TL-tråden - v2 !

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jorå, däcken va godkända, men snubben var på ett strålande humör. Sen va han ju knutte själv och det lär ju också ha hjälpt. Han rullade den rakt igenom på typ tre minuter.
"-Äh, jag vet ju att du har koll på grejerna" sa han när han sket i framhjulslagertestet. Han provade tutan och sa hej då..
Så skulle det va me bilskrället med!:D

Jag har aldrig besiktigat med något annat än Rennsport eller Supercorsa framdäck. :)
Så länge det är mönster på dem så har det aldrig varit problem. enda gången de klagade var när det var blank slitna skuldror på däcket... :D
Nu ska jag faktiskt byta dem mot ett Michelin Pilot Road III, för som sagt, Rennsport/Supercorsa suger phett i väta. Rent livsfarliga imho...
(Har ju skaffat helårsförsäkring så nu kan jag ju köra TL mer än i juni/juli/augusti... )
:hej
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
Hej! ramlade med min cagiva navigator och skadade då vävelföraren som går in i motorn. Den vart böjd. Detta är ju en tl1000s motor så jag undrar om det är någon här på Tl-tråden som har en sådan liggandes.. Kanske inte världens vanligaste sak att ha liggandes men det kanske är nån som har en reservdelsmotor liggandes där man kan bli vid denna tingest!! Eller om någon vet med sig någon skrot som har en kraschad Tl1000s!!

jeg har en xtra tls 1997 motor... har dock inte fått den ur ramen än...
men den kommer åka ur under höst, vinter..
så hojta om det fortfarande är aktuellt!:D
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jag har aldrig besiktigat med något annat än Rennsport eller Supercorsa framdäck. :)
Så länge det är mönster på dem så har det aldrig varit problem. enda gången de klagade var när det var blank slitna skuldror på däcket... :D
Nu ska jag faktiskt byta dem mot ett Michelin Pilot Road III, för som sagt, Rennsport/Supercorsa suger phett i väta. Rent livsfarliga imho...
(Har ju skaffat helårsförsäkring så nu kan jag ju köra TL mer än i juni/juli/augusti... )
:hej
Jo dom är lite spännande att åka på i regn, speciellt nu när det inte ens är varmt i luften längre.
Nä säsongen är över för mig här i norrland.. Ska bara ta en sväng när vädret tillåter och toktvätta den. Efter det så ska jag klura lite på hur jag enklast baxar in den i kåken.. Den ska stå i sovrummet så man åtminstone har nånting att bli lite upphetsad över.
Ska gap-modda i vinter oxå så det blir ju mysigt att kunna pilla på hojen från bingen.:tummenupp
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Någon som testat att sätta på andra kåpor på en TLS? Alltså inte streetfighter-kåpor utan något annat "sportigt"... Annars är jag iofs fortfarande intresserad om någon har TLS-kåpor liggande.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Någon som testat att sätta på andra kåpor på en TLS? Alltså inte streetfighter-kåpor utan något annat "sportigt"... Annars är jag iofs fortfarande intresserad om någon har TLS-kåpor liggande.
Kollat på TLZone?

Annars tycker jag personligen att S:en är den designmässigt mest lyckade mc som byggts av japaner och all ändring kan bara bli till det sämre. (no offence, piskan):tummenupp
Finns så många rettor och blades ändå.
Men smaken är ju som baken.:)
 
Last edited:

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Tänkte modda min tlr lite i vinter.Gör det verkligen nån skillnad med en tre modul?
Tänkte även ta bort org.stänkan.Måste man kapa bort den eller går den att skruva bort?Har inte hojen hemma.Står i ett annat garage så jag kan inte kolla just nu.
Mvh:Anders

Dom säger de iaf! Jämnare gång på låga varv mm... Annars kan ja rekommendera +Modden... Gav ett mycket bra resultat på min TLR-99 iaf!!
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Kollat på TLZone?

Annars tycker jag personligen att S:en är den designmässigt mest lyckade mc som byggts av japaner och all ändring kan bara bli till det sämre. (no offence, piskan):tummenupp
Finns så många rettor och blades ändå.
Men smaken är ju som baken.:)

Haha, none taken. Jag har ju köpt de som kraschkåpor till banåka.

Rätt intressant dessutom att alla tankar man hade om bling och grejer nu mer är utbytta till, däck, fjädring, och kraschbudget. :p
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Haha, none taken. Jag har ju köpt de som kraschkåpor till banåka.

Rätt intressant dessutom att alla tankar man hade om bling och grejer nu mer är utbytta till, däck, fjädring, och kraschbudget. :p
Helt rätt, grejer är till för att användas. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nej, inte bokat/kört ngt SMC än. Hörde av instruktörerna igår att de lär ut lite annorlunda än RR-instruktörerna gör.
Ja, själva andemeningen är ju trafiksäkerhet. Men det är nyttigt som F.
Sen har du en instr på 4-5man om du åker med SMC, hela dan. Jag vet inte hur det ser ut med dom du har åkt med?
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ja, själva andemeningen är ju trafiksäkerhet. Men det är nyttigt som F.
Sen har du en instr på 4-5man om du åker med SMC, hela dan. Jag vet inte hur det ser ut med dom du har åkt med?

Har sett ut så ungefär på sviestad. 3 instr på 15 pers, sen kan man be dem punkta en med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Lite delar till salu

Kolla in Köp&Sälj om ni är intresserade av delar till er TL1000S. Jag har lite saker kvar till hojen så hör av er om det är något ni letar efter. :tummenupp
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Någon som vet lite olika längder på gaswire, kopplingswire och "choke"wire som passar till TLR:en? Håller på o bygga om till fighter och dom gamla räcker inte till.
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Har ingen info till dig men kul med TLR bygge, lägg upp bilder. :tummenupp

Ok synd kanske någon annan vet. Tack. Man måste ju ha nåt projekt på G. :) Hur går det med funderingarna på att borra TLR motorn då? Hittat nån än som gjort det o kanske fått nåt omdöme? Ja bilder kommer så snart det är lite bättre foto väder. :huvet
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ok synd kanske någon annan vet. Tack. Man måste ju ha nåt projekt på G. :) Hur går det med funderingarna på att borra TLR motorn då? Hittat nån än som gjort det o kanske fått nåt omdöme? Ja bilder kommer så snart det är lite bättre foto väder. :huvet

Nä, bara funderingar än så länge. Har inte kollat nåt på TLZ och TLP på länge, är väl störst chans att hitta någon där som gjort det isåfall. Men man ska ju ha nåt att fundera på under vinterhalvåret också :p

Tänkt snickra egen bakram till ditt bygge? Isåfall och om det blir bra så kanske du kan göra en till mot betalning? Funderar på att hänga på en RS250 rejsbak på min... :banana

Hur tänker du göra med risers? Byta övre kronan eller förstärka originalet?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top