som med alla maskiner. :rolleyes: Finns ingen "magisk gräns" för när allt rasar. Kolla in vad du kan som lager och TLS'ens ramsprickor, och allt sånt så har du gjort vad du kan. Har noll koll på serviceintervall då jag gör allt själv. Motorn dör fort vid bakhjulsåka så en stunt-TL är inget att ha.

4. Min drar 0.65-0.70 beroende på. Har sällan fått den över 0.75, men lyckats snålåka på höga 0.5'or.

5. För egen del har Trygg Hansa varit billigast med 5400:-/helår helförs. Jag är 33, bor i Uppsala och har en TLS -97.

Lycka till!
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Äntligen....

Få höra fortsättningen, vill ha mer MERMER MER
MER!!!!! :yoparty :tuttar :arsele


HEHE.... Jag bjuder på en striptease!!!!

Andreas glider upp på tanken på min FINA Tiller... Gnider boratkostymen in Turtlewax hårt och skoningslöst för att sedan börja vaxa tanken.....

Glöm inte brylkrämen iform av gammal gammal bromsvätska....

Räcker det ricken:D

Eller skall jag få resten av tråden att spy


Rubbaduck

Ni e fan inte kloka.... men om detta utvecklade sig till en
dokusåpa pga vår lilla debatt så vet i alla fall JAG vem som får
rollen som den storögda blondinen med alla tre hjärncellerna i sina
upppumpade silikonbröst som hamnar i konflikt med alla pga
sin inställning till resten av Världen....... :tuttar

Jag känner att ett Darwin award är på väg till någon i tråden.....

:rolleyes:

R

Dina kommentarer är härliga Robban och så rätt...:pannkyss
 
Last edited:

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Tjena Danne

Jag har tänkt mig att hoppa ner i TL-träsket så snart jag har blivit av med streetfightern. Efter att ha läst igenom båda trådarna och köpguiderna så har jag ändå lite funderingar som jag hoppas att ni veteraner kan hjälpa till med.

Jag är absolut inte en veteran som har hundra koll på allt mekaniskt men jag skall ge en bild av mitt ägande av TLR.
1: S eller R?
Ja jag vet att det är en fråga om tycke och smak men min fundering är hur stor skillnaden är i körställning? Hur funkar en R at köra i hyffsat lagliga hastigheter (well...) ? Märker man skillnad i motorkraft eller går det på ett ut? Hur är de att köra i stadstrafik (både körställning, ryckighet och manöverbarhet)?

Jag provkörde polarens tls-97 och min TLR-99 och jag tycker att skillnaden är minimal.

2: Årsmodeller att undvika?
Jag har förstått att man vill se till att vissa moddar är gjorda om man ska köpa -97 års S eller -98 års R men om de är gjorda är det inga problem eller? Ska jag undvika de årsmodellerna helt och hållet om jag vill vara problemfri?

Vill du vara problemfri så skall du hitta någon lite nyare tls kanske 99 med få mil på nacken. TLR är det 98 enlig all info jag har hittat.

3: Underhåll och miltal?
Ska man akta sig för modeller med fler än x tusen mil på mätaren eller är det lugnt så länge de är servade ordentligt? Jag har precis byggt färdigt en streetfighter så jag är inte så mekningssugen för tillfället. Därför vill jag helst ha en hoj som det räcker att vrida om nyckeln på (och lämna in på service när det är dags). Är det mycket skruva eller är de som gamla gsxr-motorerna som mer eller mindre tuffar på tills man aktivt misshandlar dem? Vad är serviceintervallerna och vad brukar det kosta?

Kolla gärna hemsidan www.radiopowerhouse.se/tl1000r/index.html där har du lite priser på det mesta som jag bytat i hojjen för att jag inte var vaksam ordentligt på hur den var skött och vilka varningssignaler den borde gett mig igentligen. Kolla igenom den ordentligt. Du som har meckvana borde ju känna till det mesta av standardservicen som måste göras på hojjen.:)

4: Förbrukning?
Jag har förstått att de är rätt törstiga och att vissa drar litern per mil och mer därtill vid mer inspirerad körning. Vad drar de när ni busar respektive tourar till tjocka släkten?

har inte så stor koll mer än att jag tycker den drar rätt friskt samtidigt så beror det mycket på körstil.

5: Försäkring?
Något speciellt bolag att rekommendera? Vad betalar ni? Stor skillnad i försäkringskostnad mellan årsmodeller och S och R?

Jag betalar 5700 efter skattehöjningen halv helår 29 plus och bor i Helsingborg. (Trygghansa)


Jag har haft svårt att bestämma mig tidigare vilken hoj jag skall tycka om och kört cbr triumph och hornet samt tillern. Men JAG har hittat rätt och älskar denna hojjen. Den är rå och våldsam och viktigast MACHO eftersom att jag kan vara ganska feminin

Plus alla kul tiller människor du lär känna på vägen.

Hyvvens killar allihopa (nästan)

All info mottages tacksamt!

/Danne[/QUOTE]
 
Last edited:

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
bumpar lite, är det nån som vet nånting om denna bussning?
Tjenare robster, :D
Menar INTE kamdrevet utan kamkedjedrevets "bussning, lagring" en bronsaktig en som sitter I drevet och runt axeln som håller drevetet när allt är monterat.

http://img153.imagevenue.com/img.php?image=35347_SNV30002_122_975lo.JPG

Där har jag en bild, detdär ser inte riktigt frabriksnytt ut, man känner inte ens oljekanalen längre.

Nu bär de av till fjälls och lite flugfiske :D tittar kanske in ikväll om jag kommer över en dator! Hare gött :D
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj


4. Min drar 0.65-0.70 beroende på. Har sällan fått den över 0.75, men lyckats snålåka på höga 0.5'or.

tja med dinna klena handleder så är det inte så konstigt att du inte orkar gasa på riktigt :pannkyss

Äntligen....

Få höra fortsättningen, vill ha mer MERMER MER
MER!!!!! :yoparty :tuttar :arsele

man tar Ricken :trixie och kastar in octo och den där gummiankan:pussa så kan ni :krama eftersom ni inte gillar:tuttar så får ni :slicka varandra i :arsele

gick det för dej nu lapppojken :D
 
Last edited:

Pidde den glade

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Hemma vad annars :)
Hoj
Ja det är fler :)
När jag köppte Tlr-n, så sa förra ägaren att servicen har följts mm.
Och när man ser skicket på den så kan man ju inte misstro det har själv blivit lurad så varför ska jag då inte skriva det här, har inget och dölja, eller att vara rädd att någon skriver på en egen sida om saker som inte stämmer till 100%. Är bara glad att det gick att åtgärda TLR-n. Tack själv du verkar vara en guru på att vara Tl mekaniker :yoparty


Hoppla.... se vad som händer här då! :gnissla

Som det var så var det ingen här i tråden som visste vem det var
som hade "lurat" någon med en trasig TLR så jag fick jobba 64 timmar för
att få den hel igen efter fullständig total missskötsel......

Det var bara jag och en till som visste det och ingen har hängt ut
dig på sporthoj med ditt nick.... så grattis till att du hängde ut dig
själv till allmänhetens bedömning om du har gjort rätt eller fel! :va

Som jag har skrivit till dig så tycker jag att du har uppfyllt din åtagande
som säljare, att hojen sedan var brutalt missskött av dig eller annan person är inte min sak att avgöra "vems fel det var "men förvänta dig inget
medlidande i denna tråden för att någon är arg på dig för affären med den trasiga TLR:en!!

Upprepar än en gång... du har inte blivit uthängd här förrän nu
när du gjorde det själv......

Lycka till! :tummenupp

R
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Tjena Danne

Jag har tänkt mig att hoppa ner i TL-träsket så snart jag har blivit av med streetfightern. Efter att ha läst igenom båda trådarna och köpguiderna så har jag ändå lite funderingar som jag hoppas att ni veteraner kan hjälpa till med.

Jag är absolut inte en veteran som har hundra koll på allt mekaniskt men jag skall ge en bild av mitt ägande av TLR.
1: S eller R?
Ja jag vet att det är en fråga om tycke och smak men min fundering är hur stor skillnaden är i körställning? Hur funkar en R at köra i hyffsat lagliga hastigheter (well...) ? Märker man skillnad i motorkraft eller går det på ett ut? Hur är de att köra i stadstrafik (både körställning, ryckighet och manöverbarhet)?

Jag provkörde polarens tls-97 och min TLR-99 och jag tycker att skillnaden är minimal.

Gäller det både sittställning och motor? Ingen skillnad på kurviga vägar? Tourande på motorväg?


3: Underhåll och miltal?
Ska man akta sig för modeller med fler än x tusen mil på mätaren eller är det lugnt så länge de är servade ordentligt? Jag har precis byggt färdigt en streetfighter så jag är inte så mekningssugen för tillfället. Därför vill jag helst ha en hoj som det räcker att vrida om nyckeln på (och lämna in på service när det är dags). Är det mycket skruva eller är de som gamla gsxr-motorerna som mer eller mindre tuffar på tills man aktivt misshandlar dem? Vad är serviceintervallerna och vad brukar det kosta?

Kolla gärna hemsidan www.radiopowerhouse.se/tl1000r/index.html där har du lite priser på det mesta som jag bytat i hojjen för att jag inte var vaksam ordentligt på hur den var skött och vilka varningssignaler den borde gett mig igentligen. Kolla igenom den ordentligt. Du som har meckvana borde ju känna till det mesta av standardservicen som måste göras på hojjen.:)

Jag har läst om ditt öde här i tråden och lika mycket som jag lider med dig är jag rädd för att hamna i samma sitts, därav alla jobbiga frågor.
Så duktig på att meka är jag inte, jag har inte gjort några svåra grejer (läs: öppnat motorn). Alla hojar jag har haft tidigare har varit så gamla så det har inte riktigt funnits ordentliga serviceböcker. Det skulle vara skönt att inte behöva bry sig så mycket utan bara tänka att "ok, nu har den gått 2400 mil, då är det dags för den fördefinierade servicen.".


5: Försäkring?
Något speciellt bolag att rekommendera? Vad betalar ni? Stor skillnad i försäkringskostnad mellan årsmodeller och S och R?

Jag betalar 5700 efter skattehöjningen halv helår 29 plus och bor i Helsingborg. (Trygghansa)

Det är då själva f-n att man ska behöva bo i Götet, jag kommer som billigast undan med ca 8100 halv/hel hos TH och jag är numera 30-plussare.


Jag har haft svårt att bestämma mig tidigare vilken hoj jag skall tycka om och kört cbr triumph och hornet samt tillern. Men JAG har hittat rätt och älskar denna hojjen. Den är rå och våldsam och viktigast MACHO eftersom att jag kan vara ganska feminin

Plus alla kul tiller människor du lär känna på vägen.

Hyvvens killar allihopa (nästan)

Det låter ju jämrans bra, jag har inte kört med kåpor tidigare och är därför lite orolig att det är något jag inte ska gilla med tanke på körställning och hanterbarhet. Men som sagt var, efter den här tråden och lite längre (blåsiga) körningar utan kåpa har jag konverterat tror jag...

Med risk för att göra bort mig: De här har jag kollat på på Blocket, vad tror ni om dem? Någon här som äger någon av dem till och med? Några åsikter om dem?

http://www.blocket.se/vi/12910038.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/12668806.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/12972488.htm?ca=15_s

Tack för all hjälp, snart kanske jag får leka med er tuffingar på riktigt! :yoparty

/Danne
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Gäller det både sittställning och motor? Ingen skillnad på kurviga vägar? Tourande på motorväg?

Tyckte själv inte det var någon större skillnad men jag personligen gillar att gömma mig som en fegis bakom kåpan! men jag tror att det handlar om personlig smak

Jag har läst om ditt öde här i tråden och lika mycket som jag lider med dig är jag rädd för att hamna i samma sitts, därav alla jobbiga frågor.
Så duktig på att meka är jag inte, jag har inte gjort några svåra grejer (läs: öppnat motorn). Alla hojar jag har haft tidigare har varit så gamla så det har inte riktigt funnits ordentliga serviceböcker. Det skulle vara skönt att inte behöva bry sig så mycket utan bara tänka att "ok, nu har den gått 2400 mil, då är det dags för den fördefinierade servicen.".



Det är då själva f-n att man ska behöva bo i Götet, jag kommer som billigast undan med ca 8100 halv/hel hos TH och jag är numera 30-plussare.

Bor man centralt så får man pröjsa mer jag bor på landet och räknar med att den rasar i pris för mig dom kommande 2 åren


Det låter ju jämrans bra, jag har inte kört med kåpor tidigare och är därför lite orolig att det är något jag inte ska gilla med tanke på körställning och hanterbarhet. Men som sagt var, efter den här tråden och lite längre (blåsiga) körningar utan kåpa har jag konverterat tror jag...

Med risk för att göra bort mig: De här har jag kollat på på Blocket, vad tror ni om dem? Någon här som äger någon av dem till och med? Några åsikter om dem?

http://www.blocket.se/vi/12910038.htm?ca=15_s Denna såg schysst ut och jag undrar om det inte är någon här inne som vet vem den är.http://www.blocket.se/vi/12668806.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/12972488.htm?ca=15_s Den här blir man nästan kåt på! suck handla denna och bli min bästa vän :)Tack för all hjälp, snart kanske jag får leka med er tuffingar på riktigt! :yoparty

Lycka till Danne! Och fråga mycket här inne om du behöver hjälp och gärna känner du någon som kan tl så ta med dom till ett eventuellt köp

Andy

När jag köppte Tlr-n, så sa förra ägaren att servicen har följts mm.
Och när man ser skicket på den så kan man ju inte misstro det har själv blivit lurad så varför ska jag då inte skriva det här, har inget och dölja, eller att vara rädd att någon skriver på en egen sida om saker som inte stämmer till 100%. Är bara glad att det gick att åtgärda TLR-n. Tack själv du verkar vara en guru på att vara Tl mekaniker :yoparty


*REST MY CASE*

:cool:

Andy
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Kolla gärna hemsidan www.radiopowerhouse.se/tl1000r/index.html där har du lite priser på det mesta som jag bytat i hojjen för att jag inte var vaksam ordentligt på hur den var skött och vilka varningssignaler den borde gett mig igentligen. Kolla igenom den ordentligt. Du som har meckvana borde ju känna till det mesta av standardservicen som måste göras på hojjen.:)

Sitter och kollar på din hemsida lite :tummenupp

Men, jag har hittat ett sakfel!!

Det står: Rotationsdämpare
- bla bla bla - Rotations dämpare behöver kärlek och omsorg. smörj och fixa noggrant.

:ajjabajja

Det enda en Rotationsdämpare behöver är en papplåda att lagras i garaget. Och på hojen ska man ersätta denna med en Öhlinsdämpare, eller annat valfritt märke :hihi


:hej

PS. satans vad billig försäkring du har! DS.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ni e fan inte kloka.... men om detta utvecklade sig till en
dokusåpa pga vår lilla debatt så vet i alla fall JAG vem som får
rollen som den storögda blondinen med alla tre hjärncellerna i sina
upppumpade silikonbröst som hamnar i konflikt med alla pga
sin inställning till resten av Världen....... :tuttar

Jag känner att ett Darwin award är på väg till någon i tråden.....

:rolleyes:

R

Har du nåt emot mina bröst?!? :mad:

HEHE.... Jag bjuder på en striptease!!!!

Andreas glider upp på tanken på min FINA Tiller... Gnider boratkostymen in Turtlewax hårt och skoningslöst för att sedan börja vaxa tanken.....

Glöm inte brylkrämen iform av gammal gammal bromsvätska....

Räcker det ricken:D

Eller skall jag få resten av tråden att spy


Rubbaduck
drool.png
 
Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Halloj!

Jag har tänkt mig att hoppa ner i TL-träsket så snart jag har blivit av med streetfightern. Efter att ha läst igenom båda trådarna och köpguiderna så har jag ändå lite funderingar som jag hoppas att ni veteraner kan hjälpa till med.

1: S eller R?

Skulle säga smaksak.

Det är hyfsat skarp knävinkel på R'n. I alla fall om det sitter 3dje parts fotpinnar på. Man vänjer sig.


2: Årsmodeller att undvika?
Jag har förstått att man vill se till att vissa moddar är gjorda om man ska köpa -97 års S eller -98 års R men om de är gjorda är det inga problem eller? Ska jag undvika de årsmodellerna helt och hållet om jag vill vara problemfri?

S: Enkelt sagt. Köp en 99 eller nyare. Tror 98orna är rätt OK oxå.
Men, ingen sanning utan modifikation... :lol
En tillfixad 97:a är helt OK de oxå, men 99-> är säkrare kort.

Rent generellt finns det lite mer att kolla på en S än en R, men är den hel är det inga kvalitets skillnader mellan R och S.


R: 98-03. Endast kosmetiska förändringar.

3: Underhåll och miltal?

Hmm :rodnar
Jag har sämst koll på tråden på service kostnader...

Förra-förra servicen gjorde Johan i Pååarp och den kostade inte så blodigt.

Förra Servicen gjorde Robban och jag hälpte till.

Mil är mil, allt slits men ingen inget tyder på att TL motorn har någon magiskt gräns där allt sprängs.
Hade det varit det hade vi hört om det på TLZ.


4: Förbrukning?

Jag tror jag har TL-Trådens officiella snål rekord. 0.46 l/mil på en semester tåååring runda. :tummenupp

Annars ligger jag runt 0.7 - 0.8 på gata, och på bana fick jag nästan den över litern...
Troligen gick varven på bana över litern, men jag körde ju till och från också så att den sträckan räknades in.

Vid vanlig motorvägskörning i helt lagliga farter borde den dra 0.5 - 0.6 om den är någorlunda rätt inställd.


5: Försäkring?
Något speciellt bolag att rekommendera? Vad betalar ni? Stor skillnad i försäkringskostnad mellan årsmodeller och S och R?

Död och förbannelser till alla f-bolag :mad: :censored :4skrika


:rolleyes:

Jag kör "ställa på och ställa av" modellen och gissar att jag ligger på 3-4k kr om året.
Men jag har ju en hoj till så jag behöver inte ha TL'n påställd på våren och hösten. :)


:hej

Jag pröjsar 5400 halv/helår, Salusansvar, är 20 år och bor i Skövde (mitt i stan). Borde vara rejält billigare om man är över 30. Eller?

Denna är numera min.
http://www.blocket.se/vi/12668806.htm?ca=15_s

//Anton

Grattis!! :tummenupp

Jag måste skaffa mig ett orginallågt mörktglas till min. Orginal är så mkt snyggare än doublebubble eller ett GP500 som jag har.

Och är daggs att kolla runt f-bolag nästa år igen ser jag.
Storstäder är dyrt nästan oavsett ålder... :gnissla
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag betalar 3420 halv/helår. Men så kör jag ju försiktigt oxå....
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Billig försäkring på TLS

Betalar bara 220:- i måndaden för halvförsäkring hos Folksam och SMC-försäkring. Har passerat 35 men bor nära Stockholm så det är dyr zon...

Däremot får jag betala 25% i självrisk om nån snor den, men eftersom det blir max 10 000:- o jag låser ordentligt så tar jag det...
Sen ska man gå sporthojskurs med SMC, men det är i praktiken en dags bankörning för dryga tusenlappen så de e bara skitkul...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Btw Peter - jag har kanske en kopplingskåpa till salu. Det är dock en 97'a om jag inte minns fel, men lyckas du inte få till din kåpa så kanske jag kan hjälpa dig.

Dock kom jag på följande, Rifleman på TLZ hade en howto över hur man kunde fixa en läckande kopplingskåpa. Hittade den här:
http://www.tlzone.net/forums/frequent-tl-mods/66337-why-97-s-clutch-covers-leak-how-fix-them.html
Kolla in den först, för det är en billig fix.

Bra länk, :tummenupp tack.
Jag plockade isär den i går och det verkar som om jag har fixat det. Ny o-ring och lösningsmedel på kåpan innanför för att ta bort nån gammal packningsmassa eller liknande...:va Noga som f-n ihop igen, korsdra mm. Var tät under en provrepa till macken på 3 km o 6-7 tusen varv som max.
Ska kolla under lite längre repa i kväll när jag tagit bort oljan från däcket, du kommer ihåg...

MEN, om det läcker igen så kan jag va intresserad av din kåpa. Jag återkommer med rapport!
Och du, det var en 5-bults korg.

PP
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
...Btw Peter - jag har kanske en kopplingskåpa till salu....

Nix, det gick inte bra. När hojen blev ordentligt varm så började det läcka igen..:huvet

Jag rev isär det igen och nu har jag inga bilder än, ska försöka ta bilder i morgon lördag, men så här verkar det vara;

Tidigare ägare har dragit kopplingskåpan för hårt, vilket har gjort att det blivit fula och sneda märken/försänkningar i den inre större kåpan/blocket av de metallhylsor som sitter i kopplingskåpan.
När man sen sätter dit kåpan och skruvar åt så vrider sig hylsan lite efter skadan i blocket och plasten ligger i spänn. När sen plasten i kåpan blir varm=mjukare, så formar sig den efter den sneda hylsan och kan inte hålla tätt längre.

Det verkar faktiskt som om den läcker dels i fogen mellan kåporna, men även genom hålet för skruven som håller kåpan... :confused:

Dessutom så har lacken på ytan som möter kopplingskåpan flagnat och ger en lite men bestämd ojämnhet. :rolleyes:

Den dyra vägen är att köpa ett nytt block/kåpa över kopplingshuset. Men jag ska försöka att slipa ned hylsorna enligt tipset på TLZ, eller kanske bara den aktuella hylsan, och INTE dra så hårt, så att bara plasten sluter tätt.
Kanske komplettera med någon form av tätningsmassa som tål värme o olja. Tar gärna emot tips...

Men det känns inte helt bra, vill ha en långvarigt bra lösning så jag kan lita på grejerna.

Har du kåpan/blocket innanför också Octo? Den lär inte va billig...
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top