TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Säg den lycka som varar.. nu har ena tändhatten kastat in handduken.. var köps ny? finns det nån handlare som sköter postorder bra? original eller piratdel?
Sulas MC i Uppsala skickar med brev om man förskottsbetalar. Brukar inte vara nåt problem, framförallt inte på mindre prylar som detta.
 

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Sulas MC i Uppsala skickar med brev om man förskottsbetalar. Brukar inte vara nåt problem, framförallt inte på mindre prylar som detta.


Dom hade inte som synd var.. Dock riktigt trevliga och tipsade om mc shopen i Karlstad som tydligen hade köpt upp delar av Suzukis lager..
Dom hade tyvärr inte heller, och 2v lev tid från Japan.

Blir till att bygga om med nån universal.

Om inte någon vänlig själ har en över att sälja?
 

Mars

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Ödåkra
Hoj
Speed Triple 1050, RD350
Så här framåt höstkvisten så slog sig ena skivan där fram, och jag hittade ingen begagnad med samma design, så jag beställde nya från England. Så detta blev söndagens pyssel.

Nu ska jag bara lufta ut det sista, var brukar det sitta på dessa? Banjon vid styret satt som s-n, så den fick jag inte loss, annars fyllde jag på underifrån.
 

Bifogat

  • IMG_3940.jpg
    IMG_3940.jpg
    231.5 KB · Visningar: 64

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Så här framåt höstkvisten så slog sig ena skivan där fram, och jag hittade ingen begagnad med samma design, så jag beställde nya från England. Så detta blev söndagens pyssel.

Nu ska jag bara lufta ut det sista, var brukar det sitta på dessa? Banjon vid styret satt som s-n, så den fick jag inte loss, annars fyllde jag på underifrån.
I banjon vid styret brukar det sitta....

Fina skivor. :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Köpte ett kopplings+bromshandtag på e-bay. Det va helt ok men saknade inställningsmöjligheter. så kopplingen kopplar ut pricis vid max tryck och det kan bli lite svårt att kvickt slänga in ny växel. kan någon rekommendera ett justerbart som är bra men inte kostar för mycket? Ska man använda korta reglage kanske?

länka gärna till e-bay..

/N

Om du inte hittar någon lokal firma som levererar Titax så har Bröderna Nilsson sådana. :)
http://www.nilssonsmc.se/kategori/Titax995/1

Jag har själv Pazzo, men om de skulle gå sönder så är min backuplan att köpa Titax. :)

:hej
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vad har hänt med tråden ? Här har jag hittat ett perfekt twinprojekt som jag vill rädda från skroten så kom igen nu, vad har är det för dim på gaffelbenen vid kronan på en TL ?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vad har hänt med tråden ? Här har jag hittat ett perfekt twinprojekt som jag vill rädda från skroten så kom igen nu, vad har är det för dim på gaffelbenen vid kronan på en TL ?
Gissar på 48mm. Men jag har ingen kvar.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Det går att byta utifrån. Det blir lite brytande och bändande innan du får ut den befintliga packningen, och du måste vara försiktig när du monterar den nya så den inte skadas på axelgängor eller rost.

Plockade isär lite idag i jakten på mitt läckage. Av med drevet och tvätta rent, provstart för att se om det läcker. Läxan jag drar ifrån detta är: Gör inte så.
Sitter en distans innanför själva packningen, denna åkte ut och oljan kom forsande.

Vidare så hittade jag en liten metallbit liggandes under "kopplingspinnen", den som syns på bilden, snett under den utgående axeln. En liten halvmåne som ser avbruten ut. Vad är detta, någon som vet? Muttern bredvid är ifrån bakdrevet så ni förstår ungefär hur stor den är.
 

Bifogat

  • IMAG0250.jpg
    IMAG0250.jpg
    234.5 KB · Visningar: 69
  • IMAG0248.jpg
    IMAG0248.jpg
    219.3 KB · Visningar: 82

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Insidan på den ser ut o kunna vara spår efter nålarna i ett nållager?
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Beats me Biifer... :va

Ser den ut att passa runt tex utgående axeln?

Den är nog för liten för att passa runt utgående axeln. Samtidigt är den nog för stor för att passa kring t.ex kopplingspinnen. Det blir alltid delar och skruvar över när jag mekar..:näsblod

Insidan på den ser ut o kunna vara spår efter nålarna i ett nållager?

Tror inte att det är ifrån ett nållager. Det kan vara att den är böjd iom att den är trasig men den ser aningen konisk ut.
 
Last edited:

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Pappa på riktigt

Tänkte berätta för er grabbar här på tråden att jag fick en son i Torsdag. :yoparty
Riktigt skoj. :banana
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Min blåa fina blev stulen i lördags!!!!! -98 full med blå titanskruvar som kännetecken!

:(:(:(:(:(

Nej, har inte hunnit fixa de.
Får se hur allt fortgår med försäkringbolag oså, men troligen lutar de åt att de blir en annan hoj till nästa år.

:va:va

Köpte ett kopplings+bromshandtag på e-bay. Det va helt ok men saknade inställningsmöjligheter. så kopplingen kopplar ut pricis vid max tryck och det kan bli lite svårt att kvickt slänga in ny växel. kan någon rekommendera ett justerbart som är bra men inte kostar för mycket? Ska man använda korta reglage kanske?

länka gärna till e-bay..

/N

Tips:
Om du är/blir medlem på tlzone.net så finns en lirare där som kallar sig "The Ring-In", han gör en justerbar kopplingspinne så du själv kan justera var nånstans kopplingen tar. Jag har själv en sån. Billigt och enkelt!
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top