TL-tråden - v2 !

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Har ett irriterande problem med min tlr. Ibland när jag ska iväg på ettan och börjar släppa ut kopplingen så hugger det till och hojen hoppar rejält framåt och motorn dör...precis som att jag skulle tvärsläppt kopplinghandtaget:huvet Ett till symptom är att det ibland är svårt att växla ner flera växlar på engång, ex om man kommer på 6:an och bromsar rejält och sen vill växla ned direkt till ex 2:an så får man släppa ut kopplingen lite mellan växlarna. Har lite ljud från kopplingen, som försvinner när jag trycker in kopplingen. Det är inget högt ljud, har haft hojar som låtit värre.
Kan det vara kopplingskorgen som har gjort sitt?
Bryter in med en fråga, någon som har anv detta kit: Barnett Clutch Kit. ?

/ A.B

TL1000R

Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Inte riktigt hela saningen, hade det endast bara varit fjädrar hade det stått Spring Kit.

Brand new - Clutch Kit !!

High quality Barnett product. Kit includes:

9 Kevlar Friction Plates

8 Tempered Steel Plates

1 Complete Spring Kit

Last edited:

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16
Okej. läste visst inte allt :p
men sålänge kopplingen inte slirar finns det någon anledning till att bytta upp sig med allt det?

TL1000R

Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Okej. läste visst inte allt :p
men sålänge kopplingen inte slirar finns det någon anledning till att bytta upp sig med allt det?

Hmm :va, nu var ju inte frågan ställd på det viset, utan om det var någon som anv det , slira eller inte skiter jag i :huvet, har någon anv det Kitet?.

Själv har jag löst slirande kopplings problem med min förra hoj som var turbomatad på annat vis, men det hör dock inte hit :tungan.

/ A.B

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Bryter in med en fråga, någon som har anv detta kit: Barnett Clutch Kit. ?

/ A.B
Jag har inte använt det, men läst om det på TLZone och det har varit lite problem med Barnetts friktionsplattor eftersom de verkar vara lite för tunna...
Nu vet jag inte om de åtgärdat problemet så att det är säkrare att köpa dem numera, men kolla gärna på TLZone efter mer erfarenheter.

TL1000R

Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Jag har inte använt det, men läst om det på TLZone och det har varit lite problem med Barnetts friktionsplattor eftersom de verkar vara lite för tunna...
Nu vet jag inte om de åtgärdat problemet så att det är säkrare att köpa dem numera, men kolla gärna på TLZone efter mer erfarenheter.
Tack för infon, ska kika vidare lite :tummenupp. Någon annan här på forumet som anv något annat Clutch kit? med bra eller dåliga erfarenheter?

/ A.B

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag tackar och bugar för hjälpen jag fick när jag letade bakdel till hojen. Fick tag på en begagnad på spinnin wheel. Snabb och bra service. Nu ska jag bara airbrusha det silvriga till svart :p
P9100026.jpg

P9100028.jpg

Ekerholm

Guest
var ute på blocket nyss och kollade lite... var ju hur många tlr som helst till salu ju.. ska alla göra sig av med dom nu eller? men i våras när jag skulle köpa så fanns det bara en som var intressant nu finns det ju jätte många... så jag får vänta tills ivår innan jag lägger ut min tlr till salu känns det som...

TL1000R

Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
var ute på blocket nyss och kollade lite... var ju hur många tlr som helst till salu ju.. ska alla göra sig av med dom nu eller? men i våras när jag skulle köpa så fanns det bara en som var intressant nu finns det ju jätte många... så jag får vänta tills ivår innan jag lägger ut min tlr till salu känns det som...
och du ledsnade på hojen ef en sommar :va :confused:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Nån som har nån bra tips på nån bra site där man kan köpa bling bling till min TLR!! Clutch covers, snygga röda crash puckar mm. Önskelistan innehåller även Annan bakstötdämpare, waveskivor och ev en omlackning av fälgarna till nån färg som passar hojen.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Nån som har nån bra tips på nån bra site där man kan köpa bling bling till min TLR!! Clutch covers, snygga röda crash puckar mm. Önskelistan innehåller även Annan bakstötdämpare, waveskivor och ev en omlackning av fälgarna till nån färg som passar hojen.

TLzone och ebay :)

Någon som ska hit till valencia och se på moto-gp?

TL1000R

Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Kromade fälgar skulle passa fint till din kulör, hittade det på ebay, tror det var runt 500 dollar för fram å bak fälg.
ebay har mycket, kika där :tummenupp.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
TLzone och ebay :)

Någon som ska hit till valencia och se på moto-gp?

man kan ju alltid önska :tungan

byt upp dig till en S så slipper du blinga en gris :D

Last edited:

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Kromat vore Najs!! Jag var riktigt nära för mig att det blev Valencia i år men det krockade såklart med jobbet!! Nästa år ska jag planera in det i tid!!

Gris o Gris, ja kärt barn har många namn!! Det blir nog en S för mig nån gång. Ska bara vänta ner priserna lite till. R,en däremot den säljes ej o den kommer tids nog att vända i pris o bli dyrare o dyrare, som klassikers gör. :):)

cossie2

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2008
Hoj
KTM 625
Backspeglar

Kan man få isär spegeln från fästet med kulan på nåt sätt? Gäller en TLR:)

/Martin

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...