TL-tråden - v2 !

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Tjusigt! Dumpa soptunnorna nu ;)

Har kolfiberslipons men får inte köra på sviestad med dem. Bara original. Så bytt tillbaka då det var körning igår och jag dessutom skrapade ner puckarna för första gången.

Där ser du med kolfiberslipons.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1314968314.015976.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1314968314.015976.jpg
    97.8 KB · Visningar: 63
  • ImageUploadedByTapatalk1314968336.921506.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1314968336.921506.jpg
    240.7 KB · Visningar: 67

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Har kolfiberslipons men får inte köra på sviestad med dem. Bara original. Så bytt tillbaka då det var körning igår och jag dessutom skrapade ner puckarna för första gången.

Där ser du med kolfiberslipons.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nice, man glömmer aldrig sitt första knäskrap inte:yoparty
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Har kolfiberslipons men får inte köra på sviestad med dem. Bara original. Så bytt tillbaka då det var körning igår och jag dessutom skrapade ner puckarna för första gången.

Där ser du med kolfiberslipons.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Puh, vart lite rädd där ett tag. ;)
Måste bara säga det igen; TLS är fan den snyggaste hojen alla kategorier! Fan jag är nästan lite kär i dom!:rolleyes:

Själv va jag å besiktade i fredags med soptunnorna monterade. Killen frågade varför den inte lät nåt.. Sen frågade han om mina bankörda supercorsa funkade bra i regn. "Åker aldrig i regn svarade jag med ett flin. varsågod och kör försiktigt sa han när han lämnade över det blanka papperet. :tummenupp
 
Last edited:

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Nice, man glömmer aldrig sitt första knäskrap inte:yoparty

Nej det kändes jävligt bra, skrek i hjälmen av glädje sen skrapade jag nästan varenda kurva sen och fick gå upp i gul grupp om jag ville, inte illa andra veckan med körkort :)

Puh, vart lite rädd där ett tag. ;)
Måste bara säga det igen; TLS är fan den snyggaste hojen alla kategorier! Fan jag är nästan lite kär i dom!:rolleyes:

Själv va jag å besiktade i fredags med soptunnorna monterade. Killen frågade varför den inte lät nåt.. Sen frågade han om mina bankörda supercorsa funkade bra i regn. "Åker aldrig i regn svarade jag med ett flin. varsågod och kör försiktigt sa han när han lämnade över det blanka papperet. :tummenupp

Hehe! Ja den är inte vacker med soptunnorna som J-Bone uttryckte dem, undrar hur Suzuki tänker då även Gixxer har samma utseende på relativt nya modeller. Man får sjukt många blickar och barn älskar de, hänger ut genom fönster och filmar med mobiler och hela köret. :p

Haha, men de var godkända iaf?
 
Last edited:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Nej det kändes jävligt bra, skrek i hjälmen av glädje sen skrapade jag nästan varenda kurva sen och fick gå upp i gul grupp om jag ville, inte illa andra veckan med körkort :)



Hehe! Ja den är inte vacker med soptunnorna som J-Bone uttryckte dem, undrar hur Suzuki tänker då även Gixxer har samma utseende på relativt nya modeller. Man får sjukt många blickar och barn älskar de, hänger ut genom fönster och filmar med mobiler och hela köret. :p

Haha, men de var godkända iaf?

Du har inspirerat mig. Jag ska fan gap-modda i vinter jag med! Sjukt snyggt!:tummenupp
Ja grattis till knäskrapet och körkortet också förresten.

Jorå, däcken va godkända, men snubben var på ett strålande humör. Sen va han ju knutte själv och det lär ju också ha hjälpt. Han rullade den rakt igenom på typ tre minuter.
"-Äh, jag vet ju att du har koll på grejerna" sa han när han sket i framhjulslagertestet. Han provade tutan och sa hej då..
Så skulle det va me bilskrället med!:D
 
Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Jaha... så har man bytt drivpaket i helgen till ett EK någonting drivpaket 5 från addemoto och verkar fungera riktigt bra. :tummenupp

Glad och nöjd efter helgens bravader så upptäckte jag i morse att kopplingscylindern läcker bromsvätska...

Suuuuck. Antagligen är det packningen som har gett upp och det ser ut att vara för mycket jobb att byta bara den så nu undrar jag om någon vet vad en ny kopplingscylinder kostar ungefär och om det är typ universalgrej eller måste vara specifik för TLR?

Jag är inte så sjukt sugen på att mecka bort resten av säsongen utan tänkte spara sånt här till vintern. :huvet

Edit: hittade vad jag tror är rätt reparationssats för rimlig peng på 24mx så det får införskaffas i morgon. :)
 
Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Nu börjar jag tveka här, går det att byta packning i slavcylindern eller måste man byta hela cylindern?
Det kitet på 24 mx klargör inte om det är master eller slave som kitet är till för men jag misstänker att det är till master. :(
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Nu börjar jag tveka här, går det att byta packning i slavcylindern eller måste man byta hela cylindern?
Det kitet på 24 mx klargör inte om det är master eller slave som kitet är till för men jag misstänker att det är till master. :(

Jorå har bytt den själv. Gick bara in på närmsta mc affär o beställde packningen. Lite meckigt o byta bar man måste var jäkligt noggrann när man trycker tillbaka cylindern så den går rakt in annar läcker det igen efter ett litet tag. Been there, done that. :huvet
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Jorå har bytt den själv. Gick bara in på närmsta mc affär o beställde packningen. Lite meckigt o byta bar man måste var jäkligt noggrann när man trycker tillbaka cylindern så den går rakt in annar läcker det igen efter ett litet tag. Been there, done that. :huvet

Ok hur mycket fick du ge för det? Var det bara packning eller hela altet?
Jag har ingen aning om vad som ingår i paketet dom som försöker kränga för 1600 kr på AVA MC och DIN MC men jag beställde nyss reparationskit på Ebay för cirka 250 kr.

http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-TL...rcycle_Parts&hash=item5d2fcd70b2#ht_837wt_907

Det borde väl fungera? :)
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Så där såg de ut de jag beställde från Sulas, fick betala nästa 300:- :tummenupp

Sweet! Men att dom fanns att köpa i Sverige trots allt, dom andra försökte ju sälja hela grejen till mig komplett så det bara var att montera på slangarna och köra. Tur att man är snåldum ibland. :rolleyes:

Nu ska jag bara vänta på att få det hemlevererat från UK...

Edit: eller vafan, går det att hitta i Stockholm måntro? Jag är så sugen på att köra tills säsongen är slut så kan lika gärna köpa en till. :gnissla
 

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Gagnef
Hoj
cbr 1000rr -04
Som nämnts tidigare är ett tips för snåljåpar som är less på rotationsdämparen att sätta dit en r1-dämpare (04-06)! så här vart min. Synd att jag inte gjorde detta i somras , vill verkligen ut å testa på bana!

"Öhlinsfästet" skar en lokal firma ut ur 12mm alu.
 

Bifogat

  • 2011-09-05_23-36-35_656.jpg
    2011-09-05_23-36-35_656.jpg
    207.8 KB · Visningar: 97
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Blev skrapad av en lastbil i en korsning imorse... (med B12'an, inte TLR'en)

Knäckt fotpinneplatta, blinkers borta och skrapad bakdel.

Nån som vet vad det kan kosta att lacka om bakdelen? Kanske tips på någon bra i STHLM området?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Blev skrapad av en lastbil i en korsning imorse... (med B12'an, inte TLR'en)

Knäckt fotpinneplatta, blinkers borta och skrapad bakdel.

Nån som vet vad det kan kosta att lacka om bakdelen? Kanske tips på någon bra i STHLM området?
Mysigt, närkontakt så där på morgonen. Hur gick det med dig då?
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ready for race! "Kraschkåpor" och R1 dämpare! Till helgen ska jag försöka få på kraschpuckarna med, men fick inte loss genomgående bulten. Någom som har tips? Är det vilja våld och vaselin eller ngt knep?

0241dd55-c27f-ca82.jpg


0241dd55-c2b1-ac59.jpg


0241dd55-c2d1-85cc.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ready for race! "Kraschkåpor" och R1 dämpare! Till helgen ska jag försöka få på kraschpuckarna med, men fick inte loss genomgående bulten. Någom som har tips? Är det vilja våld och vaselin eller ngt knep?

0241dd55-c27f-ca82.jpg


0241dd55-c2b1-ac59.jpg


0241dd55-c2d1-85cc.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

snygga kåpor :tummenupp den sitter hårt mutter så man får ta i lite för att lossa den kommer inte ihåg momentet i huvudet men tror det är runt 90nm
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Fick min nya packning till slavcylindern och satte dit den idag, den kändes lite slapp när jag monterade på den men det har inte börjat läcka än iaf.! Fifan vad glad man är nu! :tummenupp
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Tänkte modda min tlr lite i vinter.Gör det verkligen nån skillnad med en tre modul?
Tänkte även ta bort org.stänkan.Måste man kapa bort den eller går den att skruva bort?Har inte hojen hemma.Står i ett annat garage så jag kan inte kolla just nu.
Mvh:Anders
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Hej! ramlade med min cagiva navigator och skadade då vävelföraren som går in i motorn. Den vart böjd. Detta är ju en tl1000s motor så jag undrar om det är någon här på Tl-tråden som har en sådan liggandes.. Kanske inte världens vanligaste sak att ha liggandes men det kanske är nån som har en reservdelsmotor liggandes där man kan bli vid denna tingest!! Eller om någon vet med sig någon skrot som har en kraschad Tl1000s!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top