Är på g att köpa en TLR1000 1998. Jag har kört CBR 900 1996 FIGHTER i ett år nu och vill ha med något mer touringaktigt med kåpor.
Har alltid gillat TLR men aldrig kört.
Går det att toura med den utan att få spasmer tex?
Många tycker ju tex. R1 har lite tuff sittställning jämfört med andra hojar.
Hur är TLR jämfört med tex min blade 1996:a?
Jag är riktigt lång hela 176 cm.
Hur är sittställningen jämfört med andra sporthojar, benvinkel o styre?
Tacksam för svar
Har kört blade 929 bara, inte 919. Men om blejdarna är någorlunda lika så är TLR lite aggressivare i sittställningen, med längre avstånd mellan sadel och styre. Den är också högre. Sadeln är skön men lite för bred i mitt tycke (ska modda en originalsadel själv). Jag är 181cm själv och skulle gärna ha något kortare avstånd till styret. Men det sagt så trivs jag annars utmärkt i sadeln på TLR'en och har inga problem att köra 50 mil på en dag i lagom touringtempo (150 och uppåt). Sittställningen passar bättre ju mer det svänger...
Allvarligt, tycker du att en TLR är en touringcyckel , står ju förbövelen Superbike på min .Är på g att köpa en TLR1000 1998. Jag har kört CBR 900 1996 FIGHTER i ett år nu och vill ha med något mer touringaktigt med kåpor.
Har alltid gillat TLR men aldrig kört.
Går det att toura med den utan att få spasmer tex?
Många tycker ju tex. R1 har lite tuff sittställning jämfört med andra hojar.
Hur är TLR jämfört med tex min blade 1996:a?
Jag är riktigt lång hela 176 cm.
Hur är sittställningen jämfört med andra sporthojar, benvinkel o styre?
Tacksam för svar
Är du intresserad av toura på en TL så titta på en TL1000S,det är touring av första klass. Ha ! :yopart
Liten putte: var är bitch-slap tls smailisen,låter klatch.
Hur är det då med benvinkeln, känns det som pinnarna sitter på bakhjulsnavet och högt uppdragna eller är det bara att ta tag i styret och lägga upp fötterna naturligt på fotpinnarna?
Men som jag förstår det så har både r1:an och gixxern 1000 en klart mer aggro körställning, stämmer det tycker du?
Någon som kan berätta var man monterar tail raisers?
Vid undre fästena för bakramen
Okej. Svårt att montera? någon som har bild på hur det ser ut monterat?
Tråkigt, se till o ta ur ordentligt o ram o bitarna så att ni inte lägger fog där fotpinnsplattan ska vara. Annars får den inte plats. Det finns inte mycket utrymme där.Är det nån ev er pojkar i skånetrakten, gärna nära Lund som har tillgång till TIG? Jag gjorde en låghastighets highsida idag och bröt föstena till fotpinnen på höger sida så måste få tag i en vänlig själ som kan svetsa fast dessa åt min lilla hoj igen.
Så less just nu....
plättlätt... det är bara två distanser som ska in mellan ramen och bakramen.
bilden är självförklarande.
http://postwhore.biz/albums/userpics/10123/DSC03597.JPG
MEN, jag tycker de passar illa med originalsystem på, eftersom det inte går att höja piporna till den nya höjden, det sabbar linjerna och man måste fixa någon form av distans för pipornas upphängning också.
Hojen på bilden har helsystem, vilket är mycket enklare att vinkla upp så att man kan fästa dem nära bakdelen (originalfästena). Då passar det bättre om man nu gillar looken som tailrisers ger....
Tråkigt, se till o ta ur ordentligt o ram o bitarna så att ni inte lägger fog där fotpinnsplattan ska vara. Annars får den inte plats. Det finns inte mycket utrymme där.
plättlätt... det är bara två distanser som ska in mellan ramen och bakramen.
bilden är självförklarande.
http://postwhore.biz/albums/userpics/10123/DSC03597.JPG
MEN, jag tycker de passar illa med originalsystem på, eftersom det inte går att höja piporna till den nya höjden, det sabbar linjerna och man måste fixa någon form av distans för pipornas upphängning också.
Hojen på bilden har helsystem, vilket är mycket enklare att vinkla upp så att man kan fästa dem nära bakdelen (originalfästena). Då passar det bättre om man nu gillar looken som tailrisers ger....
fick mina tailraisers idag. men det är olika storlekar på dom. vilken skall sitta var?
Knepigt De borde vara lika kan man tycka... var har du köpt dem? Du får nog fråga tillverkaren eller säljaren.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |