TL-tråden - v2 !

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Då var en TLR införskaffad! Lite drygt att det är 4 veckor tills jag får lägga vantarna den på IRL, får titta på bilderna och drömma lite så länge...
 

Bifogat

  • tlr.JPG
    tlr.JPG
    150.4 KB · Visningar: 58

Trollet103

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2010
Ort
Götlaborg
Hoj
Honda crf 450 Cbr 1100 blackbird 1997
Tjenna pöjkar å flickor, Blev lite sugen på att köpa en Tl 1000 R =) Har lite fråger på vad man ska kolla extra noga på dessa hojjar, såg att bakdämpar så ut som nått riktigt skumt bygge :confused: Går det att renovera dessa? Sen så vart ju hojjen oxå stryp i insug samt nån kabel som skulle jordas i nån styrbox eller spolle.. Nån som har nån erfarenhet att återställe detta till orginal? Den vart importerad från tyskland så de är väll anledningen till strypningen..

Måste säga att det va en riktigt go hojj att köra annars, satt ju inte allt för :confused: för att va 193 =)

Tack för mig =)
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Vad gött att det löste sig, även om det var riktigt långsökt fel. Det känns ju alltid ganska lätt och självklart när man hittat det, men det är inte det som dyker upp först i skallen när man hör att en hoj går ojämt och har sig. Men jag har noterat det i minnet för ev behov i framtiden, kolla alla brytar som kan påverka tändningen innan man börjar köpa prylar:tummenupp

Nä precis, det kändes väldigt långsökt att det skulle vara den brytaren som påverkade, kunde knappt tro det själv så var tvungen att ta ut och testa en lång runda med henne bakpå, bara för att se i olika hastigheter och så. Kände att den kommer säkert dumma sig igen, men nope den gick hur fint som helst igen. Så nu är känguru styltan borta och hojen tillbaka igen :)

Då var en TLR införskaffad! Lite drygt att det är 4 veckor tills jag får lägga vantarna den på IRL, får titta på bilderna och drömma lite så länge...

Grattis!! Ser jäkligt nice ut den där :tummenupp
Blir dryga 4 veckor kan jag tänka mig nu då, men glädj dig åt att säsongen är i alla fall inte helt över utan du hinner köra lite i år i alla fall :)
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tjena flickor, längesen sist... har alla hållt sig på hjulen i sommar? :p

Hej hej!

Har varit och tagit lite bilder på mitt fighter-bygge!
Det är en TL1000S, som byggdes om i vintras.
Alla orginal delar finns kvar, så det är bara att bygga tillbaka om man tröttnar på fighter-stuket:tummenupp

Jääääävligt fin, bra jobbat! :tummenupp


Hehe, frän ;)

Plink i plåten :öl här händer det ju inte så mycket, E-märkning o sånt TRE. Huvva back in time. när blir träffen av då ?

Lasse din spillevink,jag morsade på dig idag men inte fen såg du mig.
Så det blir inget team Lassemajja #666¤ ?
Säljer du din gula TLSR till mig ?

Hörru! Har du moppen i kartonger än??? :näsblod

P.S. Jobbig tid nu med alla rapsbaggar som ÄLSKAR gula TLR'er :mad:

Har samma problem på min snabbare blåvita, med skillnaden att det är brudar som inte kan låta bli att klänga :D

400 är ju inte dåligt. Men trist att de mesta är pendling.



Räknas det som samhällstjänst? 30h på en Husa :näsblod


För övrigt la jag nästa ner 2 h på att tvätta hojen i lördags.
Inte en fläck vara skitig. Drev, kedja o sump. You name it.

Eftermiddagen spenderades med vänner på en härliga runda.
Dock när vi var på väg hem, cirka 2-3 mil.
Kom ett sjuhelvetes åsk/ösregn.

Hojen är inte ren längre :huvet


Photo%202011-08-06%2013%2001%2012.jpeg


En tusenlapp om du tvättar upp mina moppar sådär! :glömdet

Har inte hängt på planeten eller zonen på länge, nån som vet om nån som byggt 1140/1180 än?

Fråga 2: Ska det bli träff??? :-O Man kanske skulle väcka upp grisen då ;-P

Fråga 3: Nån som kör en svart R förbi Sehlstedtsgatan (Gärdet)? Sett den ett par gånger :tummenupp
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Snabb mod-lista på min med då:
PCIII
Joe V moddad luftburk, locket av
K&N filter
Akrapovic helsystem, egna hängare
Vandriver kopplingskåpa, platta och bultar
Barnett kopplingsfjädrar
GiPro ATRE
Pair-valve borta
1/5 throttle insert
Kolfiber backspeglar
Kolfiber hugger
Kolfiber framskärm
Kolfiber tankskydd
Rökfärgat kåpglas, standard höjd
Rensad bakram med egen tray för ECU'n och undertray med diodlysen
Peugeot vita blinkers fram och bak
Bitubo dämpare
Justerbar styrdämpare
Justerbara rearsets
Vandriver behållare för bromsvätskan bak
Brembo radialpump 19x18
Stålomspunna slangar
Carozzeria stage2 fälgar
Galfer wave bak
Moddade semi-flytande OEM skivor fram
GSXR750 04 gaffelben
R1 05 radial ok fram
GSXR1K 02 ok bak
Vandriver +1mm svinginfästning
Woodcraft Clip-ons
520 kedja
16/40 drevning
Vandriver sprocket cover
TWM tanklock

Säkert glömt grejer... :p

Ca 15-20kg lättare än original, motorn orörd i övrigt än så länge (fnular på Big bore kit :D ), bänkad till 123 kusar vad jag minns med annat bränsle/luft blandningssystem på då, nu PCIII som sagt. Ägt den sen 03! Still in <3

Snabb mod-lista på min med då:
PCIII
Joe V moddad luftburk, locket av
K&N filter
Akrapovic helsystem, egna hängare
Vandriver kopplingskåpa, platta och bultar
Barnett kopplingsfjädrar
GiPro ATRE
Pair-valve borta
1/5 throttle insert
Kolfiber backspeglar
Kolfiber hugger
Kolfiber framskärm
Kolfiber tankskydd
Rökfärgat kåpglas, standard höjd
Rensad bakram med egen tray för ECU'n och undertray med diodlysen
Peugeot vita blinkers fram och bak
Bitubo dämpare
Justerbar styrdämpare
Justerbara rearsets
Vandriver behållare för bromsvätskan bak
Brembo radialpump 19x18
Stålomspunna slangar
Carozzeria stage2 fälgar
Galfer wave bak
Moddade semi-flytande OEM skivor fram
GSXR750 04 gaffelben
R1 05 radial ok fram
GSXR1K 02 ok bak
Vandriver +1mm svinginfästning
Woodcraft Clip-ons
520 kedja
16/40 drevning
Vandriver sprocket cover
TWM tanklock

Säkert glömt grejer... :p

Ca 15-20kg lättare än original, motorn orörd i övrigt än så länge (fnular på Big bore kit :D ), bänkad till 123 kusar vad jag minns med annat bränsle/luft blandningssystem på då, nu PCIII som sagt. Ägt den sen 03! Still in <3
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Snabb mod-lista på min med då:
PCIII
Joe V moddad luftburk, locket av
K&N filter
Akrapovic helsystem, egna hängare
Vandriver kopplingskåpa, platta och bultar
Barnett kopplingsfjädrar
GiPro ATRE
Pair-valve borta
1/5 throttle insert
Kolfiber backspeglar
Kolfiber hugger
Kolfiber framskärm
Kolfiber tankskydd
Rökfärgat kåpglas, standard höjd
Rensad bakram med egen tray för ECU'n och undertray med diodlysen
Peugeot vita blinkers fram och bak
Bitubo dämpare
Justerbar styrdämpare
Justerbara rearsets
Vandriver behållare för bromsvätskan bak
Brembo radialpump 19x18
Stålomspunna slangar
Carozzeria stage2 fälgar
Galfer wave bak
Moddade semi-flytande OEM skivor fram
GSXR750 04 gaffelben
R1 05 radial ok fram
GSXR1K 02 ok bak
Vandriver +1mm svinginfästning
Woodcraft Clip-ons
520 kedja
16/40 drevning
Vandriver sprocket cover
TWM tanklock

Säkert glömt grejer... :p

Ca 15-20kg lättare än original, motorn orörd i övrigt än så länge (fnular på Big bore kit :D ), bänkad till 123 kusar vad jag minns med annat bränsle/luft blandningssystem på då, nu PCIII som sagt. Ägt den sen 03! Still in <3

Snabb mod-lista på min med då:
PCIII
Joe V moddad luftburk, locket av
K&N filter
Akrapovic helsystem, egna hängare
Vandriver kopplingskåpa, platta och bultar
Barnett kopplingsfjädrar
GiPro ATRE
Pair-valve borta
1/5 throttle insert
Kolfiber backspeglar
Kolfiber hugger
Kolfiber framskärm
Kolfiber tankskydd
Rökfärgat kåpglas, standard höjd
Rensad bakram med egen tray för ECU'n och undertray med diodlysen
Peugeot vita blinkers fram och bak
Bitubo dämpare
Justerbar styrdämpare
Justerbara rearsets
Vandriver behållare för bromsvätskan bak
Brembo radialpump 19x18
Stålomspunna slangar
Carozzeria stage2 fälgar
Galfer wave bak
Moddade semi-flytande OEM skivor fram
GSXR750 04 gaffelben
R1 05 radial ok fram
GSXR1K 02 ok bak
Vandriver +1mm svinginfästning
Woodcraft Clip-ons
520 kedja
16/40 drevning
Vandriver sprocket cover
TWM tanklock

Säkert glömt grejer... :p

Ca 15-20kg lättare än original, motorn orörd i övrigt än så länge (fnular på Big bore kit :D ), bänkad till 123 kusar vad jag minns med annat bränsle/luft blandningssystem på då, nu PCIII som sagt. Ägt den sen 03! Still in <3
Har du gjort allt 2ggr, är inte det lite överdrivet? ;)
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Gött att höra lite TL-muller :)
Precis innan SATS på vänster sida gatan står en svart Bandit som är min :p

Menar du där det brukar stå en sv650 och massa cyklar också? Tyvärr så kommer det lite rassel från kedjan tillsammans med mullret, men ny kedja är på väg. :)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tjenna pöjkar å flickor, Blev lite sugen på att köpa en Tl 1000 R =) Har lite fråger på vad man ska kolla extra noga på dessa hojjar, såg att bakdämpar så ut som nått riktigt skumt bygge :confused: Går det att renovera dessa? Sen så vart ju hojjen oxå stryp i insug samt nån kabel som skulle jordas i nån styrbox eller spolle.. Nån som har nån erfarenhet att återställe detta till orginal? Den vart importerad från tyskland så de är väll anledningen till strypningen..

Måste säga att det va en riktigt go hojj att köra annars, satt ju inte allt för :confused: för att va 193 =)

Tack för mig =)

Bakdämparen är bara att byta mot en eftermarknads, Bitubo har en som går på 5 papp ungefär, som tydligen ska vara riktigt bra.

Har inte tagit bort strypnignen på en R, men på en S, och det var busenkelt. Man bytte insugsrören mot ett par orginal samt klippte av en kabel till styrboxen så att den hamnade i fulleffektmod. Att jorda en kabel är ju inte så avancerat, bara man vet vilken det är. Är du det minsta händig så löser du det enkelt. Pruta dock en tusenlapp för det, för orginal insugsrör kostade 500:- st när jag köpte iallafall. Om det nu inte är brickor på TLR:en, men skulle tro att strypningen är gjord på samma sätt.

Annars är det bara att kolla sånt man kollar på alla hojar när man köper.

Lycka till
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Mötte en helsvart TLR mellan Vänge och Jumkil igår, någon härifrån? Har inte kört där så mycket förut, fanns en del fina vägar :tummenupp
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Mötte en helsvart TLR mellan Vänge och Jumkil igår, någon härifrån? Har inte kört där så mycket förut, fanns en del fina vägar :tummenupp
Inte för att det var jag, men de där vägarna är ju i mitt hood!

Finns riktigt mysiga små asfalterade kostigar här i trakterna. :tummenupp
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
02416a79-47ae-8b0d.jpg


Sådär, då var Gap Mod klar, det blir skapligt snygga linjer.

Written on Tapatalk with my iPhone
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Tjena, sugen på en Tl 1000, har hittat en till salu men den har gått 7100mil. Anses detta som långt eller hur ska man tänka?
Det beror väl lite på hur den är skött. Serviceböcker osv.

Min har gått 6800 mil har jag för mig med 2 tidigare ägare. Jag har alltid lämnat in den på vårservice varje år och enligt serviceverkstaden så går en japansk motor lääääänge om den är skött om....
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Det beror väl lite på hur den är skött. Serviceböcker osv.

Min har gått 6800 mil har jag för mig med 2 tidigare ägare. Jag har alltid lämnat in den på vårservice varje år och enligt serviceverkstaden så går en japansk motor lääääänge om den är skött om....

Tack för svaret, men jag la den på hyllan, 11 ägare och över 7000mil utan papper på någon service eller något annat för den delen gjorde att intresset sjönk rätt snabbt! Väntar istället och satsar på en xt660x/ktm 640:tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
har fyllt på annonsen med fler delar har mer än jag tror bara fråga om ni söker delar till TLS :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top