TL-tråden - v2 !

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Jag har Peugeot 307 sidoblinkers infällda både fram och bak.

IMG_7076.jpg
Bes du så ?, har själv funderat på att fälla in blinkersarna, men blev avrådd att det inte skulle funka på bes.

/ A.B

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Bes du så ?, har själv funderat på att fälla in blinkersarna, men blev avrådd att det inte skulle funka på bes.

/ A.B

Nä, jag har snickrat ihop ett litet bes. kit som jag kopplar på när det e dags för det. Tar 20 min att montera / ta bort.

Har dock lite funderingar på hur jag skulle kunna göra det (någorlunda) snyggt men ändå godkänt ur bes. synpunkt...

Vi får se i vinter.

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
TL 1000S
Jag har lika dant (fast oranga) och det fugerar inte att besikta med orginalrören. Man ser inte blinkerserna då.

men de syns bakifrån med bolt-ons eller? Ananrs blir ju nyttan med blinkers minimal... :)

Som J-Bone skrev tänker jag se till att det går att besiktiga med "körblinkers". Dock blir det nog bara infällda fram och vanliga mini bak.

Mina sitter nu under dämparen i regskylten (blir ju 180 mm mellan då) och endast skylt och blinkare. Rent i övrigt, bättre än nu då det blir mindre diodblinkare bak i vinter. Nu ses hörnet på blinkarna nere till vänster på bilden (egentligen tagit bilden för att dokumentera skador efter marksyning sist) har ingen bättre bild.

.. och tack för infon om vilka blinkare som passar som infällda! :)

Bifogat

• IMG_1037.jpg
    IMG_1037.jpg
    67.3 KB · Visningar: 63

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Honda CBR1000RA
Försäkring

Nu har ja bytt försäkring.

Ja bytte till Suzukis märkesförsäkring, så de vart 5848:- för en helförsäkring helår.:tummenupp:fyllisar

Hade Trygghansa innan o där fick ja betala för halvförsäkring helår 5646:-:arsele

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj

Ja bytte till Suzukis märkesförsäkring, så de vart 5848:- för en helförsäkring helår.:tummenupp:fyllisar

Hade Trygghansa innan o där fick ja betala för halvförsäkring helår 5646:-:arsele

Skumt, skulle bli typ tvärtom för mig :va

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Haha, närå de har rullat en hel del faktiskt.

ja ut och in på en verkstad :D

kollade min DRZ med dom och dom villa ha ca 4200 kollade även med Länsförsäkringar som är samma bolag och dom ville ha 3400 :va ringde upp igen och frågade hur det kunde komma sig och fick till svar att Bro tillhör 08 området och jag svarade att jag har inte flyttat sedan jag ringde länsförsäkringar eh eh jo du förstår vi eh har ine riktigt koll på det här än eftersom vi startade i våras med märkesförsäkring :tuttar

Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! Vad är ett rimligt pris på en beggad Tl1000s motor eller en beggad Tl1000r motor.

Jag ska fixa till så jag får full effekt i min strypta tl1000 motor som sitter i min Cagiva Navigator. Håller på att tar reda på hur den är strypt vilket inte är så lätt då ingen jag hitills frågat vet. Kan tänka mig att köpa en beggad motor och sätta i om jag ej lyckas bygga om den befintliga.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Hej! Vad är ett rimligt pris på en beggad Tl1000s motor eller en beggad Tl1000r motor.

Jag ska fixa till så jag får full effekt i min strypta tl1000 motor som sitter i min Cagiva Navigator. Håller på att tar reda på hur den är strypt vilket inte är så lätt då ingen jag hitills frågat vet. Kan tänka mig att köpa en beggad motor och sätta i om jag ej lyckas bygga om den befintliga.

Hur var det, är du intresserad av de där pryttlarna vi pm'ade om eller? Skickade en prisidé men fick aldrig nåt svar...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

10 är väl ett bra pris, 12- 13 kan dom kosta på en skrot.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hur var det, är du intresserad av de där pryttlarna vi pm'ade om eller? Skickade en prisidé men fick aldrig nåt svar...

Ja just de! Jag är intresserad men har ej fått svar om detta passar till den tl1000 motor som sitter i Cagivan. Tänk att ingen av dom mc firmor som jag ringt vet nåt om detta.. Ioförsig så passar väl växelindikatorn till min Tl1000R va. Tremodden tänkte jag till Cagivan då den är väldigt ryckig på låga varv.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ja just de! Jag är intresserad men har ej fått svar om detta passar till den tl1000 motor som sitter i Cagivan. Tänk att ingen av dom mc firmor som jag ringt vet nåt om detta.. Ioförsig så passar väl växelindikatorn till min Tl1000R va. Tremodden tänkte jag till Cagivan då den är väldigt ryckig på låga varv.

Ok , hör av dig =]

Växelindikatorn är till TLR ja. Och TRE'n har ju på/av switch så det är bara att prova om den gör nån skillnad annars sälj vidare eller nåt. :)

Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Kolla artikelnumren på delarna mha ronayers.com eller nån annan site som har ficher uppe så ser du där om de definitivt passar. Sen kan artikelnumren iofs ha ändrats men delarna passar ändå, men delar med samma nummer passar definitivt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA