Hej på er!
Eftersom till o med chiefen kommer ur gömmorna så får jag väl också visa
ett livstecken!
Hej Chiefen!
Jag är fortfarande här, med ännu bättre verkstad och med ännu bättre
verktyg och utrustning! Har dock varken kört eller meckat så mycket med
min TL detta år men det gör inget för jag älskar fortfarande den lika mycket!
Jag lider lite av Puttelitens fenomen, jag är faktiskt inte sååå sugen på att
köra! Varför? Ingen aning faktiskt, omgivningen kanske? Inte så många som
"drar" ut en när man inte själv orkar.......
Ang. RG Olsson och hans äventyr med bänkning hos den otroligt kompetenta Suzukiverkstaden så flinade jag redan när den storyn började.... jag visste hur den skulle sluta! För fan, lita inte på vad de säger!!!
Jag känner flera som arbetar där och Ebbe har varit och är fortfarande en av de mest kompetenta trimmarna som finns men något har gått snett längs med vägen! Jag har en uppsjö av stories av misslyckade bänkningar på lager, förslag på byten av den ena dyrare komponenten efter den andra för att få "rätt" på det! Det är helt sjukt......
Ni kommer ihåg TLR:en som jag rev hela motorn på, den som ingen verkstad ville laga? Samma verkstad som ovan ville byta ECU:n för 10 000 eller nåt för de var 100% säkra att det var det som var felet! Undra vem som hade fått betala den när de upptäckte att felet kvarstod!
Av alla verkstäder ( utom jag då alltså ) som tittade på hojen så var det bara en ända som fattade felet och det var Olle ( Olleneli ) på Ducati som är den ända kompetenta mekanikern i hela området men som tyvärr håller på att lägga ner! ( Han hade dock ingen önskan att riva en TL-motor )
Så för faan... var lite självkritiska när en firma vill att ni skall byta eller köpa skitdyra komponenter för att underlätta deras arbete!!!
Ha en underbar dag!
Putte... väntar fortfarande på ditt besök!
Nu med dubbla tigsvetsar, svarv och fräs men fortfarande inget engelskt hjul
Glömde ju... Chiefen... byt tändstift!!! Det låter som ett klockrent kloggat tändstift! Detta pågrund av att den har stått ett tag och surar igen när du startar upp hojen med gammal soppa och seg olja!
Ockhams rakkniv, den uppenbara lösningen är oftast den korrekta!