Storfot
Torque of The Devil
Grattis till en kul hoj!
Tackar!
Jag hittade en lågmilare i fint skick med originallack som kändes mest rätt för mig men lycka till med säljandet av din, om den nu fortfarande ska säljas.
Grattis till en kul hoj!
Den ska fortfarande säljas. Tvättade av den och startade upp den i går. Bara ljudet får mig på andra tankar.
Ta och lägg upp bilder på hojen nu.
Hej igen alla glada!
Nu är det dags att damma av hojjen tänkte jag och lösa några av problemen jag hade förra året!
TL1000R -01 som tvekar ibland vid gaspådrag? Vad kan felet vara?
Det sitter nya stifft i, Luftburken är moddad.
"Low fuel"-lampan fungerar inte. det lyser inte heller med tändning på.
Inte heller fungerar helljusindikatorn. Lyset fungerar dock.
Är det någon som vågar sig på en gissning?
Har aldrig mätt upp CO? Görs det på besiktningen?Den är rätt naken nu medans jag försöker lösa mitt tomgångsproblem tyvärr men det kommer säkert sen.
Bumpar även frågan angående mina avgasvärden, är det någon som har en aning? CO-halten i högra röret är avsevärt mycket högre än vänstra och jag blir lite orolig då.
Finns det någon som kan säga mig vad CO-värdet bör vara på?
Försökte att gå in och ändra Cylinder Trim i Power Commandern men det vart inte lägre, blev dock avsevärt högre när man höjde.
Kan det vara tändstiftet i bakre cylindern som börjar bli slitet?
Jag beställde NGK Iridium-stift och bör väl få dom om någon vecka så jag hoppas något blir bättre.
Har du någon gång justerat TPS och synkat insugsspjällen? Synka insugsspjällen är ett lite större företag, men justera TPS'en går på en halvtimme när man väl fått loss all plast.
Vad gäller lamporna så kan säkert lamporna i själva displayen ha gått.
Har aldrig mätt upp CO? Görs det på besiktningen?
Nej besiktningen mäter väl inte på hojar men jag fick för mig att göra det själv när jag ändå var i farten.
Känns ju som att antingen ena cylindern får för mycket bensin, alternativt att andra får för lite (men då borde den väl dö?) vilket är svårt att säga då jag inte har någon riktlinje alls.
Har du någon gång justerat TPS och synkat insugsspjällen? Synka insugsspjällen är ett lite större företag, men justera TPS'en går på en halvtimme när man väl fått loss all plast.
Vad gäller lamporna så kan säkert lamporna i själva displayen ha gått.
Nej. Jag har inte synkat, verkar vara ett jävla jobb? Jag har inga klockor heller. Justera TPS har jag tänkt göra snarast.
Var det bara att bygla kontaktstycket i bak?
Lamporna har jag bytt, förra ägaren byggde om elen när hojjen blev streetfighter. Dock hittar jag inte soppamätarens givare i kopplingsschemat!
Jag har funderat på om det kan vara läge för en TRE-mod?
Funkar det bra med ett 15kohm mellan rosa och svart kabel? Eller finns det billiga färdiga kit i Sverige?
Har du någon gång justerat TPS och synkat insugsspjällen? Synka insugsspjällen är ett lite större företag, men justera TPS'en går på en halvtimme när man väl fått loss all plast.
Vad gäller lamporna så kan säkert lamporna i själva displayen ha gått.
Nej. Jag har inte synkat, verkar vara ett jävla jobb? Jag har inga klockor heller. Justera TPS har jag tänkt göra snarast.
Var det bara att bygla kontaktstycket i bak?
Lamporna har jag bytt, förra ägaren byggde om elen när hojjen blev streetfighter. Dock hittar jag inte soppamätarens givare i kopplingsschemat!
Jag har funderat på om det kan vara läge för en TRE-mod?
Funkar det bra med ett 15kohm mellan rosa och svart kabel? Eller finns det billiga färdiga kit i Sverige?
Jag vet inte hur det är på R:n men på S:n så är det en tillplattning i ena röret bak till ljuddämparen vilket göt att om du står bakom hojjen så kommer det mer "luft/avgaser" ur ena röret. Kan det ha med det att göra?
Dvs. Det är högre avgasflöde ur ena burken
Det finns alltid en bypass mellan rören för att tryckutjämna pulserna.Så skulle det ju kunna vara vilket skulle kunna förklara allt.
Jag har inte kollat alltför noga undertill men är det så att rören går ihop och avgaserna försöker fördelas så jämt som möjligt eller är det separata rör hela vägen?
Nej. Jag har inte synkat, verkar vara ett jävla jobb? Jag har inga klockor heller. Justera TPS har jag tänkt göra snarast.
Var det bara att bygla kontaktstycket i bak?
Lamporna har jag bytt, förra ägaren byggde om elen när hojjen blev streetfighter. Dock hittar jag inte soppamätarens givare i kopplingsschemat!
Jag har funderat på om det kan vara läge för en TRE-mod?
Funkar det bra med ett 15kohm mellan rosa och svart kabel? Eller finns det billiga färdiga kit i Sverige?
Det finns alltid en bypass mellan rören för att tryckutjämna pulserna.
Yepp, brygga bara dealer mode switchen, ställ tomgången på 1400rpm och justera TPS'en efter displayen.
Jag tror att soppamätaren är "ihopblandad" med bränslepumpen i schemat. Det går fyra ledare till bränslepumpen i schemat, men så många behövs inte för driften... Har bara TLS-schemat, men jag tror att Svart/ljusgrå (B/Lg) samt röd/svart (R/B) är de som går till givare för bränslenivå. Vet dock inte säkert.
För TLR så tycker jag att du ska köpa ett färdigt kit. Kostar inte så mycket och du kan koppla in det med orginalkontakterna. Du slipper klippa kablar och löda.
Yepp, brygga bara dealer mode switchen, ställ tomgången på 1400rpm och justera TPS'en efter displayen.
Jag tror att soppamätaren är "ihopblandad" med bränslepumpen i schemat. Det går fyra ledare till bränslepumpen i schemat, men så många behövs inte för driften... Har bara TLS-schemat, men jag tror att Svart/ljusgrå (B/Lg) samt röd/svart (R/B) är de som går till givare för bränslenivå. Vet dock inte säkert.
För TLR så tycker jag att du ska köpa ett färdigt kit. Kostar inte så mycket och du kan koppla in det med orginalkontakterna. Du slipper klippa kablar och löda.
Jag köper mina bromsprylar via socalsportsbike eller SpeedKing på TLZ... Galfer eller EBC.Blev en 10 mila tur här på eftermiddan, riktigt skönt att lufta sig lite
Nån som har nån bra rekommendation på bromsbelägg till en S -97?
Gärna nån bra sida man kan klicka och beställa..
Även drivpaket ska bytas snart, bör man dreva om?
var köpa?
Det var det jag misstänkte.
Finns det någon i stan som kan synka trottlarna?
Vart köper man en billig TRE?
Jag köper mina bromsprylar via socalsportsbike eller SpeedKing på TLZ... Galfer eller EBC.
Byter du drivpaket, så dreva om den till 17/40 eller 17/41. Orginal är 17/38, så du får ca 5% neddrevning och det ger ett trevligt extra drag i hojen.
Ok en fråga till, är Motul 5100 10w40 delsyntet något ni rekommenderar i TL eller ska det helst vara helsyntet?
Förre ägaren hade i Q8 10w40 SBK Racing, kanske bara är att fortsätta på det? Jag har ingen bra koll på oljor men som mycket annat så får man väl vad man betalar för? :/
Biltemas olja funkar utmärkt 'MC-olja, Racing 10W–40'
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3765573#post3765573
/N
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |