TL-tråden - v2 !

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Haha, den kan du ta. Var det inte därför Åke kom in från första början?

:krama

:brynad

Love is in the air, Benet och Octo på Lunchdate. Kanske till och med en trekant med lite lammkött till råga på allt :tungan :D
 
Last edited:

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Dags att börja planera inköpen för hojservicen i vinter så den orkar med en semeterrunda nästa år. Vad brukar ni köra på för bromsskivor/drivpaket/bromsklossar? Tänkte även passa på att byta lamellerna i växelådan då jag tycker de känns som det "slirar" när man drar på ibland. Vill inte ha några sktigrejer heller, vill att den ska hålla hela semestern å bettan förtjänar det bästa =)
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Blev en liten söndagsrunda idag. Dock började det regna på oss. Jäklar va hojen blev skitig, blir till att tvätta o polera :)
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Ute och åkte en sväng igår em och måste säga att TL:en har allt! Man bara myser när man är ute och mullrar.. Ljudet, känslan och alla som förbryllat vänder sig om efter en. Sen är det lika skönt att stanna till och ta en varmkorv och bara stå och beundra den designmässigt fulländade S:en!
Det känns faktiskt som att man aldrig kan byta ut den mot något annat. Skulle det mot förmodan finnas nåt som kommer att få mig att vilja köpa nytt så får jag väl bli ägare till två hojar då, för den här stannar! En gång TL, alltid TL, gäller verkligen! :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ute och åkte en sväng igår em och måste säga att TL:en har allt! Man bara myser när man är ute och mullrar.. Ljudet, känslan och alla som förbryllat vänder sig om efter en. Sen är det lika skönt att stanna till och ta en varmkorv och bara stå och beundra den designmässigt fulländade S:en!
Det känns faktiskt som att man aldrig kan byta ut den mot något annat. Skulle det mot förmodan finnas nåt som kommer att få mig att vilja köpa nytt så får jag väl bli ägare till två hojar då, för den här stannar! En gång TL, alltid TL, gäller verkligen! :)
:Bugar
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Min TLR har börjat läcka olja. Det ser ut som om det kommer ifrån utgående axeln. Någon här som vet hur stor operation detta kräver, måste jag riva hela motorn eller kommer man åt att byta packningen utifrån?

Jaha, ser ut som att det blir massbänkning i vår istället då =)

Jag är på i vår. När min hoj är lagad alltså.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Min TLR har börjat läcka olja. Det ser ut som om det kommer ifrån utgående axeln. Någon här som vet hur stor operation detta kräver, måste jag riva hela motorn eller kommer man åt att byta packningen utifrån?



Jag är på i vår. När min hoj är lagad alltså.
Det går att byta utifrån. Det blir lite brytande och bändande innan du får ut den befintliga packningen, och du måste vara försiktig när du monterar den nya så den inte skadas på axelgängor eller rost.
 

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Då var pärlan bes i 2 år igen, kanon att bes i spöregn ;)
Blir till att plocka av bes "kitet" ikväll och byta lite olja, bara hoppas det blir väder i helgen!
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Kan någon bistå med måttet på gaffelbenen alltså diametern vid gaffelkronan på gaffelbenet på en TLR tack på förhand.

Gärna per PM
 

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
Köpte ett kopplings+bromshandtag på e-bay. Det va helt ok men saknade inställningsmöjligheter. så kopplingen kopplar ut pricis vid max tryck och det kan bli lite svårt att kvickt slänga in ny växel. kan någon rekommendera ett justerbart som är bra men inte kostar för mycket? Ska man använda korta reglage kanske?

länka gärna till e-bay..

/N
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Köpte ett kopplings+bromshandtag på e-bay. Det va helt ok men saknade inställningsmöjligheter. så kopplingen kopplar ut pricis vid max tryck och det kan bli lite svårt att kvickt slänga in ny växel. kan någon rekommendera ett justerbart som är bra men inte kostar för mycket? Ska man använda korta reglage kanske?

länka gärna till e-bay..

/N
Pazzo finns såklart, men de kostar lite. Ska finnas några replikor på dem som har bättre pris, men just nu kommer jag inte på namnet på dem. Ska se om jag hittar nån länk.

Ahh... Titax heter de. Ser i princip ut som Pazzo men kostar hälften så mycket. Pazzo kostar typ $180 per par på Egay och Titax kostar typ $50 styck. Om du kollar upp pazzohandtagen så ser du vilka andra hojar som har samma handtag. Är inte alla som listar TL även om de passar.
 
Last edited:

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Säg den lycka som varar.. nu har ena tändhatten kastat in handduken.. var köps ny? finns det nån handlare som sköter postorder bra? original eller piratdel?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top