TL-tråden - v2 !

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
dags för julklapp till eran TLS? finns lite godis till salu Bitubo styrdämpare och bakdämpare bland annat finns även en R-sving ombyggd för att passa en TLS med fäste för bitubodämpare och vandrivers bromsoks hållare med brembo ok kanske ett paketpris till jul :) om inte Octofinger skall ha den förstås :) tryckplatta med tillbehör mm
 

rövbur

jobba, sova, äta, dö..
Gick med
7 Jul 2011
Ort
skogen
Hoj
98, suzuki tl1000s
Tja! Någon som drevat ner sin tls? Vill ha mer ös när jag vrider på rullen.. borde blir mer lättkört i stan när man fiser runt oxå va? O hur många kugg? Byta fram eller bak??
 

stefffe87

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki TL1000R Yamaha yzf426
Hej,
Lyckades rasa växellådan på min TL1000R på sista åkturen för i år:huvet

Är det någon som har en motor, eller vet om någon motor till salu?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tja! Någon som drevat ner sin tls? Vill ha mer ös när jag vrider på rullen.. borde blir mer lättkört i stan när man fiser runt oxå va? O hur många kugg? Byta fram eller bak??

Kugga ner ett kugg fram, det blir ganska lagom. Hjulet hamnar lite längre bak, så kolla att du justermån
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Måste du byta hela då? Har sett att det ligger motorer på ebay för ca 1000$. Hur mycket har lådan rasat då? Att byta lite delar i den är faktiskt inte så märkvärdigt. Hur långt har den gått?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Nu har jag lagt beställning på Galfer-bromsbelägg, en Double bubble-kåpa och stålomspunna bromsslangar skall antagligen beställas från ISR och nu letar jag efter en Clear Clutch Cover men hittar inte aktuella trådar längre.

Är det någon här som vet om Van Driver fortfarande gör covers eller går att få tag i någonstans? Letar efter en med guldring, kanske någon här som säljer en? :)
 

stefffe87

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki TL1000R Yamaha yzf426
Måste du byta hela då? Har sett att det ligger motorer på ebay för ca 1000$. Hur mycket har lådan rasat då? Att byta lite delar i den är faktiskt inte så märkvärdigt. Hur långt har den gått?

3ans växel har rasat. Tror inte det är så jättesvårt, men det låter som att det har dragit med sig mer saker där inne. Så min idé var att det blir billigare och smidigare att köpa en ny motor istället för att renovera den gamla.
Den har gått 4700mil.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
3ans växel har rasat. Tror inte det är så jättesvårt, men det låter som att det har dragit med sig mer saker där inne. Så min idé var att det blir billigare och smidigare att köpa en ny motor istället för att renovera den gamla.
Den har gått 4700mil.

Jo, det kan mycket väl ha blivet lite mer. Tror defintivt det blir billigare att leta upp en ersättningsmotor, har gjort både renovering och bytt, det var avsevärt billigare att byta. Men om du vill kan jag tänka mig att riva motorn och göra en statusbedömning på den, och är det inte så farligt kanske jag köper den och renoverar den, men då måste det vara ett bra pris, för det kostar ju lite att fixa, bara en packningssats går på nästan 2000 spänn, och växellådsdreven är inte gratis dom heller.
 

Ryzzen

Newbee
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skokloster
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Innerskärm någon ?

Tjena göbbar
Tänkte kolla om nån har en "innerskärm" att sälja?
Eller som det står i IPC'n "Rear Fender, Front"

Ska bygga om lite:tungan

/Ryzzen

Edit: Är det nån som kan svara på om innerskärmen på en TLS passar en TLR ??
 

Bifogat

  • TL1000R Rear Fender.pdf
    355.7 KB · Visningar: 62
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tjaba!!
Vi håller på att bygga Streetfighter av en TLS och behöver en kopplingsvire, finns det någon som vet om det finns en "orginal" suzuki vire som har samma nipplar och är ca 10cm längre än original? (org 88 cm, behöver 98cm..typ)
Eller måste man göra en själv och vart hittar man då material till det?
 

Slycke

bor i mitt nick
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Slycke (utanför Linköping)
Hoj
1984 Suzuki Gsx 1100 EF"dragbikebygge" Åker Harley Davidsson Night Rod Special -08 trimmad och custad
Tjaba!!
Vi håller på att bygga Streetfighter av en TLS och behöver en kopplingsvire, finns det någon som vet om det finns en "orginal" suzuki vire som har samma nipplar och är ca 10cm längre än original? (org 88 cm, behöver 98cm..typ)
Eller måste man göra en själv och vart hittar man då material till det?

Jag använde Suzuki GSX1100EF wire, passade perfekt...
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tack så mycket =)
 

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
Van Driver blev less på TLZone 2009

TLZone


Nu ligger tråden på TLPlanet istället.

TLPlanet

/N

Nu har jag lagt beställning på Galfer-bromsbelägg, en Double bubble-kåpa och stålomspunna bromsslangar skall antagligen beställas från ISR och nu letar jag efter en Clear Clutch Cover men hittar inte aktuella trådar längre.

Är det någon här som vet om Van Driver fortfarande gör covers eller går att få tag i någonstans? Letar efter en med guldring, kanske någon här som säljer en? :)
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Van Driver blev less på TLZone 2009

TLZone


Nu ligger tråden på TLPlanet istället.

TLPlanet

/N

Aha, ska kolla där istället då, tack. :)
Fast sånt bling får nog gå längre ner på prioritetslistan, Bitubo-dämpare blir nog nästa grej. :)

Någon som vet om dessa Barnett-fjädrar till kopplingen går att få tag på i Sverige? Får inget svar på gruppköpstråden på TLPlanet (eller om det var TLzone).
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Någon som vet om dessa Barnett-fjädrar till kopplingen går att få tag på i Sverige? Får inget svar på gruppköpstråden på TLPlanet (eller om det var TLzone).


Jag skaffade ett par set Barnett-fjädrar i Sverige,så svaret är JA
:)
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Nu har jag kopplingsfjädrar, TRE och lite annat på väg! Idag så tömde jag kylaren och tänkte ta loss den i morgon för att kolla ventilerna.

Nu tänker jag, måste jag verkligen tömma och ta loss kylaren helt för att kolla ventilerna på främre cylindern eller kan man komma åt om man bara lossar kylaren i toppen och lutar den lite framåt?

Hoppas ni TL-gurus kan hjälpa mig, säkert rätt lätt men jag har inte gjort det förut. :)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu har jag kopplingsfjädrar, TRE och lite annat på väg! Idag så tömde jag kylaren och tänkte ta loss den i morgon för att kolla ventilerna.

Nu tänker jag, måste jag verkligen tömma och ta loss kylaren helt för att kolla ventilerna på främre cylindern eller kan man komma åt om man bara lossar kylaren i toppen och lutar den lite framåt?

Hoppas ni TL-gurus kan hjälpa mig, säkert rätt lätt men jag har inte gjort det förut. :)

Du behöver inte montera isär kylet, räcker med att lossa det så du får lite mer luft imellan.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top