TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Okej, får väll göra det.

vet bara inte vilken man skall skruva på när det känns stötig till ex. eller om den känns för mjuk,hård,för snabb, långsam

Har satt strippes på benen och då går dom i botten när man kör lungt över ett väg gupp men nästan i botten ca 15 - 20mm från botten när man har kört hyfsat lungt på gatan.

men som du säger. får väll kolla hänget och ut och köra sen.
Först och främst, kolla ditt häng så att fjädrarna har rätt spänning/hårdhet. Det låter som om fjädrarna är för mjukt ställda, och kanske att kompressionsdämpningen är för låg.

Annars ska fjädringen helst utnyttjas till fullo där du kör. Den ska aldrig bottna om det inte är nåt specialfall,
 
Last edited:

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Tolv bitars
Om det svider allt för hårt att sälja av den, och du inte behöver pengarna så panikartat, vad skulle det kosta dig att säga upp försäkringen, ställa av den och parkera den i nåt föräldraförråd ett eller ett par år? En möjlig lösning?

Behöver du lite mekhjälp kan jag försöka ställa upp, även om jag ibland har lite tight med tid.

Tack för erbjudandet om mekaniker hjälp, du är verkligen en så kille som gör det så skönt att tillhöra "hoj kollektivet".:Bugar:tummenupp

Visst kommer det göra ont i själen att sälja hojen.
Kommer enligt planen att sitta på skolbänken 4 år till så att ställa undan den känns tyvärr inte aktuellt. Jag har accepterat att den måste bort.

Men så fort jag börjar knega igen så kommer vi garanterat att synas på vägarna.

Lyckades knipa till mig besiktningstid 8.20 imorgon, önska mig lycka till.
 

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
Hände något märkligt med min tl idag på vägen hem.. Började med att tanklampan började lysa trots att jag nyligen tankat.. Sen dog all belysning och hastighets mätare, tripp och temp mätare.. Det enda som fungerade va varvräknaren.. Men den gick fortfarande... Stägde av hemma och försökte starta igen då va allt helt dött.. Rev isär hojjen tog isär alla kontaktstycken och sprayade kontaktspray kollade huvudsäkring och nu fungerar halvljus blinkers varvräknare och neutral lampan men inget annat. Den är svårstartad och om man bara håller in startknappen startar den inte men duttar man på knappen hoppar den igång.. Funderar på om min data Box gett upp.. Någon som har förslag på annat?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hände något märkligt med min tl idag på vägen hem.. Började med att tanklampan började lysa trots att jag nyligen tankat.. Sen dog all belysning och hastighets mätare, tripp och temp mätare.. Det enda som fungerade va varvräknaren.. Men den gick fortfarande... Stägde av hemma och försökte starta igen då va allt helt dött.. Rev isär hojjen tog isär alla kontaktstycken och sprayade kontaktspray kollade huvudsäkring och nu fungerar halvljus blinkers varvräknare och neutral lampan men inget annat. Den är svårstartad och om man bara håller in startknappen startar den inte men duttar man på knappen hoppar den igång.. Funderar på om min data Box gett upp.. Någon som har förslag på annat?
Först och främst, se till att batteriet är riktigt fulladdat.
 

RgOlsson

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Bara
Hoj
KTM 1290 Superduke R -16

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Fullt och nytt..
Låter fortfarande som nåt glapp... Har du gått igenom elschemat för att se var de delar som inte fungerar kan ha någon central anslutningspunkt?

ECU'n är nog det sista du behöver tro är trasigt i elsystemet. Byta den kostar ungefär lika mycket som att byta allt annat...
 

Red_Line

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Fi

var ute på en tur idag när FI kom upp i displayen och den röda varningslampan blinkade, gick dock att köra hojjen, sen började den rycka o stanna 2 sekunder för att sedan hoppa igång igen.

stannade längs vägkanten, stängde av tändningen, o startade sedan hojjen och funkade hela vägen hem....utan bekymmer...

nån som har nån bra ide på vad som kan ha gått fel?

skit i insprutningssystemet? eller glapp i några kablar? kanske vanligt standardfel?

Hojjen i fråga är en TLR -00a

tack på förhand!

//Magnus
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har provkört hojar idag!

Ducati Hypermotard 1100 Evo
Ducati Streetfighter S
Suzuki B-King
Suzuki GSXR750
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
B-King med ett annat avgas är fan råers. För dyr för jag dock, blir nog en Gsx 1400 till veckan...

Fightern blev min favorit, fyfan va go bajk!! :yoparty
Kingen tvåa! Gryyym spis i den, drag överallt.
Hypermotarden livsfarligt kul, skulle bli av med körkortet direKct :crash
Gixxern... nä. Den hör hemma på en bana, sugig på gatan.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Fightern blev min favorit, fyfan va go bajk!! :yoparty
Kingen tvåa! Gryyym spis i den, drag överallt.
Hypermotarden livsfarligt kul, skulle bli av med körkortet direKct :crash
Gixxern... nä. Den hör hemma på en bana, sugig på gatan.

Fast Streetfighter är ju så jääääävla dyr, annars hade man nog köpt en:)

Kingen kan man ju ha råd med iaf, man vill ju inte behöva börja sälja njure och lever för att kunna köra hoj direkt ;-)
 

Red_Line

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki TL1000R -00
körde nu 7 km ikväll. sen tändes FI och sen tvärdog den.....o vägrar starta....pumpen surrar inte

brukar några reläer/säkringar gå? eller kan pumpen vara väck?



var ute på en tur idag när FI kom upp i displayen och den röda varningslampan blinkade, gick dock att köra hojjen, sen började den rycka o stanna 2 sekunder för att sedan hoppa igång igen.

stannade längs vägkanten, stängde av tändningen, o startade sedan hojjen och funkade hela vägen hem....utan bekymmer...

nån som har nån bra ide på vad som kan ha gått fel?

skit i insprutningssystemet? eller glapp i några kablar? kanske vanligt standardfel?

Hojjen i fråga är en TLR -00a

tack på förhand!

//Magnus
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
körde nu 7 km ikväll. sen tändes FI och sen tvärdog den.....o vägrar starta....pumpen surrar inte

brukar några reläer/säkringar gå? eller kan pumpen vara väck?

Kolla säkringar du, pumpen kan ge upp utan att säkringen går.
Kolla så kontakten vid stödet är hel oxå.

Det finns en dealer mode som du kan kolla, gör en sökning eller om nån som är piggare orkar förklara.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
körde nu 7 km ikväll. sen tändes FI och sen tvärdog den.....o vägrar starta....pumpen surrar inte

brukar några reläer/säkringar gå? eller kan pumpen vara väck?

Eftersom den startade igen så ser det ut att ha varit ett temporärt fel. Man ska normalt sett, för att få se en felkod, brygga en kontakt som du hittar under bak-kutsen. En vit kontakt med fyra stiftplatser, men två anslutna kablar. Brygga dem med en kabel och var noga med att den inte får kontakt med ram eller annan jord under tiden.
Då ska du få upp en felkod på displayen på formatet Cxx, där xx är felkoden. Är inte felet "aktivt" just då så ser du bara två streck "--".

Gör så att du bryggar kontakten och far ut och kör och "hoppas" att felet uppträder igen och hojen dör. Då ska du se en felkod. Kan du ge mig den så kan jag nog hjälpa dig att ta reda på mer exakt vad som spökar för dig. Notera att du inte kan se nån motortemp under tiden du har kontakten bryggad.
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Fightern blev min favorit, fyfan va go bajk!! :yoparty
QUOTE]

I ett helt annat ärende..... :tungan

Såg din tråd " And dagens ghetto mek award goes to... "

Jäkligt rolig och intressant tråd.....

Jag har tidigare aviserat för TL-folket att jag utför svetsjobb, ju svårare och utmananade desto mer intressant.

Det kliade så i mina svetsgener när jag såg din bild samtidigt som det sved i de samma när jag såg hur illa svetsen såg ut! :gnissla

Så till dig och andra i tråden, mitt erbjudande står fortfarande om hjälp med dessa arbeten, även om vi inte bor nära varandra så går det att skicka dessa detaljer till små kostnader mellan varandra.

Off-topic... trött idag... var uppe i Arboga igår och hämtade en ducce till en kompis, 120 mil i bil tar musten ur en när man sitter utråkad i baksätet!

Ha en bra dag
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top