TL-tråden - v2 !

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3132980 Haha jooojooo... :tungan

Vad fan hjälper det? Det är ju inte min Lovely..! :rolleyes:
Det hjälper mig :yoparty

Skaffa dig en ny då, får du inte ut på försåkringen på den förra?

Skit i o resa, en hoj räcker längre, iallafall som vi andra kör dom... :p
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det hjälper mig :yoparty

Skaffa dig en ny då, får du inte ut på försåkringen på den förra?

Skit i o resa, en hoj räcker längre, iallafall som vi andra kör dom... :p

Det blir en ny när jag kommer hem..!
Aja, gixxern hade jag i nästan 2 år, så jag kan också ha hoj länge! :p
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Ja jävlar pågar. Idag fick jag ut å köra hoj!!
Blev en liten sväng med bruden på bönpallen. Lite mycket trafik på alla möjliga vägar, men vaffan - jag får köra hoj igen!! :yoparty
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3133017 Ja jävlar pågar. Idag fick jag ut å köra hoj!!
Blev en liten sväng med bruden på bönpallen. Lite mycket trafik på alla möjliga vägar, men vaffan - jag får köra hoj igen!! :yoparty
Tufft, ännu en återfallsknutte på vägarna o se upp för...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Lovely var en TLS. Kom en bil mitt på vägen, fick inte plats, väjde, fick framhjulssläpp och hamnade i diket.. :(

Aj, det lät som det gjorde ont... Men du klarade dig i alla fall :tummenupp
Man blir ju förbannad när man hör hur en del kör, men de e inte helt ovanligt tyvärr..:rolleyes:

Du får väl lägga in en bild när du skaffar en ny :)

PP
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3133073 Aj, det lät som det gjorde ont... Men du klarade dig i alla fall :tummenupp
Man blir ju förbannad när man hör hur en del kör, men de e inte helt ovanligt tyvärr..:rolleyes:

Du får väl lägga in en bild när du skaffar en ny :)

PP
Ja, fruntimmer kör ju lite hur som helst dom :hihi
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Aj, det lät som det gjorde ont... Men du klarade dig i alla fall :tummenupp
Man blir ju förbannad när man hör hur en del kör, men de e inte helt ovanligt tyvärr..:rolleyes:

Du får väl lägga in en bild när du skaffar en ny :)

PP

Ja, det gjorde ganska ont också, men jag hade samtidigt en väldig tur, där fanns en hel del stubbar och träd, men jag träffade bara en stubbe! :tummenupp Lovely däremot träffade fler.. :(

Det blir en ny TLS när jag kommer hem från Australien iaf, det har jag redan bestämt mej för! :)

Ja, fruntimmer kör ju lite hur som helst dom :hihi

Hmm, inga kommentarer...
 
Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jahapp, det blev affär på den gröna som jag länkade till ett par sidor bak. Tyvärr så testade vi den väl inte tillräckligt innan jag slog till så det e ju lite småfix på den.
Tempen ligger på 60grader cirkus på motorväg, pendlar en hel del så jag misstänker ju att termostaten inte gör något vidare jobb.
Nya bakdäcket som jag fick med är monterat (Continental Contiattack(?) 190/55)
Motor missar och tjuvstannar och har sig vid krypkörning. Känns som att det är någon luftventil eller nåt som öppnar när man precis vrider litegrann på gasen. Den går rent o fint hela vägen till rött sen iaf.
Trodde jag köpt en touringhoj med lite sportambitioner, men det verkar snarare vara en sporthoj med lite touringambitioner. Kanske e halvkåpan som lurar mig.
Hursomhelst, lite mek finns att fixa på den men ack va kul det e att åka runt o fisa.
Stekte för övrigt upp en RD350 ikväll vid ett rödljus i årsta ;)
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Grattis, den var riktigt snygg!:tummenupp

Jahapp, det blev affär på den gröna som jag länkade till ett par sidor bak. Tyvärr så testade vi den väl inte tillräckligt innan jag slog till så det e ju lite småfix på den.
Tempen ligger på 60grader cirkus på motorväg, pendlar en hel del så jag misstänker ju att termostaten inte gör något vidare jobb.
Nya bakdäcket som jag fick med är monterat (Continental Contiattack(?) 190/55)
Motor missar och tjuvstannar och har sig vid krypkörning. Känns som att det är någon luftventil eller nåt som öppnar när man precis vrider litegrann på gasen. Den går rent o fint hela vägen till rött sen iaf.
Trodde jag köpt en touringhoj med lite sportambitioner, men det verkar snarare vara en sporthoj med lite touringambitioner. Kanske e halvkåpan som lurar mig.
Hursomhelst, lite mek finns att fixa på den men ack va kul det e att åka runt o fisa.
Stekte för övrigt upp en RD350 ikväll vid ett rödljus i årsta ;)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jahapp, det blev affär på den gröna som jag länkade till ett par sidor bak. Tyvärr så testade vi den väl inte tillräckligt innan jag slog till så det e ju lite småfix på den.
Tempen ligger på 60grader cirkus på motorväg, pendlar en hel del så jag misstänker ju att termostaten inte gör något vidare jobb.
Annonsen är ju borta, men vad är det för årsmodell? Kan vara lite kylsystemsfix på 97'orna.

Motor missar och tjuvstannar och har sig vid krypkörning. Känns som att det är någon luftventil eller nåt som öppnar när man precis vrider litegrann på gasen. Den går rent o fint hela vägen till rött sen iaf.
Förmodligen behövs en justering av TPS.

Trodde jag köpt en touringhoj med lite sportambitioner, men det verkar snarare vara en sporthoj med lite touringambitioner. Kanske e halvkåpan som lurar mig.
Hursomhelst, lite mek finns att fixa på den men ack va kul det e att åka runt o fisa.
Stekte för övrigt upp en RD350 ikväll vid ett rödljus i årsta ;)

Grattis till köpet och välkommen till klubben. :tummenupp

3133032 Tufft, ännu en återfallsknutte på vägarna o se upp för...
Jag är åtminstone inte 50+ på ny Harry Parkinsson, med en sväng på morsans vespa 1970 som senaste hojerfarenhet. :)

3133057 Grattis! :tummenupp Va va det du gjorde för att förtjäna detta grymma straff ? :confused: Du körde väl inte för fort ?! :7peta :D
:fatta! :FU
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top