Jaru Steffe... Hade det problemet till och från i ett par år innan jag fick tummen ur nu i vintras å löste det. Laddar mumma nu!Tjenna!
Ställde på hojen och tog första turen för året igår. Gick ju sådär.
Efter jag kört ett tag och stannade så var batteriet slut när jag skulle starta. Fick igång den med startkablar och skulle åka hem. Märkte på vägen hem att den inte orkade tända om man gav mer än halvgas. Sedan dog mätarna. Slog av ljuset och då vakna mätarna till liv i 5min till. Några km hemifrån blev jag tvungen å stanna vid ett rödljus å då dog den helt. Testade med startkablar och då starta den direkt, men så fort man plockade bort dem så dog den.
Som jag ser det så blir inte batteriet laddat under gång. Nån annan som vart med om liknande? Så man vet var man ska börja leta!
I väntan på släp tog jag en bild i kvällssolen iaf:
Ställde på hojen i dag och blev för första gången positivt överraskad. 3998kr halv/helår 30år i sthlm. mindre än halva priset mot förra året pga att den fyllt 10år. någon mer som råkat ut för samma sak?
Kolla längst upp....Söker TL1000R. Gärna inte så bra skick på kåpor osv. Bara den går bra!
Mvh F
Den går att köpa lös, 44590-02840
EDIT: Det är en sats som innehåller packning och åtta skruvar med gänglåsning, det kanske var det han menade med att den inte går att köpa lös?
Bättre så här kanske, fattade lite bättre hur man gör med bilder.
Ööööhh, hur mår du?
Fifan! Ja hur mår du?
Fy satan! Klarade du dig bra??
Hoppas du klarade dig bättre än hojen!
Ah, f-n vad trist, vi åkte bil förbi ngt som såg mkt likt detta på 263 strax efter den lilla bron i torsdags, stod med polis etc, jag antar att det var du? Fruktansvärd trist start på säsongen...
Tack så mycket! Jag har tröttnat på att limma skiten!
Samma här. Känns som att det blir lite mer frekventa bränslefilterbyten framöver när man inte behöver ta loss tanken, tömma den och ta ur bränslepumpen.Varsågod Jag bytte den packningen förra vintern och bytte samtidigt bränslefiltret till ett externt filter.
Tjena
Har precis förvärvat mig en blåvit TL1000R-98 och måste säga att jag är förälskad!! vilket muller!! efter många år på div 4 cylindriga sporthojar tog jag ett kliv o halverade antal cyllar, dock så är jag inte nöjd med bromsen fram, riktigt kass faktiskt, några stalltips?
Ställde på hojen i dag och blev för första gången positivt överraskad. 3998kr halv/helår 30år i sthlm. mindre än halva priset mot förra året pga att den fyllt 10år. någon mer som råkat ut för samma sak?
Jag Tjongade ett gelbatteri på feltema. Det gick utan laddningbi två år, sedan var det lite trött. Med rätt laddare hade det säkert gått att återuppliva det.
Jag köpte ett nytt för 319kr.
Bra skit!
Hej kära TL-tråden!
Idag hände det, jag köpte en TL1000R -99 och att köra hem den var helt underbart även om det var lite kallt.
Tänkte börja kolla igenom hojen mer noggrant i morgon och kanske byta oljor och kanske putsa.
Tänkte även kolla med er, jag mätte kolmonoxiden i avgaserna och högra röret (sett bakifrån) gav 5,5-6% och vänstra 2,7-3% kolmonoxid.
Är det här helt normala värden och fram för allt, ska det vara så ojämnt? Om inte, går detta att justera?
Det satt redan en PC3 på och kanske är det den som är knasigt inställd?
Hej TL-folk!
Jag ska snart besikta min TLR och har en fråga om ljuddämparna/mappning: På hojen sitter nu ett helsystem som är mappad och klar med en Power Commander. Då orkestern helt klart spelar för högt för bilprovningens krässna kritiker så behöver originaltrumpeterna användas istället. Men vid en banåkning i somras så funkade inte mappningen - helsystemet - originalslutburkarna något vidare alls. Hojen var helt enkelt inte körbar, den surade direkt!
Jag undrar då, kan man bara koppla ur Power Commandern? Går originaltändboxen in och tar över då (med sin magrare inställning)?
Kan detta vara skadligt för motorn, den ska ju bara gå 10min på besikningen?
Jag är väldigt tacksam för svar.
Jonas
Grattis!!
Tror det har behandlats mer eller mindre. Men jag lägger min åsikt till högen.
TL puffar olika i rören oavsett vilket (köpe)system man sätter på. Det bara är så. Jag har M4 Helsystem, inget sketen inbuktning på kröken eller något. Fina jämn tjocka hela vägen.
Puffar fortfarande olika mycket i rören.
Jag har PC III, inställd av firma, på rullande landsväg, konstens alla trix etc etc blah blah blah... Puffar som sagt, olika i rören
Jag har dock inte mätt själva CO värdet, bara hur mycket skit som kommer ut. Min gick riktigt ruttet ett tag så jag och Robban monterade ner halva motorn, justerade upp hela insprutet, TPS, nya tändspolar etc (ok, kort och gott, en jä-la massa jobb... hehe).
Jag tro att vill man absolut bli av med att TL puffar olika får man bygga ett väldans avancerat avgassystem. Det är möjligt man kan justera med hjälp av bränsle tillförsel per cylinder, men, tro man tappar kraft om man börjar snåla med soppa i en cylinder. Och att köra snålt är obra i vilket fall som.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |