Hej på dej
Här finns ett par videos på hur man justerar TPS, etc
http://www.jiffypark.com/tl/tl.htm
Det är troligen BARA en TPS-justering du behöver. Och, även om jag inte ha gjort det på ent DL, så har jag gjort det x antal gågner på min TLR, och det är BUSenkelt!
För en Suzukihandlare/liknande (för du ska inte lämna in den till någon som inte har justerat en TPS innan) så är en TPS-justering max en timmes jobb inkl allt - dvs inkl fika och uppvärmda kanelsnäckor.
Jag har själv gjort det på halva tiden, och jag stressar aldrig i garaget om man säger så. Övning ger färdighet dock...
(men, de kan lika gärna göra TB justering om de ändå mekar på så räkna med lite extratid då)
Resultatet kan gå från TOTALT okörbart hoj under 3000 rpm (dvs min innan) till att vara silkeslen av/på gas (dvs, min efter justering)
Det är värt varenda krona - om det är det som är felet.
Lycka till
Hur gick det?? Är den fixad?
Min lokala Suzukihandlare sa att man aldrig justerar TPS'en...
När jag fråga om en lite klurigare fråga där (kontrollfråga) så gick meken och hämtade serviceboken och letade en bra stund innan han förklarade hur man gjorde. Och, jag har en likadan servicebok i mitt garage och gör det jobbet betydligt billigare på min egen hoj...
De har kanske fixat en my mek, eller fått lite TL kunskap sedan dess, men jag har inte återvänt för att kolla. Jag gör sakerna själv, eller med Robbans hjälp, eller som sista utväg - Påarps MC som är väl förtrogen med TL motorn.