TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tror den kommer stå kvar på bänken faktiskt.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ja vill bara att ett ca vad ni andra har hittad. Så man vet om man ska ta fram repet efteråt

Beror så mkt på temperatur, luftfuktighet, lufttryck samt andra saker som konditionen på drivlina och däck. inte minst så skiljer sig olika bänkar ganska mkt... men normalt för dina moddar och en korrekt map så brukar det ligga mellan 118 och 123 typ (med helsystem kan du plussa på 3-5 kusar ungefär). under det så KAN det vara nåt som inte är tajt med motorn och över det så säger jag glädjebänk.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Nu kära Tl friends så ställer jag av min tiller. Körde sista turen med den nu på förmiddagen. Helt tl fri blir jag dock ej då jag fortfarande har nån månads gruskörande kvar med min tl-motor försedda Cagiva Navigator.

Har förövrigt i dagarna köpt mig en Suka suki K5a som det blir att smiska kurvor med nästa säsong. Men men jag säljer aldrig min goa Tl1000r. Den ska jag ha kvar och förhoppningsvis modda vidare på nu i vinter.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Okej. så det ända den gör är en jämnare kurva?

PC'n ska se till att ge motorn optimal soppa/luft blandning genom hela registret. Normalt så sköter ECU'n det själv men eftersom blandningen behöver justeras när man ändrar på mängden luft som tillförs (i.e. skruvar dit annat avgas och filter) så hänger man dit en PC som "hjälper till" att justera blandningen. eller som i ditt fall, man "programmerar om" ECU'n för att justera blandningen. PC'n är dock väldigt mycket precisare och går att finlira med hur mycket som helst.

Nu kära Tl friends så ställer jag av min tiller. Körde sista turen med den nu på förmiddagen. Helt tl fri blir jag dock ej då jag fortfarande har nån månads gruskörande kvar med min tl-motor försedda Cagiva Navigator.

Har förövrigt i dagarna köpt mig en Suka suki K5a som det blir att smiska kurvor med nästa säsong. Men men jag säljer aldrig min goa Tl1000r. Den ska jag ha kvar och förhoppningsvis modda vidare på nu i vinter.

Shit pommes.... blir ju lite sotis. :tummenupp

Måste flytta ut på vishan så kanske man har råd med fler järn... :huvet

Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Jag förväntar mig 139,75 bakhjulshästar minst på min,annars jevlar åker det dit en kompressor.
:yoparty

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
vem va det som köpte TLR'en på KVD?, 27500 + inropningsavgift 2k, bra pris :tummenupp

snegla på den själv men har ju redan en tls så ;)

volvokrille12

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Beror så mkt på temperatur, luftfuktighet, lufttryck samt andra saker som konditionen på drivlina och däck. inte minst så skiljer sig olika bänkar ganska mkt... men normalt för dina moddar och en korrekt map så brukar det ligga mellan 118 och 123 typ (med helsystem kan du plussa på 3-5 kusar ungefär). under det så KAN det vara nåt som inte är tajt med motorn och över det så säger jag glädjebänk.

Den är ju inte mappad i bänk innan så lär tappa lite häst pga det. Men ska bli spännande och se vart man hamnar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept